fallback

Honda Civic е най-безопасният компактен автомобил

Представи се най-добре на краш-тестове

Американският застрахователен институт за пътна безопасност (IIHS) подложи на краш-тестове 12 компактни модела. Изпитанията бяха проведени по новите по-строги правила на организацията, като най-висока оценка получи Honda Civic - седан и купе. Моделът, който се предлага във версии с 2 и с 4 врати, е единственият, получил оценка „добър” за защита при фронтален удар с малко покритие. С „приемливо” бяха оценени Dodge Dart, Ford Focus, Hyundai Elantra и Scion tC. Изброените шест модела все пак покриват изпитанието и получават званието "Най-безопасен автомобил+”. От IIHS съобщиха още, че най-лоши резултати на теста са показали Kia Forte (Cerato), Kia Soul и Nissan Sentra. При Forte се е получила сериозна деформация на шофьорското място, като при удара не са се задействали въздушните възглавници. Освен това кормилната колона се е изместила толкова надясно, че главата на манекена, играещ ролята на шофьор, е останала извън зоната на еърбега. Коланите на модела на Kia също не са били добре фиксирани, като подобни проблеми е имало и при краш-теста на Nissan Sentra. При него деформацията на каросерията и на мястото на водача е била доста голяма. Организаторите на теста разкриват също така, че един от най-важните параметри на защитата при удар с малко покритие са въздушните възглавници. В случая с Chevrolet Sonic тяхното отваряне е закъсняло, като това е довело до незадоволителна защита. Еърбегът се е справил добре при Hyundai Elantra. При този модел обаче е имало друг проблем – заради лошо фиксираните колани, манекенът се е изместил с цели 28 см. напред. От цялата група автомобили единствено Elantra, двете версии на Civic и Scion tC, са демонстрирали достатъчна защита за главата на манекена. Като цяло, точно половината от изпитаните автомобили не са успели да заслужат званието "Най-безопасен автомобил+”. Това са Kia Forte, Kia Soul, Nissan Sentra, Chevrolet Sonic, Chevrolet Cruze и VW Beetle, които получават оценка "Най-безопасен автомобил”.Резултатите от последните тестове на IIHS са привидени в таблицата, където са показани (отляво надясно) оценките при фронтален удар, при страничен удар, при удар в задната част и при фронтален удар с малко покритие. Резултатите в зелено означават "добър”, в жълто - "приемливо”, в оранжево - "незначително” и в червено - "лошо”.Снимки: IIHS

Тагове: Honda Civic IIHS
fallback
  • #5
    До Дошо ( преди 11 години )
    Незнам тези тестове дали показват вярно, но Дела за смърт има само срещу Тойота. Доколкото помня един от шефовете на Тойота се беше утрепал при челен сблъсък на неговото ЛФА с БМВ-3-та серия. ЛФА-то беше на съставни части а БМВ-то не беше чуло че се е блъснало а на шофьора на БМВ-то нямаше и драскотина. Сега Тойота като плати още няколко милиарда за причинена смърт от автомобилите и, може да спрът да си купуват странни траштестове.
  • #4
    Анонимен ( преди 11 години )
    Трябваше да тестват и новата Mazda 3, да има още един слабак на дъното.
  • #3
    Анонимен ( преди 11 години )
    VW Beatle доста зле се представя, за претенциите на Фолксваген. Оказва се, че е посредствен колкото останалите, че и по-зле.
  • #2
    Анонимен ( преди 11 години )
    Само че тук липсват куп други Европейски марки които не се предлагат на Американският пазар.
  • #1
    nikito_blend ( преди 11 години )
    Добрe свършена работа. Браво на Honda.
fallback
Последни