fallback

Не се шегуваме, Duster харчи 11 лева на 100 км

Подкарахме Dacia Duster LPG.

SUV автомобилите стават все по-популярни, тъй като предлагат комбинация от офроуд възможности и поведение по асфалтов път, като на лек автомобил. Имат и недостатъци – цената и потреблението на гориво (при бензиновите двигатели).Румънската марка Dacia вече елиминира проблема с цената, като пусна на пазара достъпния модел Duster, а от няколко месеца има решение и за втория недостатък на бензиновите SUV автомобили – потреблението на гориво.Решението им се нарича Duster LPG. Той не е оборудван със скъпоструващи високотехнологични системи, за да бъде по-достъпен за употреба, а с най-обикновена LPG (Liquid Petroleum Gas) инсталация.Резултатът е SUV с цена под 20 000 лева*, който харчи около 11 лева на 100 километра.Противниците на тези системи трябва да знаят, че при Duster LPG газовата инсталация е фабрично поставена и има срок на гаранция 3 години или 100 000 км. Трябва да знаят и че в багажника на Duster LPG няма бутилка – тя е "скрита" под колата и не влияе на пространството за багаж. Другата положителна черта е, че газовата уредба напомня за себе си единствено когато горивото в нея свърши (със звуков сигнал).Вероятно повечето от вас са запознати с работата на този тип системи, но все пак сме длъжни да поясним. Двигателят винаги се стартира на бензин, а след като достигне определена работна температура, автоматично превключва на газ.Докато карахме Dacia Duster LPG, се постарахме да открием разлика в динамиката на колата, като превключвахме от газ на бензин, но не открихме такава. От техническите характеристики на Duster обаче разбрахме, че разлика има, тъй като при работа с LPG ускорението от място до 100 км/час е с около секунда по-бавно, а максималната скорост на движение – с около 3 км/час по-ниска.Разлика има и в потреблението на гориво. Според таблиците разходът на гориво скача с около 2 литра при движение на газ, но въпреки това инсталацията спестява поне 6-7 лева на всеки 100 км.Иначе останалото си е същото – симпатичен, но грубоват външен вид, неособено комфортен салон и изненадващо приятно пътно поведение.Както заключихме при първото си запознанство с Duster: "На външен вид колата е симпатична, личи си, че е замислена да създава усещане за добри офроуд качества: издути калници, голям клиренс, специфична форма на броните и т.н. Интериорът е най-слабото място на Duster, но ако не сте маниак по "изящните изкуства", ще го преживеете. Вътре има всичко необходимо (в по-скъпите версии)".Сега добавяме още – изненадващо мека возия и изключително стабилно поведение в завои (за SUV). Duster наистина вози меко, а в завоите не се накланя, което позволява по-динамичен стил на шофиране. Като недостатък може да се отбележи нивото на шум в салона при движение по магистрала.Цените на Duster LPG стартират от 18 408 лева без ДДС и от 22 090 лева с ДДС (*Duster притежава заводска хомологация N1).Оценка на Duster LPG по десетобалната системаПриложимост в ежедневието – 10 (Duster се кара с лекота в гарда и извън него, както и по пресечени терени)Надеждност – 10 (под капака работи двигател Renault, а задвижващата система е Nissan)Оборудване – 6 (по-скъпите версии разполагат с всичко необходимо)Пространство – 10 (просторен салон, голям багажник)Цена/Качество – 10 (цена под 20 000 лева и гаранция от Renault-Nissan)Качество на материалите – 5 (пластмасите в салона са твърди, но изглеждат добре)Разход на гориво – 10 (около 11 лева на 100 километра при движение на газ)Удоволствие от шофирането – 7 (стабилна и мека возия, директен волан, добра видимост, неособено динамичен двигател)

Тагове:
fallback
  • #48
    анонимен ( преди 4 години )
    ..егати и грозната щайга,хахахах
  • #47
    анонимен ( преди 4 години )
    Дидо 8 на сто извънградски което при нас е7 лева
  • #46
    Slav78 ( преди 12 години )
    Днес във форума е пълно с милионери, как ще карат коли като Дачия. Не е ли Бентли в най лошия случай S-класа не се качват. АЙ СИКТИР БЕ ЧИКИДЖИИ СМЕШНИ
  • #45
    Анонимен ( преди 12 години )
    НеуДАЧИЯ...Откога е нормално подобен автомобил да струва 32 хиляди?!?!
  • #44
    Реклама! ( преди 12 години )
    ЗаДръстер - за задръстеняци!
  • #43
    ЕNA ( преди 12 години )
    До PEA карам дизеловата версия Duster 110 коня 4x4 от една годинаq колата е на 60200 проблени никакви,има си всички екстри от които има нужда човек без излищни простотий, минах през вякакви немски *** на които неможех да им насмогна на ремонтите,колата като нова ми струваше 32000 с ДДС и си заслужава всеки лев.
  • #42
    РЕА ( преди 12 години )
    Какво значение има дали е 36 или 38 хиляди...Тази Дачия не трябва да струва повече от 28 хиляди с всички екстри! 36 бона за Дачия?!?! Явно сте спали на течение! За тези пари можеш да си вземеш автомобил Нисан, а не румънска кошница, която е по-зле и от Great Wall на краш тестовете!
  • #41
    Анонимен ( преди 12 години )
    Евтино? Дизела 4х4 с ESP и пакета Лукс, като този на снимката е към 38к с ДДС. Къде е евтиното?=====================Не е повече от 34к - стига лъга.==============Сега е 36к. Като съм гледал цената навремето, сигурно е имало още нещо. Леко с обвиненята в лъжа!
  • #40
    Ето цените ( преди 12 години )
    http://***.dacia.bg/gamma/Duster/Prices.aspx
  • #39
    Анонимен ( преди 12 години )
    Евтино? Дизела 4х4 с ESP и пакета Лукс, като този на снимката е към 38к с ДДС. Къде е евтиното?=====================Не е повече от 34к - стига лъга.АРе искам да си вземете китайски джипове и да ви гледам сеира.
fallback
Последни