fallback

Най-чудатото Renault пристигна в София

Двуместното Twizy е акцентът в електрическата гама на французите

Изложението в София приюти всякакви автомобили - малки, големи, скъпи, достъпни, мощни. Сред тях обаче изпъква един, не с невиждана мощност или ултралуксозен салон, а с чудата визия. Това е Renault Twizy - двуместният модел на марката, чиято българската премиера се състоя в Интер Експо Център. Twizy е част от гамата електрически модели на Renault. Описван е като ултрамобилно превозно средство, може да превозва двама души и има напълно електрическо задвижване. По-любопитното в този модел обаче е дизайнът му, заради който си спечели прозвището НДО (Неидентифициран движещ се обект). Twizy лесно може да бъде объркан със скутер, но всъщност не е. Води се автомобил, ама като се замисли човек и това определение не е абсолютно точно. Затова ще го наречем "скутер с четири колела". Предизвикателството пред инженерите на Renault Sport е било да конструират автомобил, който да се промъква и в най-тесните пространства на градския трафик, да може да се паркира върху минимална площ, като в същото време да бъде икономичен, да предлага безопасност и сносен комфорт. Така се ражда Renault Twizy - напълно електрически модел, който е широк само 1.24 метра и има дължина 2.34 метра. Салонът му предлага място за двама души - разположени един зад друг, които са "обвити" със защитна клетка, която освен от вятър и дъжд предпазва и при пътни инциденти. Има дори въздушни възглавници, отварящи се вертикално врати, предпазни колани, дискови спирачки, автоматична ръчна спирачка и багажник, предлагащ обем между 31 и 55 литра (в зависимост от позицията на задната седалка). А всичко това трябва да превърне чудатото Renault в отлично градско возило. Дали това ще се случи, предстои да разберем. Мъника тепърва стартира продажбите си в България. Цените започват от 15 000 лева с ДДС, като в тази сума не са включени батериите. Те се дават под наем, който изисква по още 100 лева на месец. Положителното в случая е, че собствениците разполагат винаги с нова батерия и нямат притеснения относно капацитетът й, обясниха от компанията. Да, Twizy не е никак евтин, но кой електромобил е? Четириместните предложения на пазара стартират от четворно по-високи суми. Технически и динамични характеристики на Renault Twizy Twizy се предлага в две версии: Twizy 45 - (5 к.с. и 33 Нм), при който скоростта е ограничена до 45 км/час, и Тwizy 80 - (17 к.с. и 57 Нм), който рзвива максимална скорост 80 км/ч. Диаметърът на завой и при двете версии е 3.4 метра, а с напълно заредени батерии могат да се преодолеят около 100 км. Пълното зареждане на акумулаторите, чрез интегрираната в колата система за зареждане, отнема 3.5 часа. Renault Twizy е от експонатите на изложението, които могат да бъдат тествани от посетителите.Снимки: Automedia.bg

Тагове: renault twizy
fallback
  • #9
    xax ( преди 11 години )
    ae tez francuzi gi biqt mnogo zdravo limkite za 15 bona moga da vzea prekrasen avtomobil nai malkoto pon edno Volksvagen up ili nqkoq luksozna 10 godi6na kola .. tva nedarozumenie nema prozorci nito klimatik ak ozavali nqkoi dujd nai malkoto e 4e 6te namokrq ili ako nqkoi mine pkrai mene burzo cqlata kal i pomiq 6te vleze vutre :X
  • #8
    Анонимен ( преди 11 години )
    Без климатик и без странични стъкла на температурите в България от 35 градуса всеки ден през лятото не е най-удачното предложение.. Но има потенциал!
  • #7
    ХАХ ( преди 11 години )
    Ако направят отстъпка като в другите европейски държави,където е 5000-7500евро а за бг предложението е 5000лв става по разумна цената :)
  • #6
    Анонимен ( преди 11 години )
    Не знам за 15000 лв кой ще си купи такова грозно нещо, първо че няма да ти прави кеф да го караш, второ че като знаеш как излгежда...,върши работа единствено ако си пощальон или глокиер.
  • #5
    Гост ( преди 11 години )
    Сега се върнах от Париж, и там ги карат много. За там е доста практично, понеже трафика е доста сериозен и местата за паркиране наистина са им кът. Но има също такова и на Тойота и изглежда по-добре от Рено-то:)
  • #4
    Анонимен ( преди 11 години )
    Това и за голф количка не става, освен че е малко и нелепо, други предимства няма. И кое в това струва 15 хиляди лева, като акумулаторите ти са под наем?
  • #3
    Анонимен ( преди 11 години )
    В Сливен има едно такова, само че е без странични врати и 2-ри човек отзад да се качи е голям зор, но за града е перфектно ;)
  • #2
    Анонимен ( преди 11 години )
    Направо ще се избием да ги купуваме, няма да ни насмогнат да ги произвеждат. Опашката вече стига до Румъния.
  • #1
    Алекс ( преди 11 години )
    Симпатично и предполагам удобно градско превозно средство, но прекалено скъпо за да навлезе масово.
fallback
Последни