Следващото поколение на Peugeot 2008 ще разполага със системата за задвижване Hybrid Air, която използва сгъстен въздух вместо електромотор, съобщиха от френския производител. Моделът ще бъде готов през 2016 година.Снимка: PSA HYbrid Air беше представена от алианса PSA Peugeot Citroen в началото на 2013 година, когато бе обявено, че технологията ще бъде внедрявана в бъдещите автомобили от сегменти В и С на алианса. Сега от компанията съобщиха, че първият такъв модел ще бъде следващото поколение 2008, което очакваме след около две години.Технологията HYbrid Air, също като всяка друга хибридна система, комбинира две енергии. С случая това са 3-цилиндров бензинов двигател и сгъстен въздух, генериран от възстановяването на енергията при спиране или намаляване на скоростта.Системата е съставена от резервоар с високо налягане в централния тунел, резервоар с ниско налягане при задната ос и ансамбъл двигател/помпа монтиран при трансмисията. Налични са три експлоатационни режима: Въздух (ZEV), Бензин и Комбиниран. При тестови прототипи, базирани на компактните модели Citroën C3 / Peugeot 208, технологията Hybrid Air е показала средно потребление на гориво от малко над 2 л/100 км. Вредните емисии СО2 са под 50 г/км.