Това съобщават от фирмата, като целта е да се намали средният разход на гориво на флотилията на Mercedes. Очаква се новото поколение на C-Class да се появи след около две години.
Тогава нормите за вредни емисии от CO2 ще бъдат още по-стриктни и Mercedes се готви за това. Според източник от фирмата, цитиран от издание AutoCar, при дизеловите двигатели се очаква средната емисия от СО2 да бъде около 100 г/км, а при бензиновите 110-120 г/км.
Вече са започнали тестове на първите прототипи с нови двигатели, но все още не е ясно дали ще се правят и версии с три цилиндъра, нещо което предприе BMW.
По-вероятно е новите ефективни двигатели на Mercedes-Benz да имат по четири цилиндъра, но да се комбинират с технология за изключване на един или два от тях при възможност, като ще има моменти при които двигателите ще работят само с два цилиндъра.
Очаква се ефективността на двигателите да се повиши и от намаленото триене в тях, както и от новия тип скоростни кутии, които се разработват.
При хибридните версии собственото тегло на автомобила ще бъде с 10% по-ниско от сегашното, въпреки добавянето на компактни акумулатори, електромотор и нова електроника.