fallback

Следващият Prius ще бъде революционен

Идва през 2015 година задно с първата водородна кола на Toyota

През 2015 година ще се състоят премиерите на два революционни автомобила на Toyota, стана ясно от изказване на управляващият директор на японската компания Сатоши Огисо, разпространено от Toyota Motor Corporation. Става въпрос за следващото поколение Prius и първата електрическа кола с горивни водородни клетки на компанията. Първите три поколения Prius. Снимка: Toyota Вече на няколко пъти се появи информация, според която новата генерация на Prius ще бъде подложена на сериозни оптимизации. От данните, които разкри Огисо, става ясно, че промените ще засегнат както задвижващия агрегат, така и дизайна на екстериора и интериора. По отношение на силовия тракт, промените ще засегнат електромотора, батериите и двигателя с вътрешно горене. Електромоторът ще бъде по-компактен, но по-мощен, батериите ще имат по-голям капацитет и съответно ще доставят по-голям пробег на електричество, а двигателят с вътрешно горене ще разполага с най-новите технологии, благодарение на които ще демонстрира увеличена динамика и по-нисък разход. Не на последно място, хибридният агрегат ще бъде и по-достъпен като цена. Сатоши Огисо не съобщи конкретни цифри, но поясни, че една от основните цели пред компанията е осезаемото редуциране на разхода на бензин, който при настоящото поколение е около 5.2 л/100 км. За целта ще помага и новата платформа, на която ще се изгражда Prius - Toyota New Global Architecture (TNGA). Тя предлага по-нисък център на тежестта, като гарантира по-голяма здравина и по-ниско общо тегло. Освен това ще бъде подобрена аеродинамиката, а салонът ще стане по-просторен. Уредите пък ще бъдат интуитивни и лесни за използване, а с цел подобряване на сигурността ще бъдат въведени ключови новаторски технологии за безопасност. Сериозни промени се подготвят и за дизайна на екстериора, който при последните две поколение има клиновидна форма. Към момента няма яснота в каква посока ще се развиват формите на най-продаваната хибридна кола в света, но се очаква дизайн, който да се хареса на по-широка аудитория. Заедно със стандартната версия на хибрида Prius от следващо поколение се разработва и Plug-in Hybrid версия, чиито батерии ще могат да се зареждат и в електрическата мрежа. За този модел се разработва новаторска система за безжично/индуктивно зареждане, чиито изпитания ще стартират още догодина в Япония, САЩ и Европа. Прототипът с водородно задвижване FCV-R. Снимка: Toyota Що се отнася до другата предстоящата премиера, това ще бъде средно голям седан с четири врати, чиито форми ще бъдат вдъхновени от концепцията FCV-R, която японците показаха по време на изложението в Токио. По-любопитното обаче ще се крие под опаковката на този модел - а именно задвижващата система. Става дума за захранван с водород електрически двигател, чийто автономен пробег ще бъде около 450 км. Информацията е ограничена, но се очаква цената на водородната Toyota да бъде около 50 000 долара, което ще я постави в един ценови клас с автомобили като електрическата Tesla Model S.

Тагове: Toyota Prius
fallback
  • #9
    Тойотко ( преди 11 години )
    Ами досега всеки нов модел Приус си е революционен, така че това не е кой знае каква новина.
  • #8
    Анонимен ( преди 11 години )
    Няма по посредствени колесници от немските допотопни глокници,казва ви го човек с много автомобили минали през ръцете му.
  • #7
    bmw e60 ( преди 11 години )
    Тойота правеха доста посредствени коли за масите но последните години ги уважавам заради това че не просто направиха хибрид но го наложиха на пазара и приус се доказа, че е добър. С GT-86 ме кефят какво правят. Сега ако наистина изкарат нещо революционно ще си купя тойота :)
  • #6
    знаещ ( преди 11 години )
    Какъв е този Приус с разход 5, 2/100?!?!?!Никога не е имало такъв.Вземете си оправете инфото АМ, а не да пишете глупости.Ако е за някоя немска талига ще напишете по-малко от заводският разход, а сега понеже е японска може да сложите разход с литър и нещо по-висок.Лъжите ви могат да са радост на немските каски, но не и на истинските автомобилни фенове.
  • #5
    Анонимен ( преди 11 години )
    Сега като изкарат 4,5 литра разход ще видите какъв смях ще пада на фона на немските хибриди с по 200-300-800к.с. и 3л. разход. Дошо направо ще си върже камък на врата и ще поеме към селския водоем да се хвърли.
  • #4
    Анонимен ( преди 11 години )
    "Сатоши Огисо не съобщи конкретни цифри, но поясни, че една от основните цели пред компанията е осезаемото редуциране на разхода на бензин, който при настоящото поколение е около 5.2 л/100 км.""ха ха хаа ама как бе Дошо писа че разхода бил 2 литра, гледай значи не само че всички тестващи които писаха че харчела 5,5 литра не разбирали, но дори и от Тойота не знаят какъв им е разхода според Дошо ха ха ха. Разхода е като на дизелов автомобил, само че колата е много по-скопена от дизелов автомобил.
  • #3
    Анонимен ( преди 11 години )
    Напитите пръдливи шваби не могат да достигнат и първия Приус произведен през 1997г.още.Ега си тъпите шарани.Има много да се учат.
  • #2
    Анонимен ( преди 11 години )
    НОви пирони в ковчега на Соцваген идат
  • #1
    fan ( преди 11 години )
    А дано, ама надали.
fallback
Последни