75 години от създаването на легендарния състезателен автомобил.
През тази година се навършват 75 години от раждането на един от най-паметните автомобили на Mercedes-Benz W125, известен още с прозвището “Сребърната стрела”, се прочува с невиждана за времето си мощност и бързина. Дори в съвремието, не са кой знае колко много спортните коли, които ще дръзнат да се опълчат на “ветерана” от 1937 година. Състезателният автомобил, създаден от Рудолф Уленхаут, притежава 8 цилиндров редови двигател с обем 5660 куб. см, генериращ мощност от 604 к.с. (444 kW) Агрегатът съставлява една трета от общата маса на тежащия 833 кг. автомобил. По време на тестовете на колата става ясно, че ако моторът на W125 работи със смес от метанол и бензол е способен да развие още по-голяма мощност. Пиковият показател е стигал до 646 к.с. при 5800 об/мин. При 2000 об/мин стендът показал 290 коня. Когато е минавал изпитания, през 1937 година, Mercedes-Benz W125 е засечен да се движи със скорост над 300 км/ч. С тези показатели силовият агрегат на спортната кола изпреварва времето си с много години. По стечение на обстоятелствата болидът участва в състезания само една година. През 1938 година са направени съществени промени в регламента за Гран при, на които W125 не отговаря и от Mercedes го заменят с модела W154. Въпреки това W125 остава в паметта и в историята като най-бързият и мощен състезателен автомобил за 30 години напред. През 60-те американците започват да вадят V8 мотори, които застигат показателите на “Сребърната стрела”. Въпреки, че остава извън спортните трасета W125 силно променя автомобилния свят. Много от технологиите, използвани при създаването му намират приложение в съвременните спортни коли. Автомобилът е бил изработен от алуминии, а начинът на конструиране, възприет преди 75 години се прилага все още при създаването на концепти.