fallback

Великото наследство на Bugatti

Легендарният конструктор Еторе Бугати почина преди 66 години

Тази седмица отбелязваме 66 години от смъртта на гениалният конструктор на едни от най-бързите автомобили на планетата - Еторе Бугати. За своето време неговите автомобили са известни със своята висока скорост и качествена изработка, като тези традиции продължават и до днес. В чест на годишнината от смъртта на легендарния конструктор ви представяме 5-те най-интересни машини на марката, носеща неговото име.Bugatti Type 57 Този автомобил се произвежда през 30-те и 40-те години на миналия век, като има статута на най-съвършената машина на своето време. Това е напълно нов модел, разработен от Жан Бугати – син на великия конструктор. Автомобилът разполага с независимо окачване и редови 8-цилиндров двигател, чиято мощност е 135 к.с.От модела да произведени общо 630 бройки. Масата на машината е по 950 кг., като тя успява да развие 153 км/ч. Именно модификацията на Type 57 – Atlantic, се превръща в първата в света суперкола. С нейната разработка отново се заема Жан Бугати, който построява автомобила изцяло от магнезий и алуминий. Двуместният роудстър разчита на компресорен мотор с обем 3257 куб. см, развиващ 210 к.с. С него колата достига рекордните за времето си 200 км/ч.Bugatti Type 101 Този модел излиза след смъртта на Еторе Бугати, когато новите собственици на компанията решават да възродят нейната популярност. Именно с тази цел през 1951 г. е създаден Bugatti Type 101, който е на основан на Bugatti Type 57. От него са взети шасито, ходовата част и 3.3-литровия двигател. Автомобилът е снабден с усъвършенствани хидравлични спирачки и нов тип скоростна кутия, произведена от компанията Cotal.Въпреки това машината не е приета добре на пазара. Първо – тя е много скъпа, а второ – шасито от Type 57 е остаряло. Все пак са произведени 7 бройки от модела, като един от тях попада в ръцете на американския дизайнер Върджил Екснер. Той го преправя в роудстър, като му оставя традиционната за Bugatti решетка, но намалява дължината на шасито с 46 см.Bugatti EB110 Този автомобил със средноразположен двигател и задвижване на четирите колела е пуснат на 15 септември 1991 г. в чест на 110-годишнината от рождението на Еторе Бугати. В този момент това е най-съвременната и техническа най-добре издържаната хиперкола, като напълно превъзхожда моделите на Ferrari, Lamborghini и Porsche. Шасито на суперколата е от олекотени материали, а в неговото проектиране са участвали специалисти от несъществуващия вече концерн за разработка на космически технологии Aérospatiale.Окачването разчита на двойни напречни носачи с пружини и амортисьори. Автомобилът се задвижва от 12-цилиндров V-образен двигател с обем 3499 куб. см, предлагащ мощност от 561 к.с. Има и по-мощна версия със 611 к.с. - SS (SuperSport), която ускорява от 0 до 100 км/ч става за 3.2 секунди, а максималната скорост достига 348 км/ч. Така колата поставя абсолютен рекорд за автомобил, сертифициран за използване по обществени пътища.За съжаление, по това време компанията е в сериозна криза и произвежда едва 126 бройки от модела, а по-късно напълно се отказва от него. Все пак именно Bugatti EB110 е в основата на най-бързия сериен автомобил на планетата в момента - Bugatti Veyron. Bugatti Galibier 16c За да не ставаме банални, ще пропуснем Veyron, но пък ще се спрем на концептуалния седан с 4 врати от клас „лукс”, който бе показан от компанията на автосалона в Женева през 2010 г. Засега той е само проект, но в Bugatti са на мнение, че машината ще излезе и в серийно производство. Тя ще бъде изработена изцяло от алуминий и карбон и ще трябва да се превърне в най-лекия автомобил при представителните седани.Galibier ще бъде снабден с цели 8 тръби на изпускателната система и ще развива максимална скорост от 350 км/ч. Ускорението от 0 до 100 км/ч ще става за 3 секунди, а мощността на мотора е 800 к.с. Е, и разходът на гориво е впечатляващ – 40 л/100 км, което заедно с цената от над 1 млн. евро превръща машината в един от най-скъпите автомобили на планетата.Бонус – локомотив BugattiНе особено известен факт е, че компанията на Еторе Бугати произвежда дизелови локомотиви, както и вагони през периода 1933-34 г. Общо са пуснати 88 бройки, като един от влаковете става световноизвестен. И то не заради лукса, който предлага, а заради това, че поставя нов рекорд за скорост на пътнически влак. Той развива 172 км/ч. За съжаление, в момента е запазен само 1 локомотив от тази серия и той се намира в Музея на железниците във Франция.Снимки: Bugatti

Тагове:
fallback
  • #10
    raptor ( преди 10 години )
    А как така Ламборгини са станали мутро-безвкусие под шапката на ВАГ?!?! Освен, че са станали по-добре в технически аспект, аз друга промяна не съм забелязал! Марката винаги е правила крещящи автомобили... Така, че ти си ратайче, без стойностно мнение!
  • #9
    Иво ( преди 10 години )
    добре, че е дошо великия конструктор да ни светне за бугати
  • #8
    Д ( преди 10 години )
    И аз точно това си помислих като колегите по-долу: под шапката на WAG всяка подобна марка се превръща в крещящо мутро-безвкусие, въпреки че технически са перфектни. Справка: Ламборгини
  • #7
    Анонимен ( преди 10 години )
    ха ха Дошо пак съзерцавал и мислил на глас и пак едни мисли, незнанието му за пореден път го прави да изглежда смешен ха ха, най много се смях на ""Bugatti EB110 май това е последното истинско бугати. Наистина страшни красоти е правил този човек."" Тоя човек" е умрял 44г. преди да е направен Bugatti EB110, голям смях пада с тоя Дошо бе ха ха.. Соцвагени, моцвагени, решило сополивото *** докато проси пред бижутерията пари за геврек да обясни на бижутера че диаманта не струва пред стъклото.
  • #6
    Klasika ( преди 10 години )
    Ха-ха!Великите недоразумения на Фолксваген от 1-вата и предпоследната рисунка !!!Заглавието ще да бъде :- " Смешни човешки изцепки на фона на Бугати " !
  • #5
    Анонимен ( преди 10 години )
    Bugatti EB110 май това е последното истинско бугати. Наистина страшни красоти е правил този човек.
  • #4
    Sheldon ( преди 10 години )
    Този "магний" го използват за втори път Automedia
  • #3
    Анонимен ( преди 10 години )
    Личи си класата Type 101...всичко останало от Бугати е ....меко казано трагедия ;)
  • #2
    бавареца ( преди 10 години )
    33та година са направили влак , който развива 172км/ч. 80г по късно нашите влакове я дигнат 100 я не...
  • #1
    Анонимен ( преди 10 години )
    "...който построява автомобила изцяло от магний и алуминий. Двуместният roudstyr разчита..."Елемент магний на български език няма. Има магнезий.
fallback
Последни