IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

ПРЕВРЪЩА ЛИ СЕ BENTLEY В „МАСОВ” АВТОМОБИЛ?

Bentley надмина всички прогнози за продажби през 2006 г. като реализира 3 856 автомобили само в САЩ. Това е значително повече от постигнатото от конкурентите Maybach и Rolls-Royce.

ПРЕВРЪЩА ЛИ СЕ BENTLEY В „МАСОВ” АВТОМОБИЛ?
В моделовата линия на Bentley влизат купето GT, кабриолета GTC седана Flying Spur, както и по-старите модели Arnage и Azure. Най-добре обаче се продаваха моделите Continental купе и седан. Парадоксално е, но при екстремно луксозните марки по-големите обеми на продажби могат да доведат и до проблеми в бъдеще. Става дума за това, че повечето продажби, „масовостта" на марката постепенно отблъсква тези купувачи, за които първоначално тя е създадена - крайно богатите. Нещо подобно започва да се наблюдава и при Bentley, с увеличаване на броя на автомобилите от тази марка по улиците. Според Automotive News, продажбите на Bentley през 2006 растат с 5.5% в сравнение с 2005 г. За сравнение през миналата година в цял свят Rolls-Royce продаде 805 коли, а  Maybach около 200. Главната причина за това съотношение на продажбите е в цените. Continental GT купе и Continental Flying Spur седан се продават на цена два пъти по-ниска от тази на Maybach 57 или Rolls-Royce Phantom. Изпълнителният директор на Bentley Стюарт МакКъла обаче счита, че не това е проблема. Според него хората избират Bentley защото Rolls-Royce Phantom изглежда доста старомодно, а Maybach прилича прекалено много на Mercedes. Като цяло клиентите, които могат да си позволят екстремно луксозна кола растат. И тук идва опасността за Bentley. В много оценки Continental GT е определян като „само малко по-луксозен от VW Phaeton" и има опасност сегашния растеж на продажбите да се обърне срещу имиджа на фирмата.
0 от 500