fallback

Газови уредби за дизелови двигатели - вече и в България

Монтирането на подобна технология намалява разхода на гориво с 15%

Газови системи за дизелови автомобили започва да внася у нас един от най-големите производители на газови инсталации за коли в Европа - Auto-Gaz Centrum. Газовите уредби за бензинови двигатели са популярни отдавна, но технологията за газ при дизеловите коли, е разработена едва преди 2-3 години. Досега в България почти не са предлагани такива системи, които да са произведени от специализирана фирма. За да могат да карат на газ, някои собственици сами приспособяват бензинови газови уредби към дизеловите си автомобили, което крие редица рискове.От представителя на Auto-Gaz Centrum за България - компанията "Домо Естетико" ЕАД, са категорични, че разходът на гориво при дизеловите автомобили, които монтират такава газова инсталация, ще спадне с 15 %. Системата се казва Zenit PRO DIESEL и позволява да се използва смес от дизелово гориво и пропан-бутан, в съотношение 70% към 30%. Заради смесването с пропан-бутан дизеловото гориво изгаря напълно, което е практически невъзможно при обикновен дизелов двигател, уточняват те.Освен по-малкия разход на гориво, дизеловите автомобили с газова инсталация изразходват много по-малко масло, имат повече мощност, а двигателят работи по-гладко (поради по-малкото натоварване на коляновия механизъм). От компанията-производител са на мнение, че цената на тази газовата уребда се изплаща за 3-4 месеца при автомобилите, изминаващи около 100 000 км на година.Снимка: "Домо Естетико"

Тагове:
fallback
  • #22
    анонимен ( преди 1 година )
    Искам да скагам газова уредба за дизел 6 цилиндър колко струва
  • #21
    notsa ( преди 4 години )
    Ще се държи като бензинова,ще върви много повече.Ще икономисва нафта,и ще е по еко съобразна,това е,чиста физика
  • #20
    Sysco ( преди 10 години )
    какъв е извода? напишете го в цифри моля ви!!! тук определено има доста интелигентни хора. моята кола е honda accord 2006., разхода е около 5,5л на 100. Същата кола с бензинов двигател с газова уредба гори около 10л на 100. ...... извода какъв е? имате ли повече информация за данни
  • #19
    ashlamata ( преди 10 години )
    hora ima mn smisal v dizel na gaz no imat italiancite o6te mn xlqb da qdat pri men eksperimenta be6e s bus sprinter 213 koito xar4i okolo 13litra na 100km sled postavqne na sistemata koqto satvorix ot nqma i kvo razhoda be6e 4.9lnafta i 6 litra gaz polu4avase ikonomiq okolo40procenta na sto koito ne verva ostavqm email za vrazka uslovieto mi e dae avtomobil elektronna pompa predstoi eksperiment i s metan pep21***abv.bg
  • #18
    Анонимен ( преди 11 години )
    Единственият ефект от газ към дизела е намаляване на твърдите частици ( сажди ) при много стари таралясници като автобуси, мотокари и строителни машини. Единствената частична истина в тази статийка е всъщност твърдението за пълнотата на изгарянето. За икономия на средства и дума не може да става, приложимостта към лек автомобил е практически никаква !
  • #17
    Triforce ( преди 11 години )
    "до Жоро", а налягането в бутилката на метана сигурно не е 10 пъти по-високо от това на пропан-бутана? Казвам поне 10 пъти, дали не беше и до 20. Та ти виждал ли си взрив от метан? Аз не бих желал. Един приятел разказва за скъсан маркуч на масло на 30 бара и за малко да имат смъртен случай във фирмата. 30 бара... масло... ти ми говориш за лек газ, който мигновенно ще ти отнесе главата на 100-200 бара! Никакви природни газове! Най-природният е този, който го изкарваме отзад :D
  • #16
    Жоро ( преди 11 години )
    Приятелю,за разлика от много други,аз не си отворям устата,ако не съм сигурен в това,което ще кажа.Именно ,че прочетох коментарите,затова си позволих да изкажа едно чисто приятелско настроено мнение. Много добре ми е ясна разликата м/у пропан-бутана и метана.И ние сме седели и даже слушали в часовете по химия,така че...Освен това едно от род. тела в къщата ми е комп.по темата с възпламеняване,взрив и т.н.,затова си позволявам да говоря.Както обичам да казвам:"Всеки си *** жената по негов начин"
  • #15
    chavv ( преди 11 години )
    2 "до Жоро"Абе ти откри нова наука - три пъти по-голяма температура се отделяла :D... заради водородните атоми в молекулатаА в метана зад буквите СН4, какво се крие?Дизел-газови модификации има от години, във Великобритания от години се слагат такива уредби на камиони, с метан се стига до 30% икономия, но бутилките са по-тежки и уредбата по-скъпа.За служебни коли процедурата си струва, за лична едва ли.
  • #14
    до Жоро ( преди 11 години )
    Жорко преди да четеш коментарите и да ги коментираш чети и статийките. Никъде не пише метан а ясно е написано пропан бутан. Двата газа са коренно различни единия е петролен продукт а другия е природен газ. Метана също е опасен, но пропан бутана е 3 пъти по-опасен, три пъти по-мощен и отделя три пъти по-голяма температура, това се дължи на водородните атоми в молекулата му. Не ми се изнася лекция, просто искам некомпетентните хора, по малко да плямпат и повечко да четат.
  • #13
    Badi ( преди 11 години )
    В момента карам бензинова кола с пропан-бутан газов инжекцион. На къси разтояния няма никаква икономия защото двигателя трябва да загрее до 60 градуса за да обърне на газ самата система не позволява дори принудително да се прехвърли на газ без да е загрял мотора. А при АГУ на дизел няма съвсем никакъв смисъл защото освен, че трябва мотора да загрее на дизел после този мотор не върви извяло на газ ами прави комбинация между газ и дизел.
fallback
Последни