Моделът получава нови двигатели, модерен дизайн, по-богато оборудване и по-ниска цена
Новото Renault Fluence, което видяхме за първи път на автомобилното изложение в Истанбул през ноември 2012 г., вече се предлага и у нас. За да ни запознаят с новостите в модела вносителите на марката в България организираха тест драйв, на който присъства и наш екип. Ще започнем с уточнение, че това не е напълно нов модел, а модернизиран такъв. Обновлението обаче е доста сериозно, като обхваща дизайна, двигателите, оборудването и цените на модела. Първото, което се набива на очи е по-младежкото излъчване на колата. А това не е случайно, тъй като производителите искат да привлекат повече млади клиенти. За да ги "примамят", французите са заложили на по-динамичен дизайн, който се изразява най-вече в напълно променената предна част, където виждаме всички елементи на новия дизайнерски език на Renault. Промени в останалата част от екстериора почти не са правени, а в салона е заложено на по-добра изработка, нови материи и допълнителни елементи от хром, които подсилват усещането за качество. Освен това арматурното табло на колата вече разчита на голям LCD екран, вместо на досегашния аналогов скоростомер. Освен по-динамичен, Renault Fluence е станал и доста по-технологичен. В оборудването му са включени системата Hill Start Assist (асистент за подпомагане при потегляне по наклон), електронна паркинг спирачка и круиз-контрол, снабден с ограничител на скоростта. Мултимедийната навигационна система Renault R-Link също е налице. Серийното оборудване на колата също заслужава внимание. Сега то е много по-богато като включва странични въздушни възглавници тип завеса за всички места, ESP, ABS и EBD, както и аудиосистема с Bluetooth телефония и USB вход. Обновена е и двигателната гама. Сред бензиновите двигатели (за сега) няма нищо интересно, тъй като моделът все още не е получил новите турбо-бензинови мотори на Renault. Към момента бензиновото предложение е едно - 1.6-литров атмосферен двигател със 110 к.с. При дизелите обаче нещата са съвсем различни. Французите са наясно, че в Европа се търсят главно такива двигатели, а и те са специалитет на марката, и за това са обърнали по-сериозно внимание на тази гама агрегати. Дизеловите предложения са три - 1.5 dCi 90, 1.5 dCi 110 и 1.6 dCi 130. Добавена е и 6-степенна автоматична скоростна кутия с два съединителя EDC (Efficient Dual Clutch). Двигателят с обем 1.5 литра на френската марка няма нужда от представяне. Той е доказан, динамичен и доста икономичен, като вече си е изградил добра репутация на пазара. Новото при него е, че на борда на Fluence може да бъде куплиран с новата EDC трансмисия. Вниманието ни тук е насочено към новия дизелов двигател със 130 к.с. - 1.6 dCi 130. Двигателя се явява заместник на 1.9-литровия агрегат на Renault, като при конструирането му са използвани технологии от Формула 1. В процеса на проектирането на този агрегат са регистрирани 30 патента, а директно от високоскоростната надревара са заети квадратната архитектура, напречният воден поток и U-образните пръстени на буталата. В допълнение на технологиите, разработени на база изследванията и развитието в Renault Sport F1, този двигател използва: EGR с ниско налягане (рециркулация на изгорелите газове при ниско налягане), термо-мениджмънт технология, маслена помпа с променлив капацитет, вихрова клапа и многоинжекционна система за оптимизиране на регенерацията в партикуларния филтър. Казано иначе, двигателят е конструиран, за да доставя удоволствие от шофирането, чрез своята пъргавина и икономичност. Вероятно за повечето шофьори обемът от 1.6 литра се вижда малък, но важни в случая са резултатите - 130 к.с. и 320 Нм, които са най-добрите в този клас. Изключително добри са и показателите за разход на гориво - средно 4,6 л/100 км, еквивалентен на CO2 емисии от 119 г/км. По време на тестовото шофиране, което бе почти изцяло извън града, а в колата бяхме четирима души, регистрирахме малко под 5 л/100 км. Важно е да се отбележи, че инженерите, създали този двигател, са помислили и за разходите по поддръжката му. Те са намалени чрез използването на ангренажна метална верига, която не изисква сервизно обслужване. Автоматичната трансмисия EDC пък не се нуждае от никаква поддръжка, като има доживотна гаранция. Що се отнася до шасито - окачването отпред е MacPherson, а отзад - торсионна греда с програмирана деформация, там промени не са правени. Французите са запазили комфортното пътно поведение на Fluence и добрата шумоизолация на салона. Въпреки комфортната настройка поведението на колата се усеща стабилно, а накланянето в завои е минимално. Renault Fluence, представителят на марката в сегмента на компактните семейни автомобили, се появи на пазара през 2010 г., като се продава в над 80 държави по света. До момента е реализирал 255 000 продажби, а обновената му версия предвещава нови върхове. Тя е значително по-добре оборудвана, а в същото време има малко по-ниска базова цена - с около 800 лв. Най-достъпната версия на новия Fluence - 1.6 110 к.с., струва 27 890 лв с ДДС. Най-достъпния дизелов модел - dCi 90 к.с., се предлага срещу 30 390 лв с ДДС.