fallback

Следващият Prius ще бъде революционен

Идва през 2015 година задно с първата водородна кола на Toyota

През 2015 година ще се състоят премиерите на два революционни автомобила на Toyota, стана ясно от изказване на управляващият директор на японската компания Сатоши Огисо, разпространено от Toyota Motor Corporation. Става въпрос за следващото поколение Prius и първата електрическа кола с горивни водородни клетки на компанията. Първите три поколения Prius. Снимка: Toyota Вече на няколко пъти се появи информация, според която новата генерация на Prius ще бъде подложена на сериозни оптимизации. От данните, които разкри Огисо, става ясно, че промените ще засегнат както задвижващия агрегат, така и дизайна на екстериора и интериора. По отношение на силовия тракт, промените ще засегнат електромотора, батериите и двигателя с вътрешно горене. Електромоторът ще бъде по-компактен, но по-мощен, батериите ще имат по-голям капацитет и съответно ще доставят по-голям пробег на електричество, а двигателят с вътрешно горене ще разполага с най-новите технологии, благодарение на които ще демонстрира увеличена динамика и по-нисък разход. Не на последно място, хибридният агрегат ще бъде и по-достъпен като цена. Сатоши Огисо не съобщи конкретни цифри, но поясни, че една от основните цели пред компанията е осезаемото редуциране на разхода на бензин, който при настоящото поколение е около 5.2 л/100 км. За целта ще помага и новата платформа, на която ще се изгражда Prius - Toyota New Global Architecture (TNGA). Тя предлага по-нисък център на тежестта, като гарантира по-голяма здравина и по-ниско общо тегло. Освен това ще бъде подобрена аеродинамиката, а салонът ще стане по-просторен. Уредите пък ще бъдат интуитивни и лесни за използване, а с цел подобряване на сигурността ще бъдат въведени ключови новаторски технологии за безопасност. Сериозни промени се подготвят и за дизайна на екстериора, който при последните две поколение има клиновидна форма. Към момента няма яснота в каква посока ще се развиват формите на най-продаваната хибридна кола в света, но се очаква дизайн, който да се хареса на по-широка аудитория. Заедно със стандартната версия на хибрида Prius от следващо поколение се разработва и Plug-in Hybrid версия, чиито батерии ще могат да се зареждат и в електрическата мрежа. За този модел се разработва новаторска система за безжично/индуктивно зареждане, чиито изпитания ще стартират още догодина в Япония, САЩ и Европа. Прототипът с водородно задвижване FCV-R. Снимка: Toyota Що се отнася до другата предстоящата премиера, това ще бъде средно голям седан с четири врати, чиито форми ще бъдат вдъхновени от концепцията FCV-R, която японците показаха по време на изложението в Токио. По-любопитното обаче ще се крие под опаковката на този модел - а именно задвижващата система. Става дума за захранван с водород електрически двигател, чийто автономен пробег ще бъде около 450 км. Информацията е ограничена, но се очаква цената на водородната Toyota да бъде около 50 000 долара, което ще я постави в един ценови клас с автомобили като електрическата Tesla Model S.

Тагове: Toyota Prius
fallback
  • #19
    Дошо ( преди 11 години )
    Приус е автомобила на койот теста за надеждност е удължен на 200000км.Това не ти е германски навес, който не може да изкара 70000 с едни и същи двигател и скоростна кутия
  • #18
    expert ( преди 11 години )
    Първо се появяват техническите проблеми, последвани от десетки безцелни сервизни акции. Тази мъка продължава две, три години и чак тогава започва изплащането на финансови обезщетения.
  • #17
    пострадал ( преди 11 години )
    Доше, миличко - миризливичко, кога започват съдебните искове от "предоволните" клиенти на "новия" примус???
  • #16
    Дифорс Валвматиков ( преди 11 години )
    Според http://green.autoblog.com/2013/08/28/2015-toyota-prius-55-mpg/ разхода на сегашния приус е 50 mpg, което по метричната система е 4,7 л/100 км (а не 5.2 л). Отново Ви моля бъдете по-коректни в преводите на статиите.
  • #15
    уоу ( преди 11 години )
    ахахаааа, каква е тая смешка??????????Това го е правило някое японче на 5 оризови сакета в час по трудово!
  • #14
    Анонимен ( преди 11 години )
    Да бе точно Ford и GM, сори Опел, са едни чистокръвни европейски фирми, направо символа на Европа
  • #13
    Анонимен ( преди 11 години )
    Хубавите марки са японските, Хюндай, от европейските само Форд и Опел.
  • #12
    Анонимен ( преди 11 години )
    Ако разхода е в галони Дошо значи нещата са още по зле защото американския калон се равнява на 3,7 литра тоест ако 5,2 не е литра а гарони значи разхода в литри ще е около 20. Но ме съмнява Приус да харчи чак 20 литра, значи нито аутомедия са сбъркали нито шефа в Тойота а просто ти за пореден път се опитваш да измислиш някаква хипотеза, но вечното ти незнапие за пореден път те направи смешен, ха ха в фалони било ха ха..
  • #11
    до Дошо ( преди 11 години )
    "Сатоши Огисо не съобщи конкретни цифри, но поясни, че една от основните цели пред компанията е осезаемото редуциране на разхода на бензин, който при настоящото поколение е около 5.2 л/100 км."И какво правим сега,сладур? Я виж кой казва какъв е разхода и се надявам да запомниш и стойността, и този който ти го казва!"Революционна"кола без пътно поведение,грозна отвън и отвътре,при това с евтини и миризливи пластмаси и разход по-висок Mercedes C 220cdi,BMW320d или Audi A4 tdi.А Golf-a с 3.2л !
  • #10
    Анонимен ( преди 11 години )
    Баа, то бива революции ама чак толкова. Дрън дрън, поредната добре платена китайска реклама.
fallback
Последни