IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Корейците щурмуват премиум-сегмента

Kia и Hyundai обещават да създадат неприятности на конкурентите си

Корейците щурмуват премиум-сегмента

"Всеки, който посети Сеул след няколкогодишно отсъствие, ще изпадне в лек шок. До неотдавна този град се броеше за третия свят, но сега е един процъфтяваш мегаполис, който по нищо не отстъпва на най-модерните столици по света", така започва анализ на изданието Autoblog, посветен на възхода на двата най-големи автомобилни производителя в Южна Корея. Публикуваме го с минимални съкращения.
Корейците щурмуват премиум-сегмента
Новото поколение Genesis. Снимка: Hyundai

"Затова не бива да се учудвате, че двата най-големи южнокорейски автомобилни бранда вече не са тези компании, които бяха преди 20 години. Те изхвърлиха евтините и весели продукти като Hyundai Excel или Kia Aspire, които предизвикваха смях и критики. И вече поемат в различна посока.

По-младата от двете марки - Kia, вече показа своя първи луксозен седан. При това амбициите на компанията не са никак скромни - техният K900 се е прицелил директно в грандовете в сегмента - Mercedes S-Class и BMW 7-Series.

Другата компания - Hyundai, също има представител в този клас. Това е пълноразмерният Equus, но главната новина през 2014 г. за марката ще бъде дебютът на напълно новата версия на модела със задно предаване Genesis. Можете да бъдете сигурни - този автомобил няма да остави хората равнодушни. Все пак оригиналният седан, макар и неочаквано, стана "Автомобил на годината в САЩ" за 2009 година.

Както се вижда от снимките, Hyundai вече не го устройва стила, налаган от другите модели. "Неуникалната", както бе наречена, външност на миналия Genesis отстъпи място на автомобил със самобитни купеобразни форми и редица интригуващи технологии. С това корейците искат да кажат на света, че тяхната автомобилна промишленост вече не иска да седи на задната седалка.

Всъщност това отдавна е факт. Мина времето, в което колите на Hyundai и Kia бяха поставяни малко над Yugo и Trabant. Сега ръководството на корейците успя да преобърне наопаки двете компании и да ги превърне в огромен конгломерат, чиято дейност успешно управлява.

Гледането към високия клас съвсем не означава, че двете марки са се отказали от традиционната си аудитория. В момента дори базовите модели на Accent и Rio предлагат ниво на производство, което няма как да се сравни с някогашните малолитражки. И тук изниква въпросът - "Ще се запазят ли тези два модела?", който тепърва ще се дискутира. Очевидно корейците осъзнават, че китайците им дишат в гърба и затова няма да е изненада, ако тези модели бъдат спрени. Или по-вероятно - отидат на едно пи-високо ниво.

Засега нито от Kia, нито от Hyundai потвърждават новата стратегия, но пък не крият, че смятат да увеличат броя на предложенията си в премиалните класове. Корейците обаче не бързат, като планират това да стане към края на второто десетилетие. Според техните маркетолози тогава ще може да се оцени напълно целия поток от високотехнологични продукти, които предлагат. И да докажат, че успехът на първото поколение на Genesis не е било случайно.
Корейците щурмуват премиум-сегмента
Флагманът K900. Снимка: Kia

Що се касае до Kia, тази компания поема нов опит за изкачване на върха. K900 показва точно каква тактика е избрана - получавате автомобил на цената на BMW 5-Series, но с параметрите на 7-Series. Нещо подобно изпробва Cadillac, но се провали. Затова и корейците спешно се нуждаят от бърз и категоричен успех.

Всъщност амбициите на Kia най-лесно могат да се онагледят с назначаването на Петер Шрайер, който правеше дизайна на Audi. Германецът вече заема ключови позиции - главен дизайнер и вицепрезидент, и сега търси начин да си "върне" на бившите му работодатели. Затова не се учудвайте от смелите планове на Kia, които предвиждат  реализирането на 5000 бройки годишно от К900.

Факт е, че репутацията на Hyundai и Kia все още е под въпрос, но те съществено подобриха колективния си имидж и привличат все повече богати клиенти. В глобален план продажбите на корейските марки при луксозните машини все още са много далеч от тези на европейските, американските и японските компании. Но конкурентите вече са наясно, че не бива да изхвърлят Hyundai и Kia от сметките. Защото това ще бъде доста опасно...".

0 от 500
  • #15
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Swet ( преди 10 години )
    K900 няма собствена идентичност - маска на Ягуар,фарове на Крайслер,задница на Тойота Корола, странична линия на Лексус - това е проблема,иначе колата не е лоша...
  • #14
    5 rate up comment 3 rate down comment
    IT ( преди 10 години )
    Стъпките който извървя корейската авто индустрия наистина са впечатляващи и достойни за уважение ! И аз мисля че пазарът само може да спечели от конглокенцията и опитите на различните компании да заемат място в сегментите му !Никола историята за made in germany е малко по различна :))...Това е било един вид анти немска кампания която се е стремяла да дискредитира немските стоки на пазара залагайки на някаква националистична кауза...уви получило се е обратен ефект понеже немските стоки било дост качественни хората ги предпочитали а въпросната маркирова само помогнала за още по-добрите продажби и в последстве се превърнала в стандарт :))
  • #13
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    И к'во и е на думата всякаква? Добре си е.
  • #12
    17 rate up comment 4 rate down comment
    до бмв е60 ( преди 10 години )
    Момче, не може Германия да бъде първа в производството на 'всякаква' техника, както неграмотно си го написал! Защото, там не се произвежда 'всякаква' техника! Просто правят 'някаква' техника. Научи го този български език! И по-точно думата 'ВСЯКАКВА'!
  • #11
    10 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Черното моделче го направих на А7 а бялото се зачудих защо са му махнати "бъбреците"? Не са лоши ,но да създадат нещо ново , като се скачат толкова на високо
  • #10
    9 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    VIVA ITALIA.......
  • #9
    27 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Новина от днес. Hyundai е класиран на второ място по задоволство на клиентите, не някъде другаде, а в Германия. Само на една точка след Тойота. Доброто си е добро. Немските фенчета, шшшт, тихо, и отдайте чест на победителите.http://***.hyundai-blog.com/hyundai-takes-2nd-spot-germans-car-quality-satisfaction-report
  • #8
    25 rate up comment 3 rate down comment
    Никола ( преди 10 години )
    Първо да кажа да си оправят превода, защото КИА е по -старата компания, всъщност е първата в Корея, явно се има предвид по -малката! Качеството и на КИА и на Хюндай от доста време е много добро, справка такситата у нас с по над 1млн.км. някои. Проблема беше в спартанския и евтин интериор, все от някъде трябваше да се избие ниската цена. Сега когато струват колкото VW и качеството и дизайна на интериора са на отлично ниво, даже по -високо от VW както сами си признаха!
  • #7
    28 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Хахахахахах,че тя Германия изглежда като *** махала пред Южна Корея.Който е ходил с Сеул знае за какво иде реч.
  • #6
    10 rate up comment 5 rate down comment
    бъчваря ( преди 10 години )
    Айде да си го кажат направо. Ще зарежат ниските класове не защото няма продажби в тоя сегмент, а защото не могат да се справят с конкУренцията.Точно пък класа на RIO е втори по продажби след класа на Тойота, пардон на Голф.