След като спечели 60-тото издание на “12 часа на Себринг” Audi Sport Team остана на пистата за традиционните си четиридневни тестове и подготовка за сезона на WEC.В края на първия тестови ден единият от новите хибридни прототипи на немският тим бе тотално разрушен, след страховита катастрофа, причинена от технически проблем. Управляваният от Тимо Бернхард автомобил с №2 е станал неуправляем и се е забил в загражденията на завой 17, със скорост около 160 км/ч.Колата се е ударила със задната си част. Победителят от “24 часа на Льо Ман 2010” е излязъл сам от автомобила, но е бил откаран в болница, където е прекарал вечерта. По непотвърдена информация има съмнения за счупване по прешлените на германския пилот.След направените анализи от тима са установили, че няма опасност подобен проблем да сполети и останалите коли и Audi продължава тестовете.Тимът работеше с 4 коли по различни програми, съответно: №1 – R18 e-tron quattro – бързина и издържливост, №2 – R18 e-tron quattro – аеродинамични пакети, №3 – R18 TDI ultra – аеродинамика, №3 в състезателни цветове – R18 TDI – тестове. Трите черно оцветени коли бяха тестови екземпляри, които не са предназначени за състезания. Нещо, което представлява интерес: e-tron quattro е дало по-добри резултати от нормалното R18 Ultra. На всяка обиколка R18 e-tron е изпреварвал с по 40-50 метра R18 ultra. При ускорение, системата генерираща спирачната енергия, посредством маховик предава около 100 к.с. към предните колела. Подаването на мощност е автоматизирано и не се налага пилотът да контролира процеса. Алън МакНиш казва, че мощността е много осезаема. Благодарение на новата e-tron quattro система се икономисва и голямо количество гориво.Инцидентът с Тимо Бернхард не е бил единствения през тези дни на Себринг. Сред катастрофиралите са старите версии R10 и R15. Изпитанията продължават, като освен немския тим на пистата ще карат Nissan DeltaWing и Aston Martin Vantage V8.