fallback

Статистиката за продажбите в ЕС през януари

VW Group продължава да бъде категоричен лидер с двойна преднина

Регистрациите на нови автомобили на територията на Европейския съюз бележат ръст за пети пореден месец през януари, сочи статистиката на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA), разпространена днес.Увеличението спрямо януари 2013 година достига 5.5 %, но в същото време се наблюдава спад спрямо търсенето през последния месец на миналата година, когато ръстът е бил 13.3%. Общите продажби през януари в ЕС достигат 935 640 автомобила, което е вторият най-слаб резултат от 2003 г. насам.Все пак повечето големи пазари на ЕС показват раздвижване и записват по-добри продажби. Великобритания и Испания, например, регистрират ръст от 7.6% през януари. В Германия увеличението спрямо първия месец на миналата година е 7.2%, във Франция - 0.5%, а в Италия - 3.2%.Най-големият автомобилен пазар в Европа продължава да бъде Германия. През януари 2014 година там са регистрирани 205 996 нови коли. Втора по обем на продажбите е Великобритания - 154 562 регистрации, трета - Франция със 125 454 продажби, четвърта - Италия със 117 802, и пета - Испания с 53 436 продадени нови автомобила. България също бележи ръст, но се нарежда на едно от последните места, регистрирайки 1 363 продажби. Увеличението спрямо януари 2013 година е 1.3%. След нас са пазарите на Латвия (1 176 коли), Литва (968 коли) и Кипър (738 коли), а малко по-напред се нареждат Естония (1 638) и Хърватска (2 347).Лидер по продажби в страните от ЕС продължава да бъде VW Group. Германският автогигант е реализирал общо 237 538 нови коли през януари, което представлява ръст от 8.9% спрямо същия месец на 2013 г. Пазарният дял на групата е 25.4%.На второ място, далеч зад първенеца, е PSA Group. Продажбите на френската група през януари 2014 г. достигат 109 257, което е увеличение от 7.4% и калкулира пазарен дял от 11.7%.С 86 452 продажби на трето място е позиционирана RENAULT Group, която в тази класация участва с марките си RENAULT и DACIA. Увеличението спрямо януари 2013 година достига 13.4%, а пазарният дял - 9.2%.Снимка: Ройтерс 

Тагове:
fallback
  • #19
    cry ( преди 10 години )
    Баси скапаните баварци, уж номер едно а Мерцедес ги стига. Да на говорим, че Ауди са с 10-чка пред тях.
  • #18
    Очевидец ( преди 10 години )
    Къде сравнявате ширпотребата на Алди с технологично превъзходна Тойота? Алди А3 започва от 21900 ЕУР в Германия, Аурис Хибрид - от 23300. Логично е по-скъпата стока да се продава по-малко.
  • #17
    Очевидец ( преди 10 години )
    Пазарът с най-строги екологични стандарти и взискателни, платежоспособни клиенти е японският. Там Тойота държат 40%, а ВАГ -
  • #16
    Анонимен ( преди 10 години )
    В европа всеки купува своето. Рено по-хубави ли са от ФВ щом продават повече във Франция? Според малоумното ВАГонче би трябвало да са.
  • #15
    до Това е ( преди 10 години )
    И кое е определящото като качество? В топ продажбите са Голф, Клио, Поло, Фиеста, Астра и т.н. - все автомобили от компактния клас.... И ако тези модели символизират качеството, то тогава съм съгласен
  • #14
    глупаво вагонче ( преди 10 години )
    Аз ли съм толкова глупав,че харесвам колите на ФВ Груп,като 25% от Европейците,или Дошовците са толкова умни,че се прекланят пред избора на едва 1%/за по-ясно ЕДИН ПРОЦЕНТ/ от тях!?
  • #13
    Това е ( преди 10 години )
    единственият пазар, на който качеството и прецизността имат стойност. И европейските,и японските автомобили за пазара за Сев.Америка и Европа са много различни - и като окачване,и като двигатели,и като налични асистенти. Няма спор, че от две-три години Северноамериканскияр пазар изпревари Европейският по брой продажби,но той пък беше изпреварен от Китайският.Така че, не само сега, а още дълги години стандарта ще се определя от изискванията на Европа.
  • #12
    nasakoto iakata ( преди 10 години )
    Neka,chetat japonskite fenove,shte ima da si machtaiat za takiva prodajbi vsichki orizari:-)
  • #11
    Achtung ( преди 10 години )
    GM US 8 коли :) нaпрaво дa ги бяхa дaли поединично, държaвa, цвят, собственик, снимкa.
  • #10
    Дифорс Валвматиков ( преди 10 години )
    Цените на Ауди с аналогични двигатели и оборудване са с 20 до 30% по-високи от тези на Тойота! И все пак това са най-евтините "премиум автомобили". Не знам как точно ги изкара 3 пъти (300%). Нормално е Ауди да имат повече продажби в Европа, но статуквото се променя по малко.
fallback
Последни