Икономическите перспективи за Европа може и да са мрачни, но френската марка Renault се стреми да разшири портфолиото си с добавянето на две нови престижни марки. Едната от тях ще носи името Initial Paris и под нея ще се продават луксозни автомобили. Другата ще е Alpine и в съответствие с традициите на това име, ще предлага спортни возила. Главният оперативен директор на Renault Карлос Таварес потвърди информацията в скорошно интервю за Bloomberg добавяйки, че френският производител на автомобили също трябва да разширява обхвата си в развиващите се страни, за да намали зависимостта си от стагнацията на автомобилния пазар в Европа. "Трябва да бъдем конкурентоспособни в целия свят - заяви Таварес. - За това ние трябва да се превърнем от фокусиран към Европа производител, в световен такъв". Двете нови марки Initial Paris и Alpine ще бъдат в основата на тази промяна. Те ще се предлагат на световните пазари, включително най-големия такъв - Китай. За луксозната марка най-вероятно ще бъде използвано съдействието на Daimler. Както стана ясно неотдавна партньорството между Renault и Daimler предвижда конструирането на луксозен модел на френската компания, който ще използва технологии на Mercedes-Benz. Сега Таварес потвърди, че работата по този автомобил вече е започнала, като той ще бъде базиран на платформата на Mercedes-Benz E-Class. Името Initialе Paris се използва от Renault за върховите модификации на техните автомобили. С това име през 1995 г. бе представен и концептуален автомобил. Що се отнася до спортната марка Alpine, там французите вече показа концепт. Той се появи точно 50 след неговия предшественик - Alpine Renault A110 Berlinette, като е базиран на спортното купе Mégane Trophy и е продукт на Renault Sport Technologies. Както е известно Renault сключи стратегически съюз с японската Nissan още през 1999 г. Днес алиансът управлява шест марки - Renault, Nissan, Infiniti, Renault Samsung Motors, Dacia и Lada. Ако планът на французите се осъществи броят на тези марки ще нарасне до осем.