fallback

Българските студенти представиха колите си

Рlug-in електромобил и бензинов прототип ще представят страната ни на Shell Eco-marathon 2012

Отборите на Технически университет – София и Технически университет – Варна представиха официално енергийно ефективните автомобили, с които ще се състезават в 28-ото издание на инициативата за икономия на гориво Shell Eco-marathon. За първа година страната ни ще бъде представена в състезанието за устойчива мобилност с електромобил със зареждаща се от електрическата мрежа батерия (plug-in). Електромобилът е проектиран и конструиран от студентите на ТУ-София за петото им поредно участие в надпреварата. Очакването е той да изминава минимум 100 км. с 1 кВтч. енергия по време на състезанието. Отборът на ТУ–Варна е подобрил и усъвършенствал бензинов прототип за четвъртото им участие в маратона. Студените са изчислили, че трябва да направят 1500 километра пробег с 1 литър гориво.Електромобилът със зареждаща се от електрическата мрежа батерия (plug-in) на ТУ-София се нарича „Eкo 1”. Той се захранва от 3-килограмова литиево-йонна батерия с капацитет 0,5 кВтч. Студентите на ТУ-София са изчислили, че тя ще трябва да издържи на 20-километров или 40-минутен пробег с едно зареждане. Батерията се захранва посредством 36-волтов трансформатор от 220-волтовата електрическа мрежа, а за нейното зареждане са нужни от 2 до 3 часа.Студентите са заложили на аеродинамичната форма на електромобила, вдъхновена от природата – купето е конструирано във формата на водна капка. Тя ще сведе до минимум въздушното съпротивление и ще увеличи енергийната ефективност на превозното средство. Главната цел на отбора е да подобри миналогодишния си резултат в маратона - четвърто място в категорията „Градски тип”.Студентите от ТУ-Варна са обновили автомобила, с който отборът се състезава в Shell Eco-marathon 2009. Днес техният бензинов прототип е с подобрен аеродинамичен дизайн и интериор за по-голям комфорт на пилота. „Орел” ще се състезава с изцяло нова и усъвършенствана ходова част и олекотено шаси. Целта на отбора е да покажат техническите си умения и да изминат максимално разстояние по време на състезанието с минимално количество гориво.На събитието за представянето на българските студентски автомобили присъстваха посланикът на Кралство Холандия в България Н.Пр. Карел ван Кестерен, посланикът на Обединеното кралство на Великобритания и Северна Ирландия в България Н.Пр. Джонатан Алън, министърът на образованието, младежта и науката проф. Сергей Игнатов, ректорите, деканите и отборите на ТУ – София и ТУ – Варна, представители на медиите. Капитаните на екипите представиха двата автомобила и технологичните нововъведения в тях. „Инициативата Shell Eco-marathon е добра платформа за научни познания и практически постижения на българските студенти от инженерните дисциплини, в които в последните години се забелязва недостиг. Подкрепям усилията на отборите от ТУ-София и ТУ-Варна в разработването на иновативни решения за устойчива мобилност. Пожелавам успех на българското участие в предстоящата надпревара и вярвам, че то ще представи страната ни достойно”, каза проф. Сергей Игнатов, министър на образованието, младежта и науката.Г-жа Камелия Славейкова, изпълнителен директор на Shell България допълни: „Българските отбори в Shell Eco-marathon изминаха дълъг път на развитие. С всяка изминала година студентите ни натрупват все повече умения и знания, намират все по-иновативни енергийно ефективни решения, постигат все по-добри резултати по време на състезанието. Вярваме че благодарение на креативните си решения за интелигентна мобилност те  ще могат  да се наложат като достоен конкурент в европейската надпревара. 28-мото издание на Shell Eco-marathon Европа ще се проведе от 17 до 19 май 2012 г. за първи път изцяло в градски условия, по улиците на Ротердам, Холандия. В надпреварата ще се включат 3000 студенти и ученици, състезаващи се в 227 отбора от 24 страни. Общата дължина на маршрута на състезанието е 16 300 метра. Едно от основните предизвикателства, пред което ще бъдат изправени отборите тази година, е преодоляването на петте 90° градусови завои, които ще са част от всяка една от 10-те обиколки на трасето.

Тагове:
fallback
  • #4
    Анонимен ( преди 12 години )
    dai im i ti pari be otvorko "So pare i q znam q dai be pare"
  • #3
    phaha ( преди 12 години )
    epa tva kola mi e ili lagerna koli4ka sus baterii :D:D:D:D pulen smqh horata vuv drugite durjavi i po to4no studentite pravqt istinski koli i na sledva6tata godina gi puskat serino
  • #2
    turbo_charged ( преди 12 години )
    i koe tuk e avtomobil? pone na snimkite lipsva takova jivotno
  • #1
    Cenitell ( преди 12 години )
    Пожелавам успех на нашите студенти-таланти.! Макар и с ограничени средства, благодарение на известното иновативно мислене на българина-може да грабнат някоя награда-за престиж и самочувствие!
fallback
Последни