
На автосалона в Детройт Porsche представи новото поколение на 911 Targa, чийто дизайн е изпълнен в стила на едноименния класически модел от 1960 г. С помощта на изданието Motor ви представяме най-интересните кабриолети, които се предлагат на различните аукциони по света.
Ferrari 246 GTS Dino Convertible (1973 г., продава го Drive Source (САЩ), цена - $298 500)..jpg)
Разбира се, Ferrari 246 GTS Dino съвсем не е най-редкият модел на Ferrari в историята. Той се произвежда от 1972 до 1974 г., като за този период от конвейера са слезли 3500 бройки, от които 1274 са в стил Targa. Една от тях - произведена през 1973 г., се продава в САЩ за малко под $300 000.
Продавачът е категоричен, че по-голяма част от детайлите на това 246 GTS са оригинални. Цветът обаче не е е - първоначално автомобилът е бил син, но по-късно е боядисан в червено. Моторът е 2.4-литров V6, който заедно с всички останали системи в колата работи безупречно. Пробегът на това Ferrari е 125 000 км и именно той обяснява сравнително ниската му цена. Подобни автомобили на по-малко километри са доста по-скъпи..jpg)
За сравнение, за тези пари можеш да си купиш къща в Испания, остров в Тихия океан с площ 2.83 хектара или нападателя на футболния тим "Волфсбург" Щефан Кучке.
Triumph TR4A IRS Surrey Top Roadster (1967 г., продава го Kastner&Partners Garage (САЩ), цена - $32 500).
Triumph TR4A не е най-красивата кола на света, даже мнозина я мислят за грозна. Това е заради фаровете, но не е най-важното. Моделът се е появил на бял свят през 1965 г., а този е излязъл 2 години по-късно.
Интересното при него е, че от 1971 г. принадлежи само на един човек. По неговите думи целият си живот колата е изкарала в слънчева Калифорния. В родната Англия машината би изгнила за няколко години, а сега по нея няма никакви следи от ръжда. Салонът също е в отлично състояние.
Друга особеност на този Triumph е, че разполага с независимо задно окачване. За състоянието на мотора не се казва нищо. Знае се само, че британската Targa разчита на 2.1-литров двигател с мощност 104 к.с.
Porsche 911S Soft Window Targa (1967 г., продава го PORSport.com (САЩ), цена - $229 900).
Когато става дума за Targa няма как да бъде подминат модела, който олицетворява именно този тип каросерия. Става дума за Porsche 911, като в този случай това е S-версията с мощност 180 к.с. Неговото най-важно достойнство е, че от 1968 г. всички 911 Targa са с фиксирано задно стъкло, докато тук е закрепващо се със специални ремъци.
За своята почти половинвековна история машината е реставрирана няколко пъти, като за последно това е правено през 1990 г. След това автомобилът почти не е използван. Двигателят е 6-цилиндров боксер. Според продавача всичко по колата е в отлично състояние, като се предлага и сертификат от Porsche, удостоверяващ оригиналността на возилото.
Porsche 356A Speedster (1958 г., продава го European Collectibles (САЩ), цена - неизвестна).
По принцип типичният спийдстър се среща доста рядко. От време на време производителите пускат по някой концептуален модел, лишен от покрив, но до серийно производство той така и не стига. С подобни автомобили доста често се "заиграва" Porsche. Последният пример - 911 с индекс 997. А един от първите образци на компанията с такава каросерия е 356A Speedster, който дебютира през 1955 г. на автосалона във Франкфурт.
В случая този автомобил е произведен през 1958 г., през която са сглобени общо 551 бройки от модела с индекс 356. При реставрацията са преработени скоростната кутия и спирачната система, както и още редица детайли. Не е ясно дали е "пипан" 1.6-литровия мотор с мощност 60 к.с. Пробегът на колата е 14 611 км.
Цената на машината се държи в тайна. Явно продавачите искат първо да проучат кандидат-купувачите и след това ще преценят колко да искат.
Porsche 911 Speedster (1994 г., продава го Stentenbach Classics (Гер), цена - 139 000 евро).
Появата на още един спийдстар доказва, че германците може и да не са големи любители на експериментите с дизайна, но все пак обичат да правят подобни автомобили. Характерно за тази машина е нейната гърбица в задната част, под която на практика се крие покрива. Подобна е конструкцията и на последния към момента подобен 911 - този с индекс 997.
Според продавача жълтата кола е изминала едва 23 500 км, като не е претърпяла никакви аварии. В оборудването влизат климатик и спортни седалки с подгряване, както и 3.6-литров бензинов мотор с мощност 247 к.с. Моделът е достатъчно ексклузивен, тъй като от този тип са произведени едва 936 бройки. А Германия е правилното място, на което може да бъде изпробван на магистрала.
Lancia Beta Spider (1982 г., продава го частно лице от Германия, цена - 6450 евро).
От баснословно скъпото към невероятно достъпното. Поредната тарга в списъка ни е Lancia Beta Spider от 1982 г. Вярно е, че това не е Ferrari - под капака има 2.0-литров бензинов мотор с мощност 106 к.с., но пък и цената не е стряскаща.
Автомобилът е на 32 години, като за този период е изминал 86 000 км. До момента е имала трима собственици и се предлага в доста добро състояние - не е изгнила, което за италианска кола от 80-те години на миналия век е отлично постижение. Акумулаторът и стартерът са чисто нови, а 5-степенната скоростна кутия е ремонтирана.
Reliant Scimitar GTC SE8 (1981 г., продава го Historics at Brooklands (Вбр), цена - 5000 евро).
Помните ли смешният триколесен автомобил с името Reliant Robin, с който Джеръми Кларксън на няколко пъти се обърна в едно от изданията на Top Gear? Едва ли някой тогава си е представял, че компанията, произвела тази машина, е имала и доста ексклузивни модели. Именно един от тях е таргата Scimitar GTC SE8, слязла от конвейра през 1980 г.
Любопитното е, че година по-късно компанията произвежда едва 3 бройки от модела, като този, който Historics at Brooklands предлагат на своя аукцион, е един от тях. Машината разчита на 2.8-литров V6 мотор от Ford, който работи съвместно с 3-степенна автоматична трансмисия. Колата е с един и същ собственик от 16 години, като той е готов да се раздели с нея за около 5000 евро.
Снимки: Интернет


6