fallback

400 лева ще струва узаконяването на газови уредби

Това ще стане факт догодина след влизането в сила на нова наредба

Снимка: архив, БулфотоГазовите и метанови уредби ще станат незаконни от 1 март догодина, ако в големия талон изрично не е посочено, че колите могат да се движат освен на бензин и на друго гориво.Поставянето на инсталация за алтернативно гориво ще се счита за изменение в конструкцията на автомобилите според наредба № Н-3 на транспортното министерство, която влиза в сила от тази дата.Промяната ще засегне 800 000 шофьори, които ще трябва да платят около 300-400 лева, за да получат протокол, според който колата им е проверена. С него трябва да отидат в КАТ, за да бъде вписано в големия талон, че колата може да се движи и на газ или метан. Едва тогава уредбите ще бъдат узаконени и собствениците няма да подлежат на санкция.Единственият шанс шофьорите да спестят тези пари е до 1 март да отидат в КАТ и да впишат в големия талон алтернативното гориво, с което колата може да се движи. Това се води смяна на регистрацията и струва само 20 лева, отбелязва "Монитор".За целта трябва да носят всички документи на колата, валидна гражданска отговорност и да заявят желанието си за смяна на регистрацията.Освен за завареното положение наредбата ще важи и за всички автомобили, които си слагат газови или метанови уредби след 1 март. Тогава обаче те ще са задължени да платят около 400 лв. за прегледа на изменението в конструкцията на колите си.Цената на услугата още не е уточнена, тъй като фирмите и сервизите, които ще я извършват, още имат време да кандидатстват за разрешително.Експерти от "Пътна полиция" коментираха, че промяната не е толкова наложителна и все още има шанс министърът на транспорта да промени наредбата и или да удължи гратисния период или изобщо да отпадне това изискване.Още новини от България четете в Dnes.bg

Тагове:
fallback
  • #31
    Triforce ( преди 10 години )
    Абе, ашлак (каквото и да означава тази дума), от Лукойл се купува пропан и бутан! Т.е. същотношението пропан-бутан е в различни количества, според самият производител. Например VITOGAZ си имат собствена лаборатория и си ги правят те. От регионалният им знам, че най-добрата плътност на килограм е 0,555, но може да варира.А относно прегледа знам, че е хубаво цялата газова инсталация + бутилката да се смени след 7-мата година. Това може да коства и 300 лева, но е за собствена безопасност!
  • #30
    of ( преди 10 години )
    До газаджия - че тя газта нали пак е от лукоил бе ашлак !
  • #29
    И ..... ( преди 10 години )
    Мястото за протест не е някакъв мижав форум , а пред парламента !!!!!!!!И за " държавата " глупост е причина точно това - "гражданите" *** , овце и др. С една дума всеки народ си заслужава орисията !
  • #28
    Triforce ( преди 10 години )
    Значи всичко от Европа, а?Ами аз сега да ги питам *** европейци - мен някой пита ли ме дали искам да влизам в *** им Европа? Някой от вас да се е подписал в референдум? Някой от вас питаха ли го дали иска в Европа? Колко от вас мислят, че Европа ни е от полза? Като ми излезе нова бенка на лицето, да ходя ли за нова лична карта, а? Пълни глупости от край време! Тези дни се занимавам с инспекцията по труда - е, то няма такава бюрокрация за глупости! Цялата ни "държава" е ГЛУПОСТ!
  • #27
    ebagooooooooo ( преди 10 години )
    Е чак сега им аках на газовите системи.Да купя скъп газов инжекцион , да платя монтаж ,такса ,преглед,талон ,годишни такси и др. Не мерси ! Барвам си Дизеляка и си пердаша на нафта те и без това съвременните дизели вървят доволно !Сбогом газова бомба !
  • #26
    Глупости ( преди 10 години )
    Напротив ще плащаш ! Добре дошли в евро съюза всяка конструктивна промяна на автомобила се узаконява и заплаща с сертификат ,допълнителен преглед и такса.В чужбина не можеш да сложиш спойлер , теглич и др. без сертификат и нов преглед пред КАТ камоли газова уредба.Това че българина не е свикнал да плаща е друга тема.Но правилата са такива и се диктуват от една клика в Брюксел !
  • #25
    бъчваря ( преди 10 години )
    Нищо подобно. Аз от статията разбирам, че който има вписана в талона АГУ, няма да плаща. Преди година брат ми си взе една стара кошница с газова и в КАТ вписаха тая газова, въпреки че преди това я е нямало. Аз по логиката на някой мога да си сложа и мотор от F1 с KERS, а след това да претендирам за това, че не трябва да плащам 400 лева за озаконяване. Ако някой смята това за правилно, ще се съглася с ревливите ви постове.
  • #24
    Анонимен ( преди 10 години )
    Някой може ли да каже къде в наредбата пише че трябва да се сменя талона.И къде пише че газовата е изменение на конструкцията.Аз четох но нищо не намерих , не знам може и да съм сляп.
  • #23
    Анонимен ( преди 10 години )
    800000 х 400 лв = 320 милиона лева ше бъдат взети от народа с най-малки приходи, защото хората с пари не карат на газ! Това е безобразие
  • #22
    Шам-фъстък ( преди 10 години )
    Е нали трябва да се лицензират фирми да оценяват газовите. Тея фирми заплати дават, шефове хранят, откъде мислите ще дойдат парите? Така беше и с номерата, нали Гърците още си карат със старите номера, а и те са В ЕС. На тях и 150 милиарда им опростиха. Та, не случайно в ЕКомисия яко ни гъбаркат че не си защитаваме интереса, обещетенията за българите, когато се стигне до такива са много по-ниски от сходни за западняци, сетете се защо, а пък ЕС е един ....
fallback
Последни