fallback

PEUGEOT 407 2.0 16V vs CITROEN C5 2.0 i vs RENAULT LAGUNA 2.0

     Пежо, Ситроен и Рено имат изключително конкурентни и добре приемани модели в средния клас. 407, С5 и Лагуна са сред най-популярните автомобили на Стария континент. С5 и Лагуна наскоро промениха външния си вид чрез подмладяващ фейслифт, докато Пежо извади напълно нов модел 407, който замени успешния 406. Как изглеждат нещата в сравнителен план при трите френски автомобила?

Младият лъв 407 се появи на пазара с подчертано динамичен дизайн, който дори изглежда агресивно. Това се дължи преди всичко на огромния отвор за въздух на предната маска. На пръв поглед в сравнение с новото Пежо имащо вид на хищник,  Лагуна и С5 /дори и след фейс-лифта/ изглеждат доста по-безобидно. 407 има и по-голeми размери, по-дълъг е от С5 с 58 мм, а от Лагуната с цели 100 мм. По-широк е от конкурентите си с около 40 мм. По тези данни изглежда, че победителят в отдел размери и комфорт е ясен.  Но внимание. Базата на автомобила, от която в най-голяма степен зависят комфортът и размерът на вътрешното пространство е най-малка именно при Пежо 407, който отстъпва на конкурентите си с около 25 мм. Това се потвърждава и при по-практичните показатели, като обем на багажника, където Пежо 407 изостава отново от С5 и от Лагуна - 407 л. за Пежо срещу 456 л. за С5 и 434 л. за Лагуна. Ако от числата се върнем обратно на дизайна и впечатлението, което оставят трите френски грации, трябва да кажем, че личи коя кола е най-нова. Пежо 407 има определено по-модерен стил в сравнение с конкурентите си, които макар и след подмладяване носят духа на 2000-та година.  Част от проблема Ситроен и Рено решиха с фейслифта но 4-5 години са си половината от живота на автомобилния модел, като признаците на остаряване личат и при двете коли. След козметичните промени обаче и Лагуна и особено С5 остават твърде привлекателни.     Интериорът на Пежо 407 не се характеризира с някаква извънредна оригиналност но печели много от прецизната изработка и от използваните качествени материали. От интериора на Ситроен и Рено лъха повече френски аромат отколкото при Пежо, чиито интериор е по-скоро строг по немски. Когато обаче преминем от дизайна на интериора към по-практичното му оценяване, /ще рече към ефективното му използване/, предимствата на по-новия Пежо 407 отпадат. Победител тук еднозначно е Ситроен С5. Само на задната седалка на С5 от трите сравнявани коли е възможно мъж със среден ръст /180 см./ да разположи удобно краката си и дори да може да ги прекръстоса. Също така от трите модела само в Ситроен С5 е възможно на задната седалка да се разположат трима души и да не си пречат, като минимално се опират един в друг. И само при С5 когато задните седалки бъдат сгънати се появява пространство сравнимо с това на комби автомобилите от средния клас, при това подът при тази конфигурация остава абсолютно равен. Пежо 407 има по-малка база а от там и естествено по-малко вътрешно пространство.  Проблем при Лагуната е мястото на задната седалка, най-вече заради остро скосения таван на колата. При това за разлика от С5 задната седалка на Лагуна се сгъва само чрез облегалката, докато долната част остава на мястото си. Така на пода на колата се образува праг, който пречи при разполагането на по-обемен багаж. ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИСИТРОЕН С5 2.0i SXДвигател - 4 цилиндров бензинов с обем 1997 см3. Максимална мощност  (kW/k.c.) - 100/136 при 6000 оборота в мин.Максимален въртящ мимент (Nm) - 190 при 4100 оборота в минутаМаксимална скорост - 208 км. в часУскорение от 0 до 100 км. в час - 9.8 секундиТегло -  1318 кг.Обем на багажника - 456 литраРазход на гориво: градско - 10.6, извънградско - 6.0, комбиниран разход - 7.7Размери - дължина 4618 мм., широчина 1770 мм., височина 1476 мм.База - 2750 мм.РЕНО ЛАГУНА 2.0 EXPRESSIONДвигател - 4 цилиндров бензинов с обем 1998 см3.Максимална мощност (kW/k.c.) - 99/136 при 5500 оборота в минутаМаксимален въртящ момент (Nm) - 191 при 5500 оборота в минутаМаксимална скорост - 205 км. в часУскорение от 0 до 100 км. в час - 9.9 секундиТегло - 1355 к.г.Обем на багажника - 430 литраРазход на гориво - градско - 10.7, извънградско - 6.3, комбиниран разход - 7.9Размери - дължина 4576 мм., широчина - 1772 мм., височина - 1429 мм.База - 2748ПЕЖО 407 2.0 16 V ExecutiveДвигател - 4 цилиндров бензинов с обем 1997 см3Максимална мощност (kW/k.c.) - 100/136 при 6000 оборота в минутаМаксимален въртящ момент (Nm) - 191 при 4100 оборота в минутаМаксимална скорост - 212 км. в часУскорение от 0 до 100 км. в час - 10.3 секундиТегло - 1490 кг.Обем на багажника - 407 литраРазход на гориво - градско - 11.4, извънградско - 6.4, kомбиниран разход - 8.2Размери - дължина - 4676 мм., широчина - 1811 мм., височина - 1447 мм.База - 2725 
Тагове:
fallback
fallback
Последни