fallback

Еднолитровият EcoBoost на Ford e №1 за 2012

Вижте победителите във всички 12 категории на конкурса

Еднолитровият двигател EcoBoost на Ford бе избран за „Най-добър двигател на 2012 г”. Журито на конкурса публикува резултатите от анкетата, в която победител с рекордните 401 т. е трицилиндровият турбо-агрегат с обем 999 куб. см.Това първата победа на Ford в 13-годишната история на конкурса. А тя е още по-сладка, тъй като двигателят им спечели първото място в още две категории – „Най-добър нов двигател” и „Най-добър двигател с обем под 1 л.”.За втора поредна година журито на конкурса връчва голямата награда на двигател с малък обем, след като през миналата година отличието „Най-добър двигател на годината” грабна 0.9-литровия TwinAir на Fiat. Той спечели и в категориите за „Нов двигател”, „Зелен двигател” и „Двигател с обем под 1 л”.Ето и победителите във всички 12 категории на конкурсаКатегория                                 Победител„Двигател на годината”           Трицилиндровият турбомотор на Ford с обем 999 куб. см.„Нов двигател”                         Трицилиндровият турбомотор на Ford с обем 999 куб. см.„Зелен двигател”                     1,4 литров мотор на General Motors, за зареждане на батериите при хибриди„Спортен двигател”                 4.5 литров, V8 на Ferrari„Двигател с обем под 1 л”.      Турбомотор на Ford с обем 999 куб. см.„От 1 до 1.4 литра”                  1.4 TSI Twincharger на Volkswagen„От 1.4 до 1.8 литра”               1.6 турбо, бензин на BMW/PSA„От 1.8 до 2.0 литра”               2.0 литра, 4 цилиндра, бензин туинтурбо на BMW„От 2.0 до 2.5 литра”               2.5 литра, 5 цилиндъра, бензин на Audi„От 2.5 до 3.0 литра”               3.0 литра, бензин, битурбо на BMW„От 3.0 до 4.0 литра”               4.0 литра, атмосферен, 8 цилиндъра на BMW„Над 4.0 литра”                        4.5 литров, V8 на FerrariПобедителите през миналите години

Тагове: ecoboost
fallback
  • #44
    Лист (А4) ( преди 12 години )
    Не знам колко километра ще издържи тоя "звяр", но малко факти. Мотори на БМВ и Фолксваген са с големи повреди преди 100 000 км понякога и то заради нискокачествени ангренажни вериги. Как е при Форд? Добрият стар ремък, но тоя път в маслена вана - хем за по-малко ***, хем за по-малък шум и естествено за по-голяма издръжливост. И нали се сещате, че когато един детайл е балансиран ( или в случая умишлено разбалансиран за спокойна работа), той може да се върти така дълго време? Не е като да ти се изкашля Москвича и да разтърси всяко лагерче. При Форд имаме много балансиран мотор без вибрации, което е важно и за издръжливостта на частите. Освен това блокът е чугунен. Това помага за по-бързо загряване на мотора и влизане в работен режим. От там и по-малко *** зимата при отрицателни температури. А всеизвестно е, че студеният мотор е бич за износването. Ако има какво да се повреди, то голяма вероятността е това да стане зимата при невероятното *** преди загряване на мотора. И още нещо немаловажно за тоя мотор. Вместо смяна на 4 бутала, се сменят само 3 ;) Това в рамките на шегата. Виж, вероятно визираш работата на турбокомпресора. Сега. Форд разработва тоя мотор( EcoBoost) доста дълго време. Много след TSI на Фолксваген видя бял свят, а това преполага и по-внимателен анализ на тия турбини. Има една българска поговорка - бързата *** слепи ги ражда. Така е при Фолксваген, дето се врат винаги да са първи. Да, ама са първи и при повредите на мотори. Другите им гледат резила и се учат. Лошо няма. Така се появява по-добрия продукт.
  • #43
    Анонимен ( преди 12 години )
    Mitsubishi има награда за GDi,a Honda za 1,7CTDi и до там,дори в Щатите нямат награди.Повечето Japani ползват вече чужди мотори,ЗАЩО ли?
  • #42
    Batito ( преди 12 години )
    А колко хил. км. ще издържи този "звяр"...
  • #41
    Лист (А4) ( преди 12 години )
    Cenitell, няма значение откъде е журито. Аз ти цитирах фактите.И ако се сещаш, предните години са печелили и мотори на Хонда. Сега обаче японците не предлагат почти нищо, с изключение на Мазда, която върви срещу течението с нейните атмосферни мотори. А тоя мотор на Форд наистина е разработен в Англия и Германия, но като цяло Ecoboost си е американска разработка. Айде един път да се радваме малко, защото тоя мотор се произвежда и на балканите - Крайова в Румъния. Къде сме ние, къде са комшиите.
  • #40
    Cenitell ( преди 12 години )
    Като прочетох списъка с журито-10 поне със сигурност са от издателската империя на Шпрингер-изданията, подкрепящи немската автопромишленост,понеже е спонзорирана от нея.Е, има и 3 изключения-колкото за купона!
  • #39
    Лист (А4) ( преди 12 години )
    За пореден път се убеждавам, че тук останаха само простаците и двама трима за украшение като RS1600.
  • #38
    Зигмунд Фройд ( преди 12 години )
    форд е създаден за да има по-скапана кола от опел...P.S. Марките са написани нарочно с малки букви.
  • #37
    doc ( преди 12 години )
    Аз ли недовиждам, или японските и корейски еднодневки изобщо не присъстват в тази класация?
  • #36
    eeeeeeeee ( преди 12 години )
    то сименс мерцедес и разни други германски чикиджичета ги хванаха в АМЕРИКА да лобират с ПАРИ В БРОЙ!!тия тъпотия се финансират и разните джурналисти си получават бонуси !!ПРОПАГАНДАТА НА ГЕЬОБЕЛС!!първо пускал новини после филми после ГЕРМАНИЯ ОБЯВИЛА
  • #35
    Вагнер ( преди 12 години )
    Форд кола ли е бе?
fallback
Последни