Наследникът на Ferrari Enzo вече си има име. Новата хиперкола се казва LaFerrari и бе представена току-що на автомобилното изложение в Женева. Любопитното при този модел, освен мощността от 963 к.с., е задвижването му, което е хибридно. Задвижващата система се състои от V12 двигател с обем 6.3 литра, който доставя 800 к.с. при 9000 об/мин и 700 Нм при 6750 об/мин. Двигателят се подпомага от електромотор с мощност 163 к.с. и 270 Нм, като по този начин общата мощност на LaFerrari достига 963 к.с. Според информацията от Ferrari двигателят може да се развърта до 9250 об/мин, осигурявайки спринт от място до 100 км/час за по-малко от 3 секунди. Скорост от 200 км/час се достига за по-малко от 7 секунди, а скоростомерът достига 300 км/час за едва 15 секунди. Максималната скорост на движение превишава 350 км/час. Потреблението на гориво не е обявено, но се посочва, че вредните емисии на СО2 са в рамките на 330 г/км. Енергията, с която се задвижва електрическия двигател, се генерира от системата HY-KERS, като се складира в акумулаторна батерия, разположена в центъра на колата. Теглото на тази технология е 140 килограма, 62 от които са за батериите. А те се зареждат при спиране, чрез технология за рекуперация на кинетичната енергия. Размерите на LaFerrari са: 4702 мм дължина, 1992 мм широчина, 1116 мм височина и 2665 мм междуосие. Общата маса на колата е едва 1255 килограма, които са разпределени между предната и задната ос в съотношение 41 / 59. Джантите отпред са с размер 19 инча, а гумите - 265/30. Отзад джантите имат размер 20 инча, а гумите 345/30. Спирачната система е карбон-керамична, разработена от Brembo. LaFerrari ще бъде произведено в къса серия от 499 бройки, като повечето от тях вече са предплатени. Все още не е ясно кога ще започнат доставките, но се очаква това да стане преди края на годината. Цената на модела е 1.3 млн. евро. Снимки: Аutocar. Видео: Ferrari