fallback

Volkswagen влезе в Световните рекорди на Гинес

Модификацията Passat TDI регистрира разход от 3.011 л/100 км

Volkswagen обяви, че Passat TDI Clean Diesel е поставил нов рекорд на Гинес за най-нисък среден разход на гориво за автомобил, който не е снабден с хибридна система. Машината е преминала през 48 американски щата, като е фиксирала разход от 3.011 л/100 км.Досегашното най-добро постижение на автомобил със стандартен двигател с вътрешно горене бе 3.641 л/100 км. Машината, в която са се возили журналистът от изданието Automotivenews Уейн Гердес и инженерът Боб Уингър е започнала своето пътуване на 7 юни от щаб-квартирата на Volkswagen в Херндън, Вирджиния и е финиширала на същото място на 24 юни, след като е изминала 13 071 км.„За цялото това разстояние бяха нужни 397.4 литра гориво, като целта ни беше да покажем колко икономичен може да бъде нашият автомобил, снабден с технологията TDI Clean Diesel”, заяви след финала президентът на Volkswagen of America Джонатан Браунинг.Стандартният Passat TDI Clean Diesel е снабден с 2.0-литров, 4-цилиндров турбо двигател с мощност 140 к.с. В САЩ цената на автомобила е $25 995. Влезлият в Книгата на Рекордите Гинес модел е снабден с 6-степенна механична скоростна кутия.По каталог модификацията харчи 5.471 л/100 км, но в случая двамата водачи на машината признават, че са приложили някои трикове, за да намалят разхода. Сред тях са максималното използване на инерцията на автомобила, особено при спускане по наклон, спазване на всички ограничения на скоростта, плавно спиране и ускорение при движение, и др. По време на пътуването си Гердес и Уингър са установили, че разликата в разхода на гориво при движение с 90 км/ч и 120 км/ч може да достигне повече от 30%. Любопитна подробност е, че Passat TDI Clean Diesel побеждава и рекорда за най-нисък среден разход на гориво за хибриди, който е 3.6 л/100 км.Снимки: Volkswagen of America

Тагове: volkswagen passat tdi
fallback
  • #54
    Inniskilling ( преди 10 години )
    а бе има симпатични момчета тук, ама и няколко пълни ***, да са живи и здрави. ще ви драсна един тест-драйв за да ce види, ако не друго, с каква регистрация ми е колата. За първите ще напиша през юли за новата - взимам я другата седмица. Cтрува ми се интерeсно да се сравни 1.9 TDI на VW (безотказен, но остарял) с ултрамодерния 1.6 i-dtec на Хонда (абсолютен ас сред малките дизели).Айде дечица, по-малко злоба по форумите и повече пот на нивата. С четене на списания шофьор не се cтaвa.
  • #53
    dony ( преди 10 години )
    AutoBild бяха правили тест колко харчат колите при 160 км/ч. Точно Голф 5 нямаше, но имаше Октавия 1.9 TDI 105 коня и при 160 км/ч разхода беше 9.7/100. Така, че този дето плямпа, че при 130 км/ч харчи 4.8/100 да има много здраве.P.S: Между другото на същия тест Шкода Румстер 1.8 TSI харчеше 18.8/100 при 160 км/ч. Да, няма грешка, тестващите бяха шокирани.
  • #52
    Анонимен ( преди 10 години )
    Да, можел голф 1.9 да гори 4.8 на 100 при 130 км/ч, но не го прави. Който наистина кара такава кола знае. При 90 км/ч разхода пада до 4.4-4.3/100, това е истина. Но от 110 км/ч нагоре картинката се променя коренно, 5.5/100 не ги харесва, нагоре отива.
  • #51
    Анонимен ( преди 10 години )
    Карал съм ФАБИЯ 1.2 70кс БЕНЗИН от миналата година и при темпомат 130km/h колата харчи точно 7 литра.Така,че не виждам как Голф,който е по-голям автомобил може да харчи по-малко с 1,5 л/100.Просто няма начин.Да не си се объркал и да си карал дизелов Голф,защото съм имал такъв 1,9 ТДИ и при тази скорост харчеше точно толкова 5,5/100.
  • #50
    Приус ( преди 10 години )
    195 км., ако ти се виждат няколко км. по нанадолнище здраве му кажи! И това изобщо не е никакъв рекорд. Рекорда със същият Приус е поставен в САЩ и е под 2/100, с изминати НЯКОЛКО хил. км. Човек би трябвало да се интересува, преди да дава мнение, иначе рискува да се изложи.
  • #49
    Germany ( преди 10 години )
    до тоиотаджиите-ще се обадя в ВАГ да ви пожалят тая седмица.победа във всички класове на 24-те часа,победа във врц,рекорд за икономичност.
  • #48
    Анонимен ( преди 10 години )
    За голфа разхода е напълно възможен. Карал съм поло 1.2 70кс БЕНЗИН от миналата година и при темпомат 130km/h колата харчи точно 5.5 литра. Тъй че дизел с малко повече мощност да харчи 4.8 е напълно реалистично!
  • #47
    Анонимен ( преди 10 години )
    Имаме Пежо 207 1.4 HDI в Застрахователно дружество VICTORIA, взето чисто ново. Ако искате ми вярвайте, това чудо с големи усилия можеш да го свалиш до 4.5/100 при 75-80 км/ч. Градско си отива до 7/100. А на магистрала, Варна-София-Варна, често пътуваме, не пада под 6/100, при това не превишаваме 120-130 км/ч., то повече и не може. Сякаш колкото е по-недъгав мотора, повече харчи.
  • #46
    до приуса ( преди 10 години )
    Ако това което казваш е истина, досега от тойота отдавна да са поставили рекорд.. Предстаням си колко си карал по нанадолнище, и то няколко километра.. А аз на мойта кола съм имал разход по борд компютър 3.9 на сто, когато карам на 5та по баира надолу от околовръстното до сити центъра... такива записки са смешни, тези хора са карали 13 хиляди километра и доказаха нещо - дизела е по-икономичен от хибридите. Жалко и срамно за производителите на хибриди, но факт..
  • #45
    Приус ( преди 10 години )
    Не обичам да се хваля с разхода си, но когато има хора, които нито са се качвали или още по-малко карали Приус и да говорят врели-некипели не мога да не им затворя устата. Ето среден разход на Приус на 2,5 г., който не е Плъг-ин(то всъщност запознатите знаят, че тогава нямаше все още такива на пазара):http://imageshack.us/f/718/mojapriusrekord.jpg/
fallback
Последни