fallback

Историята на BMW M3

Моделът стартира през 1985 година, а днес на пазара е неготово 5-то поколение

Новите BMW M3 Седан и BMW M4 КупеНовото BMW M3 Седан и новото BMW M4 Купе са петото поколение на чистокръвния и в същото време абсолютно пригоден за всекидневието спортен автомобил, който се появи на бял свят преди почти 30 години. До днес от спортната икона са произведени над 240 000 екземпляра. Всички поколения на модела следват зададената от М3 Е30 философия за мощен и лек спортен автомобил, подходящ за ежедневна употреба. Със всяка следваща генерация М3 става по-мощен, по-прецизен и по-бърз. Най-новата разчита на мощност от 431 к.с., които позволяват ускорение 0-100 км/час за само 4,1 сек. Ето и кратка хронология на еволюцията на BMW M3 през годините. Първото поколение: база за успешните състезателни автомобили в DTM През пролетта на 1985 година поделението BMW Motorsport започва разработката на състезателен автомобил за състезанията с туристически автомобили. Необходимата за хомологацията „шосейна” версия – от която според спортния регламент за една година трябва да бъдат произведени и пуснати в продажба 5 000 екземпляра – още от самото начало е създадена като състезателен автомобил, отговарящ почти напълно на регламента на Група А. Първото BMW M3 празнува своята премиера през септември 1985 година на международното автомобилно изложение във Франкфурт, а въвеждането на пазара стартира през лятото на 1986 година. Моделът разполага с четирицилиндров атмосферен двигател с работен обем 2,3 литра, който развива 195 к.с. (при версия без катализатор мощността е 200 к.с.). Ускорението от място 100 км/час става за 6,8 (6,7) сек, а максимална скорост на движение достига 230 км/ч (235 км/ч). Благодарение на това BMW M3 от първо поколение надминава всички очаквания за продажбите. Заедно с версията кабриолет, както и множеството модернизации и специални модели до края на производството през 1991 година са продадени 17 970 екземпляра. Второто поколение: „вълк в овча кожа“ в три варианта Наследникът не е разработен като база за моторните спортове, за сметка на това още от самото начало са създадени три варианта на каросерията. Освен купето с две врати, което дебютира през 1992 година, през 1994 година го следват кабриолет и седан с четири врати. Всички варианти се задвижват от шестцилиндров двигател с работен обем 3.0 л. и мощност 286 к.с., който ускорява автомобилите от 0 до 100 км/ч за по-малко от 6 сек. Максималната скорост е ограничена до 250 км/ч. Представената през 1994 година малка серия с означение M3 GT развива 295 к.с. и е най-мощната модификация на модела. През 1995 година работният обем е увеличен до 3,2 л., а мощността – до 321 к.с. BMW M3 е първият крупносериен автомобил на света, който от 1997 година опционално се предлага със секвенциална М трансмисия (SMG), чиято конструкция е базирана на конвенционалната скоростна кутия на М3, но съединителя се управлява електрохидравлично при смяна на предавките. Водачът не се нуждае от педал на съединителя и може да превключва предавките чрез просто дръпване респективно побутване на скоростния лост. Трансмисията първоначално се приема със скептицизъм от клиентите, но малко след това се превръща в истински хит – до края на производството почти всяко второ М3 от това поколение е оборудвано със SMG трансмисия. Същото важи и за самата кола: от конвейера в Регенсбург слизат точно 71 242 екземпляра – като купе, кабриолет и седан. Третото поколение: повишена динамика и още по-изразителен дизайн Въведеното на пазара през 2000 година трето поколение, което се предлага само като купе и кабриолет, вдига още по-високо летвата по отношение на мощността и динамиката на управлението. Непромененият 3,2-литров шестилидров редови двигател развива 343 к.с. и позволява ускорение от 0 до 100 км/ча за само 5,2 сек. (кабриолет: 5,5 сек.). Дори по-впечатляващ е спринтът от 80 до 120 км/час на четвърта предавка – само 5,4 сек. При третото поколение за пръв път BMW M3 се оборудва с променлив блокаж на диференциала. Блокиращото действие от 0 до 100 % позволява на водача на BMW M3 да има осезаеми преимущества по отношение на сцеплението при потегляне или при спортно шофиране по завои. Освен това второто поколение на секвенциалната М трансмисия (SMG II) вече се управлява от т. нар. Paddles на волана. BMW M3 CSL Спортната върхова версия на модела е въведеното през 2003 година BMW M3 CSL. Трите букви означават „Coupe Sport Leichtbau“ (Купе, Спорт, Олекотена конструкция), като покривът, средната конзола и тапицериите на вратите са изработени от карбонов композит, задното стъкло е по-леко, а множество комфортни елементи просто отпадат. Със собственото си тегло от само 1 385 кг. CLS е по-лек от стандартния модел с около 110 кг. Всичките 1 383 екземпляра на модела с мощност 360 к.с. са продадени за само за няколко месеца.Четвъртото поколение: V8-двигател и интелигентна олекотена конструкция След 15 години през 2007 година при четвъртото поколение на BMW M3 получава напълно нов двигател. Купето и представеният малко по-късно Седан, както и дебютиралия през 2008 година кабриолет се задвижват от осемцилиндров агрегат с работен обем 3 999 куб. см и мощност 420 к.с. Около 85 % от максималния въртящ момент от 400 Нм са на разположение в широк оборотен диапазон от цели 6 500 оборота. При четвъртото поколение конструкторите залагат още повече на олекотената конструкция. Заради положителния опит с другите модели на М версията купе получава покрив от карбонов композит. Предният капак и много от детайлите на новоразработеното окачване пък са изработени от алуминий. BMW M3 GTS Сред акцентите при производството на четвъртото поколение е изработката на ексклузивни малки серии на BMW M3, при които вдъхновената от моторните спортове характеристика на модела е подчертана още по-силно. Особено силно впечатление прави разработеният за Clubsport специален модел с регистрация за обществените пътища с означение BMW M3 GTS, чиито двигател е с увеличен до 4,4 л. работен обем и развива максимална мощност от 450 к.с. Специфичните компоненти на окачването и аеродинамичните подобрения, както и създаденият специално за състезателната писта кокпит с две места превръщат този лакиран единствено в огнено-оранжев цвят автомобил в „бегачка”, готова за състезания на писта. Общо са продадени 135 екземпляра на BMW M3 GTS. BMW M3 CRTПроизводството на представеното през 2011 година BMW M3 CRT (Carbon Racing Technology) е лимитирано дори до само 67 екземпляра. Ексклузивно изработените олекотени компоненти и модифицираното окачване позволяват този модел с мощност 450 к.с., базиран на BMW M3 Седан и произведен в манифактурата на BMW M GmbH, да постигне изключително балансирано и прецизно поведение на пътя. Ексклузивните олекотени елементи на BMW M3 CRT включват карбонов преден капак, спортни седалки с карбонова основа, заден спойлер и интегриран в предната броня аеродинамичен елемент от CFRP.Снимки: BMW

Тагове: BMW M3 bmw m4
fallback
  • #12
    Анонимен ( преди 10 години )
    Не, пуберската ми мечта е Н***сран GTR R32.Високотехнологичен звяр, идеалът който истинският мъж трябва да има. Охххх...чакайте, сега се въща, само да отскоча до банята че хормона нещо ме....напиня!А имам още 2-3 години докато взема книжка...и ще карам на Тате Тъпотата най-накрая! Нямам чак търпение, дано да не си посегна...
  • #11
    До долния ( преди 10 години )
    А Е36 ти е пуберитетската мечта, нали...все още! ахахахах
  • #10
    autoenthusiast ( преди 10 години )
    Автомобил легенда - особено Е30, което вече е много търсен йънгтаймер.
  • #9
    До долния ( преди 10 години )
    от далеч си личи чалга-джабмазина! айде ходи да си поднасяш трошляците, но не пиши за истинските коли и истинското каране, ако обичаш
  • #8
    До: До долния ( преди 10 години )
    аз когато съм вкарвал коли ти си гледал такива на дъвки турбо. Такива карачки като мен имат стотици хиляди, да не казвам милиони километри в Европа със всякакви марки коли. Знаеш ли на колко такива разбирачи като теб съм им вземал по 50 лева на бас защото си мислеха ,че могат да поднесът мерц или бмв на мокро със включена система...еми неможеха ама това е кофти на нета -всеки хвърля празни думи .
  • #7
    //М ( преди 10 години )
    много голям трън вие Е36 ама нормално някога блянувано сега вече доста старо на по 20 години стана модела и се кара доста масово все още за разлика от доста други марки излезли дори след него на , които цялата им моделна гама е вече саамо по моргите ;)
  • #6
    Анонимен ( преди 10 години )
    Знам го аз този!!! От Слатина е!!! Голям играч!!!
  • #5
    До долния ( преди 10 години )
    А на такива "карачки" като теб им давам време до 1-вия завой за посещение в канавката със задното бенве! Ако ставаше само с четене/гледане ...Поне покарай някое Е36, дето най ти подхожда.
  • #4
    Анонимен ( преди 10 години )
    Много прости хора има,много!От 1998 !!! Всяко бмв е с електронна стабилизираща програма.Няма поднасяне ,освен ако не я изключиш.От 10 години топ гиър и други предавания го повтарят ама българина е ***.10години повтаряха да си изключите звука на телевизора и хората още не се научиха...с телефонните измами пак...абе *** народ-слаба държава
  • #3
    Дошо ( преди 10 години )
    Какво е общото и на 5-те поколения - ами намират най-бързият начин за посещение на крайпътната канафка! ахахахаахах
fallback
Последни