fallback

Honda Civic е най-безопасният компактен автомобил

Представи се най-добре на краш-тестове

Американският застрахователен институт за пътна безопасност (IIHS) подложи на краш-тестове 12 компактни модела. Изпитанията бяха проведени по новите по-строги правила на организацията, като най-висока оценка получи Honda Civic - седан и купе. Моделът, който се предлага във версии с 2 и с 4 врати, е единственият, получил оценка „добър” за защита при фронтален удар с малко покритие. С „приемливо” бяха оценени Dodge Dart, Ford Focus, Hyundai Elantra и Scion tC. Изброените шест модела все пак покриват изпитанието и получават званието "Най-безопасен автомобил+”. От IIHS съобщиха още, че най-лоши резултати на теста са показали Kia Forte (Cerato), Kia Soul и Nissan Sentra. При Forte се е получила сериозна деформация на шофьорското място, като при удара не са се задействали въздушните възглавници. Освен това кормилната колона се е изместила толкова надясно, че главата на манекена, играещ ролята на шофьор, е останала извън зоната на еърбега. Коланите на модела на Kia също не са били добре фиксирани, като подобни проблеми е имало и при краш-теста на Nissan Sentra. При него деформацията на каросерията и на мястото на водача е била доста голяма. Организаторите на теста разкриват също така, че един от най-важните параметри на защитата при удар с малко покритие са въздушните възглавници. В случая с Chevrolet Sonic тяхното отваряне е закъсняло, като това е довело до незадоволителна защита. Еърбегът се е справил добре при Hyundai Elantra. При този модел обаче е имало друг проблем – заради лошо фиксираните колани, манекенът се е изместил с цели 28 см. напред. От цялата група автомобили единствено Elantra, двете версии на Civic и Scion tC, са демонстрирали достатъчна защита за главата на манекена. Като цяло, точно половината от изпитаните автомобили не са успели да заслужат званието "Най-безопасен автомобил+”. Това са Kia Forte, Kia Soul, Nissan Sentra, Chevrolet Sonic, Chevrolet Cruze и VW Beetle, които получават оценка "Най-безопасен автомобил”.Резултатите от последните тестове на IIHS са привидени в таблицата, където са показани (отляво надясно) оценките при фронтален удар, при страничен удар, при удар в задната част и при фронтален удар с малко покритие. Резултатите в зелено означават "добър”, в жълто - "приемливо”, в оранжево - "незначително” и в червено - "лошо”.Снимки: IIHS

Тагове: honda civic iihs
fallback
  • #25
    Conrad ( преди 10 години )
    Treforce, дали ти ще ме треснеш, или аз теб, няма значение. Резултата ще е плачевен за теб. Твоя полуразпаднал се кошник Е39 срещу Pathfinder... бай, бай, бедно кавалче!
  • #24
    Анонимен ( преди 10 години )
    Абе смачкан - теоретично има много повече бетонни стълбове отколкото хонди по пътищата - дерзай
  • #23
    Triforce ( преди 10 години )
    Абе ***, говорим теоретично! Примерно такава Хондичка ми сече пътя (доста състезателчета с Хонди го правят) и леко е изтряскам. Какво ще се случи? Не съм си купил колата за това. Купих я да ми вози меко и да е широка! Но все пак - 2 тона срещу 1100 кила?
  • #22
    Анонимен ( преди 10 години )
    тоа па си е взел кола да удря хората по пътищата - добре че не ходя по селата да срещам такива образи на живо...
  • #21
    Triforce ( преди 10 години )
    Conrad, я ми кажи, след като моят дърт немски *** удари тази малка японска количка, какво ще се случи? Сега ще почнеш да ми обясняваш... знам, знам... но забравяш едно много важно нещо - кинетичната енергия на автомобила! Като ти трясна Сивик-а и ще ми станеш на нищо! Иначе Хонда са номер едно сред японските автомобилостроители! Моля, *** като теб да не подронват името на марката!
  • #20
    Conrad ( преди 10 години )
    Хубав линк. Показва колко са безопасни дъртите немски клозети, които карате.
  • #19
    RRW ( преди 10 години )
    Тук е истината, момчета.http://fakti.bg/avto/73820-nai-skandalniat-krash-test-za-mercedes-benz
  • #18
    Анонимен ( преди 10 години )
    Дами и господа, показателно е колко е здрава една Хонда от следващото видео...
  • #17
    Анонимен ( преди 10 години )
    "От цялата група автомобили единствено Elantra, двете версии на Civic и Scion tC, са демонстрирали достатъчна защита за главата на манекена"
  • #16
    Анонимен ( преди 10 години )
    Истината за премиум марките.http://fakti.bg/avto/73820-nai-skandalniat-krash-test-za-mercedes-benz
fallback
Последни