fallback

AGM - компанията, която ще произвежда електрически возила в България

Шефът на новосъздаденото дружество разкри подробности за стартиращото догодина производство

eBUS-12 - Изцяло електрически автобус на BYD. Снимка: BYD Както ви съобщихме вчера, в България ще стартира производството на автомобили и автобуси на още една китайска марка. Само година, след като заработи предприятието в ловешкото село Баховица, където се сглобяват коли на Great Wall, в град Брезник ще стартира изграждането на електрически возила - коли и автобуси, на марката BYD (Build Your Dreams). Вчера представители на двете компании са подписали договор за съвместна работа, с който решават да учредят съвместно дружество, „под шапката на което“ ще започне и производството. Съвместната компания ще се казва Auto Group Motors, или накратко AGM, а неин изпълнителен директор ще бъде сегашният ръководител на завода на „Булминерал“ в Брезник - Михаил Иванов.Двете страни водят преговори за съвместен бизнес от половин година насам. Официалното откриване на завода, в който ще се извършва дейността, ще се състои през следващата година. Първоначално за производствената дейност ще бъдат използвани звената на „Булминерал“, а в последствие вероятно ще бъдат изградени нови мощности, които да отговорят на пълния обем от работа.Investor.bg се свърза с Иванов за да потърси повече информация около предстоящия старт на производството, неговите очаквания и прогнози. Иванов заяви, че отварянето на изцяло нов завод, отделно от този с който разполагат в момента в Брезник, зависи изцяло от бъдещите договорки между „Булминерал“ и BYD. Тепърва ще бъде решено например кои компоненти ще се правят у нас и кои ще се внасят от Китай.„Все още водим преговори, но вероятно в близкия месец ще стане напълно ясно какви ще бъдат производствените ни нужди. Ако заводът ни в Брезник се окаже, че няма нужния производствен капацитет ще открием ново звено най-скоро“, обясни Иванов.Изпълнителният директор уточни, че първоначално в новосъздаденото дружество ще бъдат ангажирани минимум 150 човека, като през следващата година ще се разкрие потенциал за наемането на още много работна ръка. Служителите, които ще отговарят за сглобяването на електрическите автобуси и коли, ще бъдат изцяло българи, но първоначално у нас ще пристигнат представители на BYD, които ще извършат определени обучения на персонала.„Щом производството е в България и работниците да бъдат българи - ние държим на това. За нас е важно да дадем работа на колкото се може повече наши специалисти, които да се развият в областта на автомобилостроенето“, коментира Иванов.На този етап все още не е ясен размерът на инвестициите, с които двете компании ще участват в новосъздаденото дружество AGM. По думите на Иванов нашата и китайската компания ще имат равни дялове в AGM, съответно българската страна ще отговори със сума на направената инвестиция равна на тази, която ще бъде осигурена от BYD.“Какъвто и да е размерът на направените вложения, със сигурност ще бъде оправдан. Очакваме българският пазар да бъде изключително заинтересован от производството ни, защото ние ще можем да предложим коли и автобуси с нисък енергиен разход, които ще спестят много пари на домакинствата у нас“, обясни той.BYD F3 Su Rui - автомобил, който може да се управлява с дистанционо. Снимка: BYD В началото продуктите на AGM ще целят изцяло пазара в България. В последствие ще бъдат предлагани и в страни, като Русия и Украйна, както и в Централна и Западна Европа.„Ние няма да бързаме да изнасяме продукцията си, защото първо ще се опитаме да се наложим на българския пазар. BYD имат много голям опит в сферата на автомобилостроенето и те също са съгласни, че нашият пазар вече е „годен“ да посрещне "по-зелени" и по-екологични автомобили, които да променят коренно потребителското поведение и нагласа“, заяви Иванов.Във връзка с бъдещите планове за разрастване, той бе категоричен, че има голяма вероятност BYD и „ Булминерал“ да започнат съвместна работа по производството не само на електрически автобуси и коли, но и на останалото продуктово портофолио на китайската компания, а именно батерии и LED светлини, които са предназначени изцяло за употреба в градски условия и са енергоспестяващи.Иванов уточни, че това е част от втория етап за съвместно партньорство между двете фирми, който най-вероятно ще бъде осъществен през следващата година. Все пак той отказа да коментира повече подробности за конкретна дата.Още по темата:BYD започва производство в БългарияКратка история на марката BYD

Тагове: BYD auto group motors agm
fallback
  • #18
    TAXI ( преди 11 години )
    Става въпрос за BYD K9 изцяло електрическия автобус. Има клипчета по мрежата.
  • #17
    TAXI ( преди 11 години )
    Незнам ама BYD E6 такситата в Шънджън 300 км ги нямат за нищо, а ако се качите на тоя рейс от снимката ви пада шапката как вози и как ускорява.
  • #16
    Анонимен ( преди 11 години )
    абе радвайте се ,че поне ще сглобяваме Китайски заготовки, че "големите компании" не ни броят за живи.. а ние продължаваме да им купуваме бараките, произведени в околните държави.
  • #15
    PP ( преди 11 години )
    Do dolniq anonimen:A mojeha izob6to da ne se poqwqwat tuka teq julturi, kvo 6te im sglobqwame tro6kite, mene si mi e po-dobre da si kkibi4im u kafeto po cel den i baba da mi gotvi domA...
  • #14
    Анонимен ( преди 11 години )
    И кво ще им правим шаситата!? Батериите!? двигателите!? Или всичко ще ни го внасят на части. Можеха да изберат няколко обикновени сервиза, които да им закачат готовите части вместо завода за дограми.
  • #13
    tourist ( преди 11 години )
    BYD имат може би най-добрите електрически автомобили в света. Китайците заложиха на ел.автомобилите, защото по обясними причини не могат да конглокират конвенционалните. Но са лидери в производството на батерии и ел.автомобили.BYD имат ел. автомобили и кросовър, които по характеристики превъзхождат всички западни модели, вкл. шевролет волт и др.
  • #12
    КПСС ( преди 11 години )
    Интересно, че не идват сериозни и доказани компании, а само компании от "братски", комунистически държави, за да укрепват съвместната дружба между назначените бизнесмени от двете държави. Пролетарии и назначени бизнесмени, съединявайте се!хахаха
  • #11
    Анонимен ( преди 11 години )
    на фона на сегашната безработица (не само в БГ) всяко работно място е ценно. Една такава новина винаги е добра, не умаложавайте! Естествено ,че голям завод на престижна марка е по-добре, но от 1970 насам това НЕ СЕ случва!Радвайте се и на това, щото нищо не им пречеше да отидат в Румъния например..в тези времена никои не бяга от инвестиции, били то малки.по-добре хората да сглобяват Китайски части отколкото да чакат пред бюрото по труда.
  • #10
    до VAYK ( преди 11 години )
    к'ва врата бе човек направо порта ша станим каде я видя тая врата?ако е като в завода на GREAT WALL направо ша са зазидаме - нали чичо Гришо щеше да открива 1250 1500 работни места,нали Ловеч щеше да става центъра на вселената - и? ква е равносметката? не повече от 300 работници - така не се постига ръст в икономиката - тва е прах в лицето !!!!!!!
  • #9
    и таз добра !!!??? ( преди 11 години )
    хахахах малиииии - че откога в Ловеч правят коли ? ако и тези ги правят като тези в Ловеч икономиката ни "много" ще дръпне напред :)))как ще ги стигнем,ще ги задминем - кога ?
fallback
Последни