IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Peugeot видя светлина в тунела

Французите намалиха прогнозните си загуби за 2013 г.

Peugeot видя светлина в тунела

Борещият се за оцеляване френски концерн PSA Peugeot Citroen обяви по-оптимистични финансови очаквания за 2013 г., след като успя да ограничи загубите си за първото полугодие със сериозни съкращения, пише Reuters.
Peugeot видя светлина в тунела
Без да включва разходите по реструктурирането на операциите си, Peugeot се надява да намали загубите си наполовина през 2013 г., заяви в сряда оглавяващият финансовия отдел на концерна Жан-Баптист дьо Шатийон по време на обявяването на шестмесечните резултати. Припомняме, че през 2012 г. PSA Peugeot Citroen отчете отрицателни парични потоци в размер на 3 млрд. евро, които доведоха до затваряне на заводи и съкращаване на хиляди служители.

Процесите по реструктурирането "вървят по-добре от очакваното", коментира Шатийон пред репортери, добавяйки: "Въпреки това имаме още много работа."

По-рано Peugeot прогнозира 1.5 млрд. евро загуби за цялата година, но за първото полугодие компанията е отчела позитивни парични потоци от 203 млн. евро, което накара финансовият отдел на PSA да намали очакванията си до 764 млн. евро.

За първите шест месеца на годината оперативните загуби на компанията са се увеличили до 65 млн. евро (51 млн. евро през същия период на 2012 г.), а  приходите са намалели с 3.8% до 27.7 млрд. евро.

За периода Peugeot е успяла да намали нетните си загуби почти наполовина до 426 млн. евро от 818 млн. евро през миналата година.

Снимка: Reuters

Тагове: Citroen peugeot PSA citroën
0 от 500
  • #5
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Абе не знам дали ще останат само МБ БМВ и ВАГ, най малкото защото и Мерцедес не са в цветущо състояние. А пък дори и ПСА и Фиат да не прескочат трапа, Рено другия силен южноевропейски концерн не само че не са във фалит ами даже са във възход, е вярно че те закриха сумати френски заводи и ги изнесоха в Мароко и Русия, но явно това е цената на отцеляването.
  • #4
    5 rate up comment 6 rate down comment
    ko4o ( преди 12 години )
    Видели те светлина в тунела....от насрещния влак ли от какво?!
  • #3
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Изписал си толкова нещо и то за нищо само като ти прочете човек първото изречение и му става на ясно колко си на ти. Попринцип пежо и ситроен са едно просто опаковката е различна ако не си забелязал. ДС серията има успех в китай най-вече където е насочено вниманието на повечето производители.
  • #2
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Абсолютише анонимише ( преди 12 години )
    Високи надници,държавна собственост, всесилни синдикати и затова излиза продукцията скъпа , та не остават средства за развойна дейност, закупуване на нови технологии с цел-подобряване на качеството и надежността. А китайците-пълни с $ това и чакат-да падне гнилата круша.
  • #1
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Май в Европа ще останат само Мерцедес, БМВ, Ауди и още някой друг производител, залагащ на качество без значение цената. Работническата класа ще караме индийски, китайски и турски автомобили. Вместо Пежо да съкращават постоянно производство и работници, май е по-добре да се замислят как да произведат нещо качествено, за което хората да дадат пари. Ситроен се опитаха, но нещо си размиха гамата, избягаха от традициите и логично никой не иска твърдо возещ Ситроен. Пежо пък се опитват да правят номерата на Ситроен с авангардните интериори, но това по-скоро предизвиква спорове, отколкото реална полза за марката. Добре бяха тръгнали да оправят качеството на интериора, но пусти му управници, да се осерат така с интериорите и то на цялата гама Пежо. Лошото за Пежо е, че продава главно във Франция и се налага да се съобразяват с тяхната работническа класа, което е тъпо и което води до загуба на пари. Лично аз не виждам изход със сегашните ръководители на Пежо, тръгнали по добре утъпкания път на фалита, през който са минали почти всички фалирали фирми а именно съкращаване на работници и затваряне на заводи. И това би било донякъде оправдано, ако стваше въпрос за компания като Форд, която работи усилено на всички комтиненти и загубата на Европа не би довела до световна загуба. Само европейците ще загубят от това, но не и акционерите от цял свят. С Пежо обаче няма как да стане номера, защото загубят ли Европа, губят всичко. Може би единственият изход е да зарежат интересите на повечето френски купувачи и да се насочат към по-платежоспособни европейски, включително руски.