fallback

Само един компактен модел оцеля на краш-тест в САЩ

От 11 пробвани ситикара единствено Chevrolet Spark получи оценка "приемлив" от IIHS

Единадесет компактни автомобила от категорията "ситикар" преминаха краш-тест на Американския застрахователен институт за пътна безопасност (IIHS). От тях едва един - Chevrolet Spark, успя да получи приемлива оценка при изпитанието "фронтален удар с малко покритие при скорост 65 км/ч". И съответно да получи наградата Top Safety Pick 2014.Останалите 10 модела - Mazda 2, Kia Rio, Toyota Yaris, Ford Fiesta (след август 2013 г.), новият Mitsubishi Mirage, Nissan Tiida/Versa, Toyota Prius C, Hyundai Solaris/Accent, FIAT 500 и Honda Fit /Jazz не успяха да се справят с теста и отново доказаха, че автомобилите от този клас не са достатъчно сигурни. Това се дължи най-вече на факта, че те са с ниско тегло и слаба конструкция.Най-небезопасни се оказаха Honda Fit /Jazz, FIAT 500 и Hyundai Solaris/Accent. При тях експертите от IIHS откриха склонност от нанасяне на травми на бедрата на пътниците, които биват причинявани от слаби, чупещи се детайли и неудачна структура на каросерията.Все пак от организацията, провела изпитанията, уточняват, че тестът, на който се подложени автомобилите, е най-безпощадният от всички. И трябва да се вземе под внимание, че модели, дори от премиум сегмента, също се провалят на него.Снимки: IIHS

Тагове: iihs
fallback
  • #18
    Ужас ( преди 10 години )
    Ако това на снимката е най добре представилият се автомобил не искам да гледам повече... Все едно е правен от картон.
  • #17
    До анонимния ( преди 10 години )
    До анонимния с дългия пост.Евала брато, в тая държава май такива като теб сме няколко.Ако главата ти е празна, "сигурната" кола само ще ти помогне да се пребиеш по-качествено.
  • #16
    Анонимен ( преди 10 години )
    @кадъч, много умни мисли изказа. Ако искаш да разбереш как се държи Mерцедес от края на миналия век, може просто да отвориш EuroNCAP. Ама да не се уплашиш. Щото аз се уплаших.А тоя тест с припокриване е гаден, защото автомобилът се блъска в самия край, където няма защитна греда. Ако такава греда се постави за да удовлетвори теста, то радиуса на завой ще стане прекалено голям. И ако това не е толкова важно за по-големите автомобили, то за един градски автомобил диаметър на завой от над 11 метра е катастрофа и едва ли някой с поне малко акъл в главата, би си купил подобен градски автомобил. Според американците голяма част от катастрофите са точно такива. Но катастрофи има всякакви. Дори всички да си настроят автомобилите за тоя тест, то малка промяна в ъгъла е воаля. Просто нито тоя тест, нито други тестове са добре направени. Не може от 3-4 удара да се определя кой автомобил е сигурен и кой не. Тук трябва да има поне 20 удара от всевъзможни ъгли. А какво става примерно, ако автомобила се превърти по таван след лек сблъсък и еърбега се отвори, а в последствие последва още по-силен удар, а вече нямаме еърбег? Или какво става след два последователни удара под различни ъгли? А под един и същи ъгъл? Ами ако съм се навел настрани и избягам от еърбега и предната колона? Каква е гаранцията, че тоя еърбег ще ме прасне точно в муцуната?А ако съм си кръстосал краката докато карам? Пунта мара са всички тестове. Стават само за това, компаниите да рекламират продуктите си. Няма дори гаранция, че серийните машини са със същото качество на стоманата и заварките. Запомнете едно от мен. Най-добре защитения автомобил е тоя с внимателния шофьор. Моят автомобил има десетки системи за защита, но аз никога не карам така, все едно с мен има Ангел -хранител. Ето, тая вечер страшна поледица. Повече от 60 не вдигнах на права отсечка, въпреки че пътищата бяха обработени и въпреки всичките системи, които имам и въпреки добрите гуми, които обаче на лед не важат. Обаче ме изпревари турски тир, каращ с поне 90 и то в града. Не се учудвайте утре на сводката от КАТ.
  • #15
    Анонимен ( преди 10 години )
    Проблема е ,че при този тест ударът не попада върху структурите които са направени да поемат усилието, а в страни от тях и става мазало. От тестовете които са правили досега само някои модери на Волво и Хонда CR-V имаха добри резултати.
  • #14
    135i_Cobb_stage1 ( преди 10 години )
    Леле много ниски резултати, баща ми преди 2 месеца си взе 2013 Киа Рио седан просто защото цената беше приемлива за нов автомобил но ако знаехме че показва такива резултати определено щах да го накарам да се бръкне по-дълбоко.....Добре че поне тои е доста внимателен шофьор.
  • #13
    еха! ( преди 10 години )
    Много "фиатаджии" тук,бе! Или сектантите с Alfa!
  • #12
    вътрешна класация ( преди 10 години )
    А между тези *** шампион на *** е Fiat.
  • #11
    FenIX ( преди 10 години )
    "Обичайните заподозрени" е ясно, че се дънят с най-уязвимия клас автомобили обаче защо аджеба "необичайните заподозрени" - премиумите също се дънят на него?
  • #10
    кадъч ( преди 10 години )
    Както винаги обичайните заподозряни, Тойота, Хонда, Нисан, Мицубиши, Хюндай eбaхти и *** където ги правят, да те е страх да се качиш в такова нещо. Едно Волво на 12 години или един Мерцедес са сто пъти по-безопасни и са много над съвременните изисквания за безопаност... А тия маркетингови *** произведени преди 2 месеца дори не се доближават до това, което трябва да бъде...
  • #9
    De ( преди 10 години )
    Пак ли не четем статиите преди да коментираме ?1?"фронтален удар с малко покритие при скорост 65 км/ч" - е част от теста. Беше въведен скоро и много от производителите не са изкарвали нови поколения, които да адресират проблема. След 3-4 години почти всичко ще го покриват поне Acceptable.
fallback
Последни