Това е ръст с 21% в сравнение с прдходната 2009 година. 56% от производството е в Азия, а 26% в Европа, съобщава Международната организация на производителите на автомобили (OICA).
Производство на леки автомобили в двадесетте най-големи производители в света през 2010 (OICA)
1. Китай – 13 897 083
2. Япония – 8 307 382
3. Германия – 5 552 409
4. Южна Корея – 3 866 206
5. Бразилия – 2 828 273
6. Индия – 2 814 584
7. САЩ – 2 731 105
8. Франция – 1 922 339
9. Испания – 1 913 513
10. Мексико – 1 390 163
11. Иран – 1 367 014
12. Великобритания – 1 270 444
13. Русия – 1 208 362
14. Чехия – 1 069 518
15. Канада – 968 860
16. Полша - 785 000
17. Турция - 603 394
18. Италия – 573 169
19. Словакия - 554 941
20. Тайланд – 554 387
fallback
Коментари ( 18 )
Напиши коментар
-
#8
Не мисля, че се получава изкривена инхормация, виж заглавието на статията "Производството на леки автомобили в света"Това, че някои хора не правят разлика между лек автомобил, СУВ, пикапи и микробуси е друг въпрос!
-
#7
да кажа че като видях статията и списъка и щях да припадна от изненада, особенно за САЩ, после бързо намерих оригинала и разбрах грешката си :-) моля аутомедия да даде списъка по добре като общо произведени МПС-та, а не само коли, защото в нея невлизат бусове и СУВ и тн, а в някои старни са доста популярни като лични автомобили и се получава малко изкривена информация
-
#6
Idva li sa, niakolko firmi, no komisionite gi izgoniha,a i opita s Maestroto be6e ubiistven.
-
#5
Браво на словаците -5 500 000 души и над 550 000 коли .На глава са на първо място в Света Нашите лигли политици ,и половината от това да бяха вкарали в България и щяхме да сме 100 пъти по добре .
-
#4
13 милиона автомобила на 1 милиард китайци не е нищо.
-
#3
Това че Китай е най-големия производител не значи че произвежда Китайски марки. БМВ имат завод там,Ауди,ФВ вече строят втори, Мерцедес и много други. То и Германия е с производство от само 5млн. коли. Носаво ФВ продава 7,5млн. коли годишно, добавете Опел-Форд(не че са немски марки но са Немски подразделения със собствен дизайн и двигатели и имат големи заводи и голямо производство в Германия и Европа),Мерцедес,БМВ.. и ще видите много повече бройки, които обаче не се произвеждат само в Германия.
-
#2
Не е важно количеството, а качеството... поне за нас потребителите... за производителите може би най-важното е количеството, но нас това слабо ни вълнува!
-
#1
било кво било, оттук нататък китай гази наред всички и всичко
11 - 18 от 18
първа < 1 2 > последна