fallback

Петте най-слабо продавани автомобила в историята

„Победител” в тази класация е Studebaker Wagonaire

Преди около месец американската агенция за изследвания R. L. Polk & Co обяви, че най-добре продаваният автомобил в света за втора поредна година е Ford Focus. От този модел през 2012 г. са били пласирани общо 1 020 410 бройки. Кой обаче е най-слабо продавания автомобил в историята. Агенцията има отговор и на този въпрос.Cadillac Catera модел 2001 г. – 9764 бройкиТрудно е да се каже кое най-силно е повлияло върху търговския провал на този модел, който е насочен към младитте хора. Според някои, причината са многото проблеми, които карат собствениците на автомобила да го връщат на дилърите. Според други, е безумната реклама, в която Синди Крауфорд разговаря с анимационен герой – пате. А според трети причината е в безумния слоган – „the Caddy that zigs" (буквално: „Кадди, който се движи на зигзаг).Автомобилът се произвежда от 1997 до 2001 г. в завода на Opel в Рюселхайм (Гер), като представлява версия на добре познатия Opel Omega. Колата разчита на 3.0 литров V8 мотор с мощност 200 к.с., производство на General Motors. Скоростна му кутия е 4-степенен автомат.Pontiac Aztek модел 2005 г. – 5020 бройкиТози модел също е насочен към младите хора, но веднага след излизането си на пазара е окачествен като „един от най-грозните автомобили в историята”. Журналист от списание TIME, присъствал на премиерата на машината, твърди, че никога няма да забрави възгласите на разочарование, които са издавали присъстващите хора.Веднага след това представител на General Motors казва в интервю за медиите: „Ако открием човека, дал зелена светлина на този автомобил, веднага ще го уволним”. Никой обаче не поема отговорност за това недоразумение.Pontiac Aztek се произвежда до 2005 г. Той се задвижва от 3.6 литров V6 двигател с мощност 180 к.с. Скоростната му кутия е 4-степенен автомат.3. Yugo GV модел 1991 г. – 4001 бройкиДебютът на добре познатото Yugo е на международното изложение в Лос Анджелис през 1984 г., като това трябва да бъде малолитражка, предназначена за пазара в САЩ. Още след нейното излизане обаче отзивите са крайно негативни. В своя обзор Националното радио на САЩ обявява модела за „най-лошата машина на хилядолетието”, а списанието Popular Mechanic твърди, че Yugo, заедно с предишните две коли - Cadillac Catera и Pontiac Aztek, са „автомобилите, които заслужават да умрат”.За „лошата слава” на Yugo GV изиграва голяма роля и нелеп инцидент от 1989 г. Жена-шофьор спира на мост в Мичиган и внезапен порив на вятъра буквално изхвърля колата в реката. Жена загива, а след 2 години същото се случва и със самото Yugo.Моделът за САЩ, както и този за Европа, се произвеждат във фабриката на сръбската компания Zastava в Крагуевац. Двигателят има мощност от 55 к.с., а единственото предимство на модела е ниската му цена – около $4000.4. Edsel модел 1960 г. - 2848 бройкиТова творение на Ford Motor Company се оказва пълен провал заради сбърканата си реклама и висока цена. В крайна сметка Edsel стига дотам, че е обявен за символ на всичко, което на теория изглежда идеално, но всъщност е съвършено непригодно за реалния живот.Edsel излиза на пазара като самостоятелна марка и се произвежда в продължение на 3 години – от 1958 до 1960 г., като целта на Ford Motor Company е тя да се пребори на пазара на семейните автомобили в САЩ с колите на GM и Chrysler. Любопитното е, че през първите 2 години на пазара марката се котира доста добре – през 1958 г. излизат 4 модела от нея, а продажбите достигат 66 000. През втората моделите отново са 4, а продажбите спадат до 50 000.Нещата се променят през 1960 г., когато Ford Motor Company пуска нови модели на Esdel, но те се оказват пълен провал със своите под 3000 продажбиа. Като цяло компанията губи $350 млн., което е равносилно на близо $2.8 млрд. в наши дни.5. Studebaker Wagonaire 1963-1966 – 940 бройкиStudebaker Wagonaire е комби с махащ се покрив. За разлика от всички кабриолети обаче, при него покривът се мести не назад, а напред. Машината е проектирана с 6 места, които могат да се увеличат до 8, ако задната седалка се обърне.Много скоро след излизането на автомобила започват и първите проблеми. Оказва се, че при дъжд водата влиза в купето през покрива. В компанията реагират незабавно и предлагат специален уплътняващ механизъм, който се монтира срещу $100. Това обаче не може да компенсира разочарованието при клиентите. През 1966 г. се появява версия с твърд покрив, но и това не помага.Снимки: Интернет 

Тагове:
fallback
  • #5
    opel ( преди 11 години )
    Автомобилът се произвежда от 1997 до 2001 г. в завода на Opel в Рюселхайм (Гер), като представлява версия на добре познатия Opel Omega.
  • #4
    чоко ( преди 11 години )
    Кадилака колко напомня на Омега не е истина..
  • #3
    БЛаго ( преди 11 години )
    Fireman, даже бих я карал :). Една яка джанта с нисък профил гума и е супер :).Даже мога да наредя 3-4 байка отзад :)
  • #2
    Анонимен ( преди 11 години )
    Застава Юго е много грозен дизайн, първообразът - Фиат 127 е по-красив. Апропо, по-стария модел Застава - 101/GT 55, която прилича на Фиат 128 е по-красива.
  • #1
    Fireman ( преди 11 години )
    Последната кола е перфектна да отидеш в хотел "Звездоброй" в планината с някое гадже :)
fallback
Последни