fallback

Нова технология на Volvo сваля разхода с 25%

Инженерите на компанията са разработили система KERS с маховик

Инженерите на Volvo са приключили с тестовете на собствена система за събиране на кинетична енергия. Тя донякъде е аналогична на системата KERS, въведена в болидите от Формула 1, но може да се използва не само на спортни машини, но и на серийни автомобили.В основата на разработка на Volvo e специален маховик, поставен на задната ос на автомобила. При спиране той се развърта до 60 000 об/мин., "събирайки" кинетична енергия, а след това, чрез трансмисия със специален дизайн, я предава на колелата. Предната ос се задвижва от двигател с вътрешно горене, което превръща технологията в хибридна. Инженерите са категорични, че тествайки системата на седана Volvo S60 с 4-цилиндров турбомотор, са постигнали 25% икономия на гориво в сравнение с 6-цилиндров двигател със същата мощност.Самият маховик е от карбон, има диаметър около 20 см. и тежи 6 кг. Според създателите на системата, той може да акумулира енергия, еквивалента на 80 к.с. И тя съответно може да бъде реализирана при ускорението на автомобила. В случая с S60 e постигнато ускорение от 0 до 100 км/ч за 5.5 секунди.От Volvo са категорични, че са готови да тестват системата и при други свои модели, като е възможно съвсем скоро тя да се появи в серийно производство.Снимка: Volvo

Тагове:
fallback
  • #15
    v-1 do ... ( преди 11 години )
    Така е колега! Анонимните професори веднага изтъкнаха как пак ни "лъжат", как това е само рекалама и има повече вреда отколкото полза... Мъкааа.Трези коментари показват само едни тесногръди съзнания, които отричат и се портивопоставят на всичко ново. И потвърждават максимата - че хората първоначално винаги се противопоставят на всичко ново и чуждо, а за българите - че всеки се опитва да ги излъже и пре..бе. Събудете се хора! Мислете...
  • #14
    ... ( преди 11 години )
    За безопасността - въртяло се с 60 хиляди оборота и било много опасно... Във формула 1 тези системи постоянно гърмят, да :D А и точно Волво надали биха си рискували имиджа с нещо опасно.
  • #13
    Онзи ( преди 11 години )
    и се събраха безработните инженере почнаха да ръсят бисери
  • #12
    :) ( преди 11 години )
    Taзи систеа тежи 6 кг, така че едва ли вдига толкова много разхода...Доколкото разбирам от други статии, енергията не се трансформира в електрическа, по-скоро се използва въртенето на самия маховик - затова е и ефективна само в градски условия - използваема е само докато се върти, а това е ограничено във времето.
  • #11
    Анонимен ( преди 11 години )
    БГ логика: Това при гоуфо го нема, значи не е хубуу да го има хахаха
  • #10
    v-1 ( преди 11 години )
    Еее много разбирачи в този сайт ве... въй въй :)))Според вас сигурно не са правили тестове инженерите и направо са написали статията и са я дали на ***. Мъкаа, мъка>яве - за безопасноста не се притеснявай приятел, има толкова стандарти и изисквания за безопасност към автомобилните производители, че може свят да ти се завие...
  • #9
    яве ( преди 11 години )
    Яко! 6кг въртящи се с 60000об/м!Не ми се мисли за лошите сценарии :)
  • #8
    Обективен ( преди 11 години )
    Явно изразилите мнение преди това са изключително прости. В статията ясо е описано "Самият маховик е от карбон, има диаметър около 20 см. и тежи 6 кг."Това е течността за чистачки на автомобил от среден клас. Да предположим още толкова за трите модула отстрани (по схемата) и приемаме, че масата е 12 кг. Това е смешно на фона на 1,2 - 1,8 тона на автомобил.
  • #7
    Анонимен ( преди 11 години )
    То и на магистрала се ползват спирачки. Те едва ли са толкова ***, че да не са сметнали всички негативи и пасиви, така че да им се налага да четат форума на аутомедия, където световно неизвестни "специалисти" си дават никому ненужните съвети и мнения.
  • #6
    Анонимен ( преди 11 години )
    Някак са пропуснали да обяснят, че тази алабалистика има ефект единствено в града.На дълъг път е неприложима, остава само пасива от повишеното тегло, което пък води до преразход.
fallback
Последни