fallback

Защо да си слагаме предпазните колани в града

ADAC показва какво се случва при катастрофа с 30 км/час

Шофьорите, които карат без предпазен колан, вече се броят на пръсти. Това обаче не се отнася за пасажерите в колата и най-вече за тези, които седят на задната седалка. Особено при движение в градски условия предпазни колани слагат малцина. А причината е, че повечето хора са на мнение, че автомобилите са достатъчно сигурни и инцидент с ниска скорост не може да бъде опасен за тях, сочат резултатите от проучване на ADAC. Истината, разбира се, е съвсем друга. Катастрофа със скорост от само 30 км/час може да причини сериозни травми, ако не сме си поставили предпазените колани. А това дали седим на предната или задната седалка е без значение. Сериозна опасност има дори ако сме поставили колана, но седящият зад нас не е. При този случай пасажерът отзад буквално може да ни смаже, тъй като тялото му оказва удар, който е десет пъти по-голям от масата му. И това при катастрофа със само 30 км/час, посочват експертите от ADAC. Те допълват, че предпазните колани намаляват риска от травми с до 2.5 пъти при фронтален удар. При страничен - до 1.8 пъти, а при преобръщане - до 5 пъти. На първата снимка са показани последствията от катастрофа, при която всички са с поставени предпазни колани (скорост 30 км/час). А графиката отдолу сочи, че нараняванията са минимални. Втората снимка показва катастрофа със същата скорост, но тук пасажерът на задната седалка е без поставен предпазен колан. Това му коства сериозни травми в областта на торса, главата и краката. Коства и нелека травма на главата на водача, заради натиска върху седалката, който оказва седящият отзад. На тази снимка пък се виждат последствията за шофьор, който не е поставил предпазният си колан. Ударът отново е със само 30 км/час.Още по темата:Евтини колани правят задната седалка опасна

Тагове: ADAC
fallback
  • #12
    Валентин мирчев ( преди 8 години )
    Поставянето на предпазния колан е право на избор!!! Той може да ни спаси ,НО може и да ни убие! И всеки трябва да уважава този избор! Опасно е слабото обучение на младите шофьори, лошите условия на пътищата, високата скорост и неправилна преценка...и още сто други неща..
  • #11
    Blago ( преди 11 години )
    преди години претърпях катастрофа с около 50 км/ч и мога да кажа, че благодарение на колата излезнах от колата без драскотина. Въздушната възглавница ми беше направила огромна синка на предмишницата. Не знам ако ме беше ударила по лицето, дали нямаше да ми счупи носа. Винаги си слагам колана, дори когато премествам колата от паркинга зад блока, до пред блока. Не се знае за тези 100метра дали няма някой да се забие в теб.
  • #10
    Alfa ( преди 11 години )
    Някой път, не знам защо, но просто не ми се вярват някой научни опити. С 30км/ч тоя отзаде да са повлече с целия торс та чак да прегъне седалката на тоя отпред, та чак той да си удари главата във волана - тя тая седалка от картон ли е ве да му *** майката?!
  • #9
    бъчваря ( преди 11 години )
    Triforce, разбирам те, но. Съвременните автомобили имат системи, които при сблъсък автоматично прекъсват подаването на гориво. С какъв автомобил изгоря тоя човек? Един колега съвсем наскоро се преобърна с автомобила си Citroen Xantia от деветдесетте. И той така с колан, надолу с главата, а автомобила работи ли работи. Разказва ми, как го е било страх да не се подпали, докато откачи колана и докато разбие прозореца за да излезе. Колан обаче се откачва за секунда. Прозорец се разбива вероятно за няколко минути, а автомобилът трябва да угасне. Да де, ама той си работи ли работи. Кой е виновен сега? Старата кошница, колана, дето за секунда се сваля или прозореца, който не може да се строши навреме? Нещо май си се объркал и едва ли коланът е бил причина за това, човека да изгори. Вероятно е бил в безсъзнание, вероятно кошницата е стара, вероятно не са могли да имат навреме достъп до него...Знам ли, ти ще кажеш случая.
  • #8
    Triforce ( преди 11 години )
    И мога да кажа за един нещастен случай, в който заради колана изгоря живо човек, ама не мисля, че тук е мястото да говорим по тази тема. От тогава намразих коланите :(
  • #7
    Triforce ( преди 11 години )
    Слагането на колан е въпрос на личен избор. Ще е тъпо от магазина до нас, за 200 метра да слагам колан. И най-ме дразни, като колата е със сигнализация. Но, че колана пази, лъжа няма! Само се замислете,че ако някой ви чукне отзад само с 5 километра и подскачате целия и няма какво да ви спре. А за колегата по-долу - брат ми НЕ потегля, когато има някой без колан. Стои като шматка и си намила:"Сложи си колана!" Той е винаги наопаки на мен. Аз карам без колан (в 30% от случаите), а той със, винаги!
  • #6
    Анонимен ( преди 11 години )
    За съжаление на бай *** колкото и да му се говори,той си знае неговото.Хората са доказали,че колана спасява човешки живот,обаче той е безсмъртен и за него никакви правила не важат.Веднъж се наложи да карам едни познати с колата.Никой от тях не си сложи колан.Казах им,че колата е със сигнализация за несложен колан.Първо започва да издава звук и показва на таблото кой не си е сложил колана.Помолих ги да си ги сложат,а те взеха да се обясняват,че никога не слагат колани.Направо в чудо се видях...
  • #5
    RS1600 ( преди 11 години )
    Трябва да си много *** и арогантен да не слагаш колан. Не знам дали знаете, но това е основната клиентела на специалистите по пластична лицева хирургия.А като видя някое дете на задната седалка необезопасено да се протяга и гледа между предните седалки ми идва до го спра тоя *** и да му забия два шамара.
  • #4
    бъчваря ( преди 11 години )
    E, аз преди няколко години на път за работа с един Фолксваген Каравел се опитах да сложа предпазния колан на мястото до шофьора, но се оказа, че закопчалката е задръстена с ***. Не можах да го поставя и тръгнахме без колани. Обаче се случи така, че ТИР се изпречи на пътя ни, ние го облизахме, микробуса мина през един знак и в канавката. На практика нямаше удар, но от облизването на тира аз политнах по диагонал към шофьора, ударих си лакътя в твърдото табло ( мамито им, а уж били фирма номер едно) и реално без удар се контузих. На задната седалка имаше трима колеги, единият от които си удари главата и потече кръв. И какво стана? Без удар за малко да излетя от прозореца, а колегата за малко да получи някаква по-сериозна травма на главата, ако я бе нацелил там, където трябва. Няколко месеца преди това пък братът на тоя колега с друг служебен автомобил Латвия, след опит за изпреварване на тролейбус и опит на шофьора да го напсува с обърната глава назад, се блъснаха в един стълб на едно кръгово движение. От удара колегата остана без зъби и това в града при ниска скорост. Така, че аз съм преживявал лек удар с ниска скорост без колан и за малко да изхвърча през предното стъкло, ако автомобилът се бе ударил в преграда. По принцип и преди това съм бил привърженик на коланите, но от тогава вече си го имам черно на бяло в ума, какво може да ми се случи дори при ниска скорост. Така, че и аз ви съветвам да поставяте коланите в града, дори това да е такси. Не е нужно0 човек да преживява всичко и чак след това да си взема поука. Наистина, няма как да разубедя тия, дето са катастрофирали без колан и твърдят, че ако са били с колан нямало да ги има, но пък имам починал колега на 22 години, който без колан изхвърча от Москвича на асфалта, размаза си главата и след година в кома го нямаше вече.
  • #3
    Боргото ( преди 11 години )
    Трябват ти 4 секунди да го сложиш а спасява живот :)
fallback
Последни