fallback

BMW представи серийния i3

Това е първият електрически модел в историята на компанията

BMW официално представи първия електромобил в историята си - i3. Моделът бе показан по време на три едновременни събития в Ню Йорк, Лондон и Пекин. Описван като "революционна стъпка напред към екологичната мобилност," i3 следва дизайна на концепта, който бе представен за първи път по време на франкфуртското изложение през 2011 г. Акцентите в дизайна включват изразителна радиаторна решетка, U-образни LED фарове и боядисани в черно капаци и таван. Интересна подробност е, че задните врати се отварят наобратно, което улеснява достъпът до интериора.Купето е базирано на карбонов монокок и алуминиеви конструкции за предното и задното окачване, което пък стъпва на 19-инчови джанти. Срещу доплащане те могат да бъдат подменени от по-големи 20-инчови аналози от кован алуминий.Интериорът подкрепя екологичната натура на колата, като за изграждането му от BMW са ползвали "естествено обработена кожа, дърво, вълна, и други основни материали, които подлежат на рециклиране." Нивата на оборудване са три - Loft, Lodge и Suite - като дори базовото пристига добре екипирано с климатик, USB/Bluetooth/SIM Card връзка, както и 6.5-инчов дисплей за управление на iDrive системата. Опциите включват GPS навигация, автоматичен климатик, отопление на предните седалки, както и електрически стъклен панорамен покрив.Както е ставало въпрос и преди, задвижването се осигурява от 22 кВч литиево-йонна батерия, която тежи над 200 кг. Тя дава енергия на електромотор с мощност 170 к.с. и 250 нМ, а когато тя свърши на помощ се притичва 650-кубиков бензинов двигател с два цилиндъра. Той може да бъде поръчан срещу доплащане и е взет от един от скутерите на BMW. Единствената му задача е да произвежда ток, когато зарядът в батерията се изчерпа. Стандартното ускорение от 0 до 100 км/ч се извършва за 7.2 секунди, а максималната скорост достига 150 км/ч.С едно зареждане максималният пробег на i3 е между 130 и 160 км. Въпреки че това не звучи много сериозно, от BMW уверяват, че изчисленията им са показали, че средностатистическият шофьор изминава не повече от 64 км дневно.Цените в Германия започват от 34 950 евро. Първите поръчки ще бъдат изпълнени през ноември.Снимки: BMW

Тагове: BMW i3
fallback
  • #21
    Muenchen05 ( преди 11 години )
    Mnogo se govori za Hybrid vs. Elektro a se zabravq edin fakt, koito e po-interesen:Tova e PURVATA KOLA SERIINO PROIZVODSTVO SUS KAROSERIQ OT KARBON.Pod seriino proizvodstvo razbiraite 40 000 koli na godina. Ne mi govorete za McLareni i Paganita i Lamborghinita koito pravqt 1000 broiki na godina.
  • #20
    b.b. ( преди 11 години )
    Дошо, а ти разлика между хибрид и електромобил правиш ли!? Защото хората в статията говорят за електромобил, който както се разбира от слогана им Born Electric e създаден с мисълта за електрическа кола, а не е преобразувана от такава с ДВГ. А ти пак хибридите набутваш в очите на хората!
  • #19
    A3 ( преди 11 години )
    Takiwa marki kato Toyoya 6te si ostanat selski tala6iti.Naprawiha jalak opit da wleznat pri golemite sus "super" kolata LF-A,no q sprqha,za6toto wsi4ki gi znaqt 6to za bokluci sa...
  • #18
    A3 ( преди 11 години )
    Do6e wij nemskata injenerna misal kakwo prawi kekawite qpon4eta ;)
  • #17
    A3 ( преди 11 години )
    Qponskite koli sa tolkova otwratitelno grozni,4e ako 6te da mi podarqwat ne bih priel.Land Cruisera e apogeq na grozotata i otwratta :D
  • #16
    Дошо ( преди 11 години )
    Не напразно пуснах клипът по-долу: Субару измъква БМВ от калта!Това е символ как с японски технологии швабените се мъчат да излязат от нафтовата кал в която все повече затъват!b.b. Японските хибриди имат неколкократно по-дълъг преход от *** на снимката горе. Ама ти поначало трудно схващаш за какво става дума.
  • #15
    rapotr ( преди 11 години )
    Ama 4e grozna kola! Sqka6 e zaduljitelno elektromobilite da sa grozni...
  • #14
    b.b. ( преди 11 години )
    "А честито на швабените, че японците го правят това от години - Тойта, Хонда,Нисан! ...Сега остава да се намерят и БАЛЪЦИ, които да платят над 70к за количка с..." Значи викаш японците отдавна го правят това - да намират балъци да им плащат за колички ... ? ;)
  • #13
    Анонимен ( преди 11 години )
    Дошо, дошинце, без Тесла Тойота още щяха да показват глинени модели на своя RAV4 EV!
  • #12
    b.b. ( преди 11 години )
    "Купето е базирано на карбонов монокок и алуминиеви конструкции за предното и задното окачване" та в кой софийски гараж казваш правят такива коли? Деца, колата не е само външен вид. Не че ме кефи тази, виж i8 си е вече истинска кола, но нека пуснат тази в производство, да видим колко ще е практична. Аз лично се радвам, че все повече навлизат ел. колите и идва времето, когато ще сменим ДВГ с ел. Дошо и компания, покажете ми коя от тези коли е чисто електрическа? http://***.toyota.bg/
fallback
Последни