+ много добра изработка, балансиран автомобил, много култивирани мотори, високи стандарти на безопасност- малко пространство и неудобна позиция на седящите отзад, високи фиксирани разходи
История на модела9/95 Представяне на четвъртата генерация (E39) Мотори: 2.0 литров 150 к.с., 2.5 литров 170 к.с., 2.8 литров 193 к.с. и 2.5 литров турбодизел с 143 к.с., предни и странични въздушни възглавници серия3/96 Нови V8 мотори 3.5 литров 235 к.с. и 4.4 литров 286 к.с.3/97 Представяне на новата генерация на комби модела touring9/97 6 Еърбега серия9/98 Нов 6-цилиндров дизел 530d с 184 к.с. и М5 с 5.0 литровV8 мотор и 400 к.с.9/99 Система за стабилност DSC II опция, от 528i нагоре серия9/00 Фейслифт и нови 6-цилиндрови мотори: в 520i един 2.2 литров с 170 к.с., в 525i един 2.5 литров с 192 к.с., в 530i - 3.0 литров с 231 к.с., 3.0 литров турбодизел в 530i вече 193 к.с.7/03 Представяне на следващия модел при лимузината (5/04: touring)Спорт или комфорт, често пъти това е въпросът. Петицата свързва двете "par excellence"
В края на 95 г. BMW успя чрез новата Петица да щурмува комфортния бастион на Мерцедес - Е39 има по-меко окачване, по-безшумна е и е по-малко податлива на страничен вятър от представената горе-долу по същото време Е-класа. И всичко това без недостатъци на поведението. Прави впечатление лекотата, с която се управлява доста тежкия автомобил. Съвсем леко докосване на волана е достатъчно, за да придвижвате Петицата по накъдрен със завои път. Изключение представляват 8-цилиндровите версии, които по пространствени причини са с различна кормилна уредба. Но и те от 535i до М5 са отлични пътнически лимузини с допълнителни резерви за ускорение. Дори за малко по-култивираните 6-цилиндрови версии от 520i до 530i ускорението е чувствително по-тежка задача, което не е чудно като се има предвид теглото на Петицата - 1.6 тона. В това отношение различните версии дизел се справят по-добре, заради високия си въртящ момент, а позицята на върха се пада на 530d.Сравнително тясното пространство в купето не се промени с представянето на Е39. Отзад има чувствително по-малко място отколкото в конкурентни модели от горната средна класа, особено пък ако отпред са монтирани комфортни седалки. Обемните многопосочно настройващи се предни кресла са по-дебели от също така удобните серийни седалки и стестняват допълнително мястото за краката на седящите отзад. Багажникът също е незначително по-голям от този в серия 3. Който предпочете представеното през 1997 година комби ще получи съвсем малко по-големи възможности. Освен това липсва задължителното за по-големи транспортни нужди регулиране на нивото, което позволява да се намали риска от потъване на задницата и влошаване на поведението на автомобила. Докато предните въздушни възглавници и ABS бяха задължителни още в средата на 90-те, новата Петица въведе серийно и странични еърбегове, а от средата на 97 г. и такива за главите на седящите отпред. По този начин в сферата на сигурността BMW играеше водещата роля, изпреварвайки конкуренцията от Щутгарт.Употребяваните Петици са по-изгодни от Е-класи на същата възраст, но сервизните и фиксираните разходи са по-високи. На по-спокойните шофьори 520i им е достатъчен, но 8-цилиндровите версии втора ръка са съвсем малко по-скъпи и такова прегрешение вероятно си струва, а за тези които карат по много са подходящи солидните и дълготрайни дизели с директно впръскване.
Най-често срещани повреди: Мотор: Проблеми с 6-цилиндровите бензинови версии, причинени от неуплътнени водни съединения, помпи или дефектни термостати.Турбокомпресорите на дизеловите версии (99-01 г.г.)Съединители (95-96 г.г.)Електрика: Проблемни имобилайзери, дефектни генератори, празни акомулатори, по-нови модели с малък проблем в електрониката.