+ сигурен автомобил, пъргави мотори, приемлива изработка- лоша видимост, недостатъчен комфорт на окачването, жадни бензинови мотори, липсващи странични защитни лайсни
История на модела10/97 Представяне на новата генерация като наследник на модела 155. Мотори: 1.6 TS, 120 к.с., 1.8 TS, 144 к.с., 2.0 TS, 155 к.с. Освен това един 2.5 V6, 190 к.с.2/98 Нов Комън-рейл дизел. 1.9 JTD, 103 к.с., 2.4 JTD, 136 к.с.4/99 Подобрения в модела: странични въздушни възглавници серийно и представяне на 2.0 16v Selespeed (превключване на скоростите от волана) и 2.5 V6 Q system3/00 Представяне на комби версията Sportwagon9/01 Подобрения в дизелите - 1.9 JTD, вече със 115 к.с. и 2.4 JTD, 140 к.с.1/02 2.4 JTD вече 150 к.с.4/02 Нов бензинов мотор с директно впръскване 2.0 JTS, 166 к.с. замества 2.0 Twin Spark. Нов спортен модел GTA - лимузина и комби със 3.2 литров V6 мотор с 250 к.с.1/03 1.9 JTD вече и със 140 к.с.7/03 Фейслифт, представяне на 2.4 JTD 20V, 175 к.с.11/04 Crosswagon и Sportwagon 1.9 JTD 16V Q4 със задвижване на четирите колела
С този модел Алфа демонстрира огромен скок в качеството, въпреки това 156 е доста назад в статистиката на повредитеВ продължение на години автомобилите на Алфа бяха само за заклети фенове. Срещу неповторимото удоволствие от шофирането стояха досадни слабости. 156 успя да отнеме доста вятър от платната на Алфа-критиците.Някои слабости и особености са напълно оправдани не само от неповторимия дизайн, но и от здравите мотори, с невероятен звук. Единствено 1.6 литровия мотор със 120 к.с. не е съвсем в състояние да задоволи спортните потребности на алфистите. В ниския диапазон на оборотите моторът е доста ограничен, което в комбинация с дългите предавки е причина за не особено добър темперамент, какъвто клиентите на марката очакват. Две дузини конски сили повече превръщат 1.8 литровия агрегат в най-добрия избор за феновете на 156 с по-малки финансови възможности. Истинското удоволствие, обаче започва от 2.0 литра нагоре. Представеният през 2002 бензинов мотор с директно впръскване предлага много тяга срещу разход на бензин между 9 и 10 л./100 км.Много добри спортни възможности имат и модерните JTD дизели, чрез които концернът Фиат постави началото на ерата Комън-рейл. Те се въртят гладко и разполагат с огромна мощ още в ниските обороти.За ежедневната употреба на този автомобил трябва да се направят някои отстъпки. Пространството за пътуващите отзад и размерът на багажника са задоволителни, но високият кант на багажника затруднява товаренето на по-големи багажи. Комфортът на окачването можеше да бъде и по-добър.От гледна точка на сигурността автомобилът е добре оборудван. Употребяваните 156 са сравнително скъпи, защото феновете са готови да плащат за една от най-красивите лимузини в средния клас. Високите фиксирани разходи и скъпото сервизно обслужване правят скъпо струващо цялото удоволствие. При избора на подходящата 156 мотото е "шампанско или газирана вода". Прекрасния дизайн го има във всичките версии, но истинското удоволствие от шофирането го дават V6 версиите. При дизелите 1.9 литровия е достатъчно надежден, а 2.4 литровия 5-цилиндров мотор е по-добър само с това, че има по-приятен звук, за сметка обаче на значително по-високи разходи.Най-често срещани повреди:Мотор: Повреди при дизелите и бензиновите, скъсани ангренажни ремъци (бензиновите до 2000 година), дефекти в турбото, скъсани маркучи на турботоПредавка: Съединителите и ръчните скоростни кутии дават дефекти, автоматичната скоростна кутия блокира, проблеми с превключването, загуба на масло, неуплътнена хидравлика на съединителяУправление на мотора: Смущения при дизелите и бензиновитеЕлектрика и електроника: Безпричинно мигащи контролни лампи по таблото, отказ на имобилайзера, дефект на генератора (дизел), неточни индикатори за горивото