През 2012 г. почти всеки втори нов автомобил в света е с вградена стабилизираща система.
През 1995 година Bosch дава началото на серийното производство на Електронната стабилизираща програма (ESP), а през тази година чества нейният юбилей - 75 милиона произведени системи.Определяната като "спасител на живот" технология е изключително полезна, особено при поледица или бързо влизане в завой. Електронната стабилизираща програма задържа автомобилите в трасето и предотвратява тежките катастрофи, предизвикани от страничното занасяне. „След предпазния колан, ESP е най-важната система за сигурност в колата и през изминалите години тя е спасила живота на много хора”, обобщава резултатите от редица проучвания на ефективността Герхард Щайгер, председател на бизнес направлението “Контрол на системи за шасита”. „От 2010 произвеждаме годишно в целия свят повече ESP системи, отколкото ABS“, казва Щайгер и по този начин потвърждава световната тенденция към по-голяма сигурност в автомобила. Според ООН ESP е ефективна мярка за предотвратяване на очакваното нарастване броя на убитите при катастрофи през следващите години. Проучванията доказват, че системата за активна сигурност може да предотврати до 80% от катастрофите вследствие на странично занасяне. Все повече страни налагат серийното й вграждане във всички нови автомобили. В Европа това е валидно за всички МПС с одобрение за тип, прието след октомври 2011 г. А от ноември 2014 г. търсенето в списъка с екстри ще отпадне. От тази дата всички нови автомобили в ЕС ще бъдат серийно оборудвани с ESP. Сега 72% от новите леки и лекотоварни МПС в ЕС са с вградена ESP. Задължителното й вграждане във всички автомобили до 4,5 тона вече е прието в САЩ. В Австралия, Япония, Корея и Русия съответните разпоредби ще влязат в сила през следващите години. Понастоящем 48 % от всички леки и лекотоварни МПС в света са екипирани с ESP, дори в Китай всеки пети нов лек автомобил слиза от конвейера с ESP.