IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ford тества революционни стопове

Те ще предупреждават за инцидентно спиране, дори в случай че автомобилът е зад завоя

Ford тества революционни стопове

Ford проведе първите тестове на високотехнологични стопове, които си комуникират с движещите се отзад коли, като по този начин предупреждават шофьорите за предстоящо намаляване на скоростта, съобщават от централата на компанията, цитирани от електронното издание Fleetnews.
Ford тества революционни стопове
Технологията е особено удобна, в случай че движещият се отпред автомобил е скрит от зрителното поле, например заради завой.

В случай на аварийно спиране, експерименталните стопове се свързват по безжичен начин с автомобила отзад, активирайки специална лампа на инструменталния панел. Създателите твърдят, че така шофьорите ще имат възможност да реагират по-бързо и да спрат безопасно, предпазвайки се от евентуален удар.

Това е само една от 20-те бъдещи системи за безопасност, които Ford изпробва в германския център на SimTD (Safe Intelligent Mobility – Testfield Germany). Европейският клон на американската компания съобщи още, че е подписал 4-годишен договор с развойния център.

В разработката на новите стопове са участвали 500 шофьори и 120 автомобила. Всички те са събрали информация от 41 000 часа тестове при изминати близо милион мили по обществената пътна мрежа, както и на затвореното трасе на SimTD.

“Комуникацията между автомобилите, както и между автомобила и околната среда, е следващата голяма стъпка при увеличаването на пътната безопасност. Във Ford сме посветени на тази идея и ще продължим да провеждаме реални тестове по целия свят, за да постигнем по-голяма безопасност на пътя още в близко бъдеще,“ коментира Пол Маскаренас, технически директор и вицепрезидент на отдела за проучване и иновации във Ford.

Снимка: Ford


 

0 от 500
  • #10
    2 rate up comment 4 rate down comment
    До Volanadjia ( преди 12 години )
    Да, но като си спрял зад завоя няма да стоиш на спирачката я. Най-вероятно с изключен двигател и на габарити. Кой тогава ще подава сигнал на автомобилите отзад?
  • #9
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Volanadjia ( преди 12 години )
    Според мен става въпрос за сензор, който просто е монтиран в стоповете. Между другото безценно решение, най-малкото спирачният път на съвременен автомобил от 100 до 0 е 34-40 метра, на камион 2 пъти повече. След завой ако има спрял на пътя по каквато и да е причина автомобил и няма къде да се бяга следва удар. Ако подава информация, която да възприема вашият автомобил има лека опасност като ви ковне спирачките колите зад вас да ви ударят ако нямат реакции или сензори...така че търпи развитие.
  • #8
    1 rate up comment 4 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    Аз пак ще повторя. Много умове тук, а хората са минали милион километра тестове. Юом са го направили, значи са намерили нещичко, което помага. И да, сега при аварийно спиране много автомобили задействат аварийните светлини автоматично. Но зад завоя дали с аварийни или без аварийни светлини, спирането е опасно. Така, че една лампичка на таблото никога няма да е излишна. А може би системата не е чак толкова проста, колкото предполагаме. Това би било особено полезно в планината.
  • #7
    5 rate up comment 6 rate down comment
    пълна недомислица ( преди 12 години )
    Не разбирам защо именно стоповете трябва да "се свържат по безжичен начин с автомобила отзад, активирайки специална лампа на инструменталния панел"? Не може ли тази задача да бъде изпълнена от компютъра на колата, а стоповете например да светят по-ярко и забелязващо се при аварийно спиране, щом като от Форд искат "революционни" стопове. Ако тази идея на Форд влезе в серийно производство това сигурно ще са първите стопове които излъчват/приемат информация и сигнали :D ***... :D
  • #6
    5 rate up comment 9 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    Та да не си мислите, че нещо ще бъде пуснато ей така, без да се изпипа докрай? Това е все пак Форд, не Фолксваген. И не разбрах намека за екобуст моторите. две години подред еднолитровият, разработемюн, произвеждани продаван в Европа,е номер едно, биейки всикчи наред. А там няма тън мън, защото учавстват всякакви мотори, независимо от годината на производство. Айде малко по-сериозно се отнасяйте към подобни добри новини за безопасността.
  • #5
    6 rate up comment 7 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    Така говорихте и за отварянето на задния капак с крак. Как щяло да мине котка и как щял да се отвори сам. Глупости. Сега вече не само Форд имат подобна система, облекчаваща много шофьорите на паркинга. Или пък да вземем пример с надуваемите колани, които Форд първи монтираха серийно. Мерцедес с новата S-класа са втори, само дето още не е пусната в продажби. Или системата за автоматично спиране в града. Е, всеки втори нов автомобил вече има такава, но Форд/Волво бяха първи.
  • #4
    6 rate up comment 3 rate down comment
    oho ( преди 12 години )
    Пълни глупости,не.....Пълни олиговрени стееее.
  • #3
    6 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Поредната тъпня на Форд.Да вземат първо да си оправят новите двигатели и тогава да мислят за глупости!Ами,ако зад завоя някой е спрял рязко и е отбил в дясно извън пътното платно да пикае,кво праим?Всички спират след него и те да пикаят.Ами,ако е спрял някоя магистралка да му прави свирчок и другите ли коли ще чакат след него на опашка.Абе пълни глупости...
  • #2
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    аз викам че нещо сигнални ракети ще изстрелва, то пак безжични връзки, електроники, технологии...
  • #1
    18 rate up comment 2 rate down comment
    добре ( преди 12 години )
    Да бе , да.Тоя отзад ако е с москвича на дедо си знаеш ли ква лампа ще му светне на таблото!!!