fallback

Регистрационната табела в Китай – по-скъпа от самия автомобил

За да имат право на автомобил, жителите на големите градове наддават на търгове

Натоварените улици в Шанхай са пълни с автомобили Ford, Volkswagen, Toyota… Над 9 от 10 автомобила в най-гъстонаселения град в света са произведени от чужди компании, пише Businessweek. Този факт е отражение не само на предпочитанията на жителите към западните коли. Според някои местни производители търговете за регистрационни номера в града са причина за слабите им продажби. Шанхай е един от четирите града в Китай, които ограничават покупките на автомобили, като налагат квота за регистрациите. Цените, платени на последните търгове за лицензионни номера през близките месеци - 90 000 юана (14 530 долара), надхвърлят цената на много базови автомобили, които са в основата на продажбите на китайски марки като Chery, Geely и Great Wall. Въпреки че жителите на Шанхай със скромни доходи могат и да могат да си позволят евтин автомобил, цената на регистрацията често надхвърля възможностите им. След като Пекин с население от 21 млн. души въведе лотария за регистрационни номера на автомобили през януари 2011 г., общият дял на китайските марки, продавани там, намаля с повече от половина до 9,7% за цялата година. В Шанхай, който започна да продава регистрационни номера на търг през 1994 г., на местните марки се падат едва 8,9% от колите, продадени през 2011 г. или по-малко от 1/3 от нивото в национален мащаб. Шанхайските власти са въвели сложна и скъпа процедура за покупка на правото да притежаваш собствен автомобил в града с население от 23 млн. души. За да се регистрира за търг за регистрационен номер, купувачът трчбва да плати депозит от 2000 юана. В замяна получава диск със софтуер, който може да използва, за да наддава онлайн. След няколко кръга на оферти, правителството определя най-високата цена, която може да вземе за пълната разпродажба на новите лицензи за годината. Участниците в лотарията, предложили най-малко тази сума, след това могат да платят, за да получат номерата си. Китайските производители страдат и от затегнатите норми за вредни емисии в страната. От 1 февруари Пекин въведе същите строги правила за вредните емисии от нови автомобили като в ЕС, като се очаква и Шанхай да последва този пример през ноември. Това също работи в полза за европейските и американските производители, тъй като те имат по-големи гами от модели, върху които могат да бъдат разпределени разходите за съответствие с изискванията за опазване на околната среда. Освен това те вече имат разработени версии, отговарящи на европейските норми. Още новини за пазара на автомобили четете в Investor.bg

Тагове:
fallback
  • #4
    Анонимен ( преди 11 години )
    Апсолутно. А всеки кореняк софиенец с 30 годишен стационарен Опел пред панелката да бъде награден с медал :P
  • #3
    До Аноонимен ( преди 11 години )
    Точно така. Подкерпям. Ама защо да се ограничаваме с отнемане на автомобила? Най-добре и собственикът да бъде обесен на площада за назидание на останалите...
  • #2
    Суперанонимен ( преди 11 години )
    Ами като няма кой да чете новините, които е пуснал...
  • #1
    Анонимен ( преди 11 години )
    Тази новина я пускате на всеки 6/7 месеца май...
fallback
Последни