fallback

Как се раждат марките-легенда

Lamborghini, Porsche, Ferrari, Bugatti, Maserati

Точно преди 50 години – на 30 октомври 1963 г., Lamborghini представя своята първа суперкола. Моделът е уникален заради факта, че след като 10 години е правил селскостопанска техника, Феручио Ламборгини създава екземпляр, достоен да се конкурира с най-добрите спортни коли на своето време. С помощта на изданието Cars ви представяме този и още 4 автомобила, които са дали началото на историята на легендарни марки.Lamborghini 350 GTV Самото съществуване на автомобилната марка започва именно с този необичаен автомобил. За неговото създаване е виновна друга легендарна фирма - Ferrari. В началото на 60-те години на миналия век Феручио Ламборгини се пристрастява към мощните коли. В колекцията му има Mercedes 300SL, няколко Maserati 3500GT, Jaguar E-type и две версии на Ferrari 250 GT. Именно на последните две машини Феручио намира кусури и отива при Енцо Ферари с претенциите си. Отговорът, който получава е красноречив: „Отивай си при тракторите и не се занимавай с неща, в които си пълен аматьор ”. Ламборгини се обижда и решава да направи собствена суперкола.Скоро проектът е готов, като над Lamborghini 350 GTV работят множество знаменити автомобилни конструктори. Двигателят V12 с обем 3.5 литра и мощност 360 к.с. е дело на Джиото Бицарини, а дизайнът на Франко Скалионе. Цялата работа се върши в малко помещение във фабриката за трактори на Феручио.Автомобилът е построен много бързо заради автосалона в Торино, където е показан. Интересното е, че на самото изложение колата е без двигател, който стои отделно. Всъщност този прототип си остава един-единствен, като по неговите чертежи по-късно е създадена друга версия на автомобила - 350 GT. Porsche 356 Прототипът на първото серийно Porsche се появява през 1948 г. Това е Porsche 356 - бърз, спортен, лек за управление и много красив автомобил, който се предлага в две версии. Едната е с твърд покрив, а другата със свалящ. Двигателят е с мощност 100 к.с., като предлага добра динамика, благодарение на ниското тегло на автомобила - 720 кг.Проблемът на модела е, че е доста скъп за времето си – около $4000. Затова и за целия живот на Porsche 356 от него са произведени едва 76 000 бройки. Любопитното е, че този автомобил не е трябвало да излиза в серия, като Фердинанд Порше е създал един прототип за себе си. След обаче е бил харесан от приятелите и роднините му, Порше направи още 20. И в крайна сметка решава да го пусне в производство. Между другото, Porsche 356 е бащата на 911. Ferrari 250 Ferrari 250 с право се счита за първата серийна машина, с която започва великата история на марката. Прародител на този модел е Ferrari 125 F1, който е създаден от Енцо Ферари за участие във Формула 1.Модификациите 250 имат две шасита - късо (SWB) и дълго (LWB). Почти всички предпочитат първото. Двигателят и при двете версии е един - Colombo Tipo 125 V12 с обем 2.9 литра и мощност 280 к.с. Той съвсем не е най-мощният за времето си, но е напълно достатъчен за автомобила. Освен стандартните версии са направени още 15-ина модификации 250 GT, които печелят редица състезания и се ползват с голяма популярност.Bugatti Type 2, Type 5 и Type 10 Когато Еторе Бугати в гаража на своя дом сглобява първия си автомобил, той не пресмята прецизно нещата и в крайна сметка събира три машини. Това са Bugatti Type 2, Type 5 и Type 10. Именно последният от тях може да се счита за първия модел на марката.Bugatti Type 10 е направен през 1909 г. и веднага привлича внимание. Той разполага с 4-цилиндров мотор с по 2 клапана на цилиндър, като мощността му е 20 к.с. Скоростната кутия е с 4 степени. На външен вид автомобилът повече прилича на корито с колела и изглежда доста забавно. Въпреки че не е върхът на съвършенството, моделът разполага със сполучливо шаси, върху което са създадени следващите модели на марката.Maserati 3500GT Първата серийна машина на марката излиза през 1957 г. Преди това Maserati прави състезателни болиди. Компанията използва сериозния интерес към все по-мощни автомобили за обществени пътища и създава Maserati 3500GT. На външен вид машината прилича повече на туристически автомобил, отколкото на мощна суперкола. Отвътре обаче нещата изглеждат различно – под капака се крие 3.5-литров двигател с мощност 235 к.с., който е достатъчен за скорост от 206 км/ч. Ускорението от 0 до 100 км/ч става за 7 секунди, а разходът на гориво е 16 л/100 км.Моделът се произвежда до 1964 г., като от него са произведени 1983 бройки. Голяма част от тях са купени от знаменитости като принцът на Монако – Рение III, актьорите Антъни Куин и Алберто Сордо, и др.Снимки: Cars 

fallback
  • #7
    V50 ( преди 11 години )
    Мазератито изглежда страхотно.Направо да му изтекат очите на човек по тази красавица!
  • #6
    Анонимен ( преди 11 години )
    Мазератито направо си маза на мъсъл-кар
  • #5
    Анонимен ( преди 11 години )
    Lancia ne e falirala vse oshte,moi 4ovek,a nemcite imat oshte mnogo da se u4at pone ot dizain hahaa
  • #4
    Дебелия ( преди 11 години )
    Бугати е френска, не италианска марка.
  • #3
    Анонимен ( преди 11 години )
    От 5 легенди-само една немска и 4 италиански,хихихихихи.
  • #2
    Анонимен ( преди 11 години )
    Ами за японските легенди? А, чакай... Всъщност...
  • #1
    Анонимен ( преди 11 години )
    Oooo, много добри!
fallback
Последни