fallback

Германци направиха Ford Fiesta със задно предаване

Задвижва се от два електродвигателя в главините на колелата

Интегрираните в главините на колелата електрически двигатели се считат за една от най-обещаващите технологии в автомобилната индустрия. Освен, че са екологични, те са компактни и изключват необходимостта от механична връзка между двигателя и колелата. Една от компаниите, които разработва такива двигатели, е немската Schaeffler. Тя е готова със своя първи такъв автомобил, който е базиран на Ford Fiesta. Компактната кола е оборудвана с два електрическа двигателя, поставени в задните колела. Те генерират обща мощност от 90 к.с., имат водно охлаждане, а масата на всеки от тях е 53 килограма. Любопитен факт е, че за да поставят електрическите двигатели, инженерите са премахнали части по задното окачване с тегло около 45 килограма, като по този начин общата маса на колата не е променена значително. Проектът, носещ името Fiesta E-Wheel Drive, е дело на Schaeffler, но германците са работили в тясно сътрудничество с Ford. Самите двигатели са проектирани да могат да се побират в джанти с размер по-голям от 16-инча (включително), което ги прави подходящи за почти всички видове автомобили. В случая с тази Fiesta двигателят с вътрешно горене е премахнат, но от Schaeffler уточняват, че не е проблем той да бъде запазен и така автомобилът да стане хибрид със задвижване на четирите колела. Има вариант колата да бъде оборудвана и с четири електрически двигателя. Следващият проект на германците ще бъде създаването на изцяло нов автомобил, проектиран да работи с електрически двигатели в главините на колелата - два или четири. При този модел четирите гуми ще могат да завиват на 90 градуса, което ще улесни маневрирането на тесни пространства. Освен това, благодарение на компактните двигатели и интегрираните в платформата батерии, специално създадената конструкция на колата ще бъде компактна отвън и просторна отвътре. Снимки и информация: Schaeffler

Тагове: schaeffler
fallback
  • #24
    Ky-A ( преди 11 години )
    Къде са сега от Трошльота ??? с техните "високи" технологии ? ааа Сетих се къде са.. в СЕРВИЗА за поредната СЕРВИЗНА АКЦИЯ !
  • #23
    Анонимен ( преди 11 години )
    гъмите=гумитепечатна грешка
  • #22
    Анонимен ( преди 11 години )
    Какви са тези гуми,които завиват на 90 градуса?!?!Няма такъв автомобил и никога не е имало.Практически е невъзможно гъмите да се извъртят на 90 градуса.Дори не е нужно да си технически грамотен,за да го знаеш.Статията е поредната повърня на медияата...
  • #21
    Анонимен ( преди 11 години )
    най-добрия форд е продадения а за всички останали има Тойота.
  • #20
    Анонимен ( преди 11 години )
    ...или пък,че пак са го измислили немците,ама някой им го е откраднал.
  • #19
    Анонимен ( преди 11 години )
    Немските фенчета си мислят,че всичко е измислено в Германия,но като се окаже,че не е баш така се оказва,че уж това са немски емигранти. :)))
  • #18
    speedart ( преди 11 години )
    А така...Американците ни го забиха...това е някой Германски емигрант )))))
  • #17
    Анонимен ( преди 11 години )
    speedart, първият патент е от 1884 и е издаден в САЩ. така твърди уикипедия
  • #16
    Анонимен ( преди 11 години )
    Фердинант Порше, ако беше жив щеше да ги даде нещата да му ги направят китайците,както в момента процедират.А най-гадното е да измислиш пръчката и после другите да те бият с нея.
  • #15
    speedart ( преди 11 години )
    Възможно да е така , но чия е идеята тогава...
fallback
Последни