BMW изнесе подробна информация за M4 Coupe/Cabriolet и M3 Sedan, чиято премиера предстои до няколко месеца, пише британското издание Autocar. От нея става ясно, че трите автомобила ще се задвижват от нов 3.0-литров шестцилиндров редови двигател с туин-турбо система. Той идва на мястото на предишния 4.0-литров атмосферен V8, който ще бъде спрян от производство.Въпреки по-малкия с 25% работен обем, новият двигател генерира 430 к.с., което е с 10 к.с. повече от своя предшественик. Освен това, моторът е с около 15 кг по-лек, благодарение на алуминиевия си блок, кованите бутала и коляновия вал, както и липсващите цилиндрови ризи, които са заменени от специално покритие на цилиндрите. От компанията не конкретизират нищо за въртящия момент на колата, но загатват, че той ще бъде "значително над 500 Нм". Същото важи и за ускорението от 0 до 100 км/ч, за което се предполага, че ще бъде около 4.5 секунди (4.8 секунди при предишната Е92 M3 версия).BMW M4 ще тежи около 1500 кг (80 кг по-малко), което е постигнато с използването на много панели от усилена с карбон пластмаса, карбонов карданен вал, както и много алуминий. На по-късен етап се очаква появата на хардкор CSL версия, която ще има спартански интериор и ще бъде ориентирана към най-запалените фенове. Нейното тегло се очаква да не надхвърля 1400 кг.Задвижването ще бъде задно и ще се осигурява от стандартна 6-скоростна ZF механична трансмисия, като срещу доплащане ще се предлага 7-степенен автоматик, доставен от Getrag.Германците твърдят, че са подобрили значително и икономичността на колата. В сравнение със своя атмосферен предшественик, новият двигател ще осигурява среден разход от около 8 л/100 км, а вредните емисии ще бъдат ограничени до 200 г/км, което е с 90 г/км по-малко.Снимка: BimmerPost