fallback

Легендарен дизайнер удиви публиката в Токио

Кен Окуяма показа 3 автомобила и 1 трактор

Бившият дизайнер на Pinifarina Кен Окуяма показа три впечатляващи автомобила и един трактор по време на изложението в Токио.Първата машина е купето kode9, чийто външен вид е заимстван от спортните модели през 70-те години на миналия век и най-вече от Jaguar D-Type и Alfa Romeo Disco Volante. Под капака на автомобила е поставен 2.0-литров, 4-цилиндров мотор, който благодарение на компресор позволява достигането на мощност от 370 к.с.В основата на машината е конструкция от алуминий, която е заимствана от друг легендарен модел – Lotus Elise. Самата каросерия на автомобила е напълно оригинална, като за нея са използвани плексиглас и различни полимери. Окачването също е оригинално, като е подготвено специално за купето. В крайна сметка теглото на kode9 е едва 890 кг.Вторият шоу-кар е kode7 Clubman. Той представлява спартанска версия на роудстъра k.o7, който в момента се произвежда от компанията на японеца - Ken Okuyama Design. Машината е максимално олекотена, тъй като половината от детайлите на каросерията са отпечатани на 3D-принтер. Самият модел е от алуминий и въглеродни нишки и това обяснява теглото му – едва 750 кг.Затова и машината е всичко друго, но не и комфортна. Окуяма разкрива, че автомобилът се задвижва от 1.6-литров турбо-мотор с мощност 250 к.с. Кен дори предлага возилото на пазара в Япония на стартова цена от 85 100 долара.Третият автомобил на щанда в Токио е kode7 Exclusive. Той представлява различна вариация на роудстъра k.o7, за който вече стана дума, но е малко по-луксозен. Моделът разчита на 2.0-литров мотор с 230 к.с., като се предлага с най-различни варианти на индивидуализация. Поръчки за него също се приемат на доста сериозна цена - 250 280 долара.Окуяма показва, че може да прави не само автомобили, но и трактори. Моделът, изложен в Токио, носи дългото име Yanmar Y-Concept YT01 Advanced Tractor. Любопитното при тази машина е, че разполага със система от камери за кръгов обзор, както и със сателитна навигация.Припомняме, че Кен Окуяма е едно от най-големите имена в автомобилния дизайн. Роденият през 1959 г. японец е бил шеф-дизайнер на проекта Honda NSX. След това работи за General Motors и Porsche, като помага за създаването на модела 996. През 2004 г започва работа в Pinifarina, където стига до длъжност директор. Сред моделите, върху които е работил са Ferrari 599, Mitsubishi Colt CZC, Maserati Birdcage 75 th и Ferrari P4/5.Снимки: Ken Okuyama Design, autocar.co.uk

Тагове: ken okuyama design
fallback
  • #12
    Анонимен ( преди 11 години )
    Японците не били дизайнери.Ми те и швабите не могат да правят коли ама не престават да правят напъни 100 години
  • #11
    IT ( преди 11 години )
    Концепткаровете са пълен та*ак :)) Обаче виш тракторът е бруталка !!!:)))А иначе да японцитре за автодизайнери не стават но разбира се е хубаво да се навъртат както въпросният господин Окуяма около най големите в бранша :)Определено има какво да научат :)
  • #10
    Germany ( преди 11 години )
    страхотни красоти и особено първото и трактора.
  • #9
    Анонимен ( преди 11 години )
    Общо взето, японец и дизайн са несъвместими. Това първото вътре е отвратително...
  • #8
    До Софиянец ( преди 11 години )
    Честно ли не знаеш какво е 3D принтер!?
  • #7
    Анонимен ( преди 11 години )
    ...казаха за човека правил Enzo 2ма анонимници дето са постигнали едно голямо нищо в живота...Боже прибери си вересиите...
  • #6
    Анонимен ( преди 11 години )
    Първаото е грозно, 2 и 3 не са нищо особено, виждали сме по красиви които се произвеждат сериййно, а трактора е някакъв зъл та*ак и не би трябвало да се взима на сериозно.
  • #5
    стефан ( преди 11 години )
    Кен е велик, достатъчно е да споменем Енцо и НСХ. Дано да видим изкуството му по улиците.
  • #4
    Нев ( преди 11 години )
    Вчера някой спомена, че японците не можели да правят дизайн! Чудно ми е този Окуяма сан какво е правил в най-големите фирми тогава, сигурно е копирал идеи...
  • #3
    Анонимен ( преди 11 години )
    Надписа е от щанда отзад
fallback
Последни