fallback

Производството на Trabant спря преди 20 години

Производството на народният автомобил на Германската демократична република (ГДР), Trabant започна от 7.11.1957.

Преди 20 години, на 30 април 1991, бе произведен последният автомобил от станалата вече легендарна марка Trabant.
 
 
Народният автомобил трябваше да осъществи масова моторизация на ГДР. Това се случи и любимият „траби” завоюва и допълнителни източни територии в много други страни в Европа.
 
 
Колата стана популярна защото имаше изключително лесна поддръжка, евтини резервни части, а за тези които не си спомнят да припомним, че в началото този автомобил се продаваше заедно с......резервен двигател.
 
 
Каросерията беше неръждаема, защото се правеше от панели от синтетична смола, подсилена от отпадъчни влакна. Метален беше само носещият скелет на автомобила. Двигателят беше двутактов с мощност 26 к.с., като ускоряваше до 100 км/час за 21 секунди. Максималната му скорост беше 112 км/час.
 
 
За 34 години през които този модел се произвежда си извоюва легендарно име. Навсякъде където се продава, автомобилът си е извоювал многобройни поддръжници, като клубове на марката съществуват и днес.
 
 
Появяват се редица информации за възраждането на модела, показани бяха и концепции, но дотук. Дали някога ще се появи истински наследник на Trabant?
Тагове:
fallback
  • #20
    дългуча ( преди 10 години )
    Аз съм 1.98 висок карал съм трабант и нямах никакви проблеми със седалката единствено *** на гаста е много в дясно и се уморява кракът по някое време
  • #19
    Pavlina ( преди 12 години )
    Някой търси ли си трабант, от Хасково? :)stoianowa3000***gmail.com
  • #18
    ( преди 13 години )
    Да, първите Трабанти май бяха по 2400 лева, а после станаха по над 4 хил. И пак твърдя това за резервния двигател - това е абсолютен мит и глупост! Но двигателите им бяха евтини, то и няма кой знае какво по тях - няма клапани, няма водно охлаждане, само един ремък върти динамото и перката за въздушното охлаждане.
  • #17
    Анонимен ( преди 13 години )
    Нагледния пример за последиците от комунизма!!! стената делеше МБ,БМВ и др. немски марки в западна Капиталистическа Германия от кашоните Варбург и Траби в Комунистическа Германия,дори и манталитета на соца е попил в хората от бившата ГДР
  • #16
    Алфист ( преди 13 години )
    На моите родители, първата им кола беше Трабант, но от по-стария модел(600), онези заоблените! Возил съм се доста и на по-новите, 601 и 601S. Като седнеш на предната седалка и имаш много интересна стойка като на седнал почти на земята със свити и прибрани към седалката крака и колената се удрят в таблото! Тогава се шегувахме, че Трабант-а бил най-безшумния а-л, защото като седнеш и колената ти влизат в ушите :D :D :D
  • #15
    t.t. ( преди 13 години )
    karoseriqta ne q qde rajdata, no za smetka na tova q qdat plahovete ...ina4e uskorenieto e napravo kano na ferrari ot 1900 godina aaa@$##%$ to mai e nqmalo takova a .haha..da...unikalna ma6ina tova e srednovekovniq SMart fortwo ....ama ne go kopuva6 za destki hil leva ....
  • #14
    Анонимен ( преди 13 години )
    Първите Жигулиа/Лада/ се продаваха нови за около 6000 лева. Трабантите - около 3000 лева. През 80-те години бяха с около 2000 лева по-скъпи.
  • #13
    Achtung_el ( преди 13 години )
    да попитам по възрастните колеги от форума имат ли спомени какви са били тогава цените на трабант, варбург, лада, шкода и тн в тогавашни лева? Просто информативно ми е интересно.
  • #12
    Анонимен ( преди 13 години )
    във германия трабанта се продаваше с резервен двигател , так пристигаше и в българия , но баш-майсторите от нашата мототехника предпочитаха да продават резервния двигател отделно
  • #11
    let33 ( преди 13 години )
    ефтини коли са трабантчетата-сега с новите аудита/бмвта ако го чукниш малко китове,бой,лак,пастиране а при трабант кво одарил си му калника влизаш в книжарница взимаш малко лепило и 2,3 тетрадки и ето ти чисто нов калник :D
fallback
Последни