Автомобилният гигант Daimler се похвали с рекорден старт на 2014 г. През първия месец от годината основната марка на концерна - Mercedes-Benz, записва ръст от цели 45% в Китай, реализирайки 24 199 превозни средства.

Като цяло базираната в Щутгарт компания отчита растеж във всички региони. Снимка: Ройтерс
Като цяло базираната в Щутгарт компания отчита растеж във всички региони и е продала в световен мащаб 109 477 коли през януари, което е увеличение с 15,4%. По този начин първият месец на 2014 г. се оказва най-силният януари в историята на Mercedes-Benz. Само марката Smart отчита спад в продажбите с 10,6 на сто до 6511 превозни средства.
Освен в Китай, продажбите се покачват и на вътрешния пазар: 8,4% е бил ръста в Германия. В САЩ Mercedes постига нов рекорд в продажбите, но увеличението спрямо януари 2013 г. е само с 0,5 на сто.
„След рекордна 2013 г. ние започваме годината със силни продукти", заяви директорът по продажбите Ола Калениус. С новата C-Class и малкия джип компанията продължава започнатата през 2013 г. офанзива с нови модели. Търсени са основно компактни автомобили, но също така и новата S-Class и E-Class отчетоха значителен ръст. През есента се очаква смяна на моделите и при Smart.
Daimler планира до 2020 г. да мине по продажби своите конкуренти BMW и Audi. В тази стратегия особена важност има китайският автомобилен пазар. Там Audi в момента е лидер сред премиум производителите. Въпреки това, с новите модели на Mercedes през предходната година, Daimler показа най-динамичния растеж.
Още икономически новини за автомобили четете в Investor.bg


0