fallback

Volkswagen окончателно придобива Porsche

Сключил е сделка за закупуването на останалия дял от 50,1% в Porsche

Германският автопроизводител Volkswagen обяви, че е сключил сделка за закупуването на останалия дял от 50,1% в Porsche, който все още не притежава, смятано от началото на август, съобщи ВВС. Volkswagen ще плати 4,46 млрд. евро (5,6 млрд. долара) плюс една обикновена своя акция. През 2009 г. двете компании се споразумяха да се слеят до края на 2011 г., след което обаче възникнаха законови пречки. Сделката вероятно ще понижи разходите и ще увеличи печалбите на Volkswagen, в момент, когато германската компания се опитва да се превърне в най-големия автопроизводител в света. „Ускорената интеграция ще ни позволи да започнем по-бързо да въвеждаме обща стратегия за автомобилния бизнес на Porsche и да осъществим ключови съвместни проекти по-бързо“, заяви Ханс Дитер Пьоч, главен финансов директор на Volkswagen. И двете компании се опитваха да ускорят сливането. Един от основните препъникамъни за сделката обаче се оказва вероятността за плащане на високи данъци и за двата автопроизводителя. Според различните съобщения ако Volkswagen изкупи останалия дял от Porsche преди 2014 г., двете компании ще трябва да платят над 1 млрд. евро данъци, което прави сделката по-непривлекателна. Анализатори твърдят, че с включването на една обикновена акция на Volkswagen като част от цената по закупуването тези плащания могат да бъдат избегнати. Аргументът им е, че по този начин сделката може да се разглежда по-скоро като преструктуриране, отколкото като придобиване. „Това е голяма сделка за Volkswagen, както във финансово, така и в оперативно отношение“, заяви Дейвид Арнолд, анализатор в Credit Suisse. Когато бъде приключена, сделката ще сложи край на едно от най-драматичните придобивания в автомобилния бранш, тъй като Porsche се опитваше да придобие Volkswagen в продължение на много години. Последният опит през 2009 г. пропадна, след като на компанията не успя да закупи необходимия дял от 75% във Volkswagen. Световната финансова криза и спадът в сектора попречи на автопроизводителя да набере необходимите средства за закупуване на изисквания дял. Освен това Porsche натрупа големи дългове в опита си да придобие Volkswagen, а инвеститори заведоха дела с обвинения, че компанията ги е въвела в заблуждение. Впоследствие нещата се обърнаха и през 2009 г. се стигна до сделка, в която вече Volkswagen получи правото за придобиване на Porsche.Още икономически новини за пазара на автомобили четете в Investor.bg

Тагове: volkswagen porsche
fallback
  • #14
    Анонимен ( преди 11 години )
    хахаха е много т.пи парчета има тук! Историята на порше и фолксваген винаги е била обща.
  • #13
    Spyker ( преди 11 години )
    Тъжен ден за световното автомобилостроене. Това е последния пирон в ковчега на Порше.
  • #12
    Стефан ( преди 11 години )
    До Хлапетата. Бугати имат една кола с два слепени Фолксвагенски двигателя, Галярдо е с централната конзола на А4, сравни Бентли с Ролс Ройс и сам ще разбереш, че тези марка напусна клуба на аристократите. А Порше - две думи Панамера и Кайен...
  • #11
    iliev555 ( преди 11 години )
    i dvete marki sa sazdadeni ot edin covek vav slycaia niama nisto neobicaino edni i sasti hora ste gi opravliavat ,ferdinand peex ili naslednicete na d-r Porshe ,rodata e ot parvo koliano
  • #10
    Хлапета, ( преди 11 години )
    Бугати,Ламбо и Бентли така "загубиха" иденти'ността си,нали професори?А коструктор на най-народния автомобил за вси'ки времена е Фердинанд Порще.
  • #9
    Анонимен ( преди 11 години )
    Кайените се задават и ще превземат сцената окончателно. Нашите хора трябва да са щастливи....
  • #8
    Илиянски ( преди 11 години )
    Много добре казано
  • #7
    Анонимен ( преди 11 години )
    Очаквайте съвсем скоро Порше Карера ТДИ,Порше 911 ТДИ,Порше ГТ ТДИ и разбира се комби версии на гореспоменатите.
  • #6
    Анонимен ( преди 11 години )
    Моите съболезнования!
  • #5
    Анонимен ( преди 11 години )
    mi koy da go kupi - hiunday li ? :D
fallback
Последни