От шведската марка планират рязко нарастване на продажбите в Европа, където Volvo изгуби пазарен дял през последните години.
Новият автомобил с предаване на движението към четирите колела, ще бъде добре приет и в Китай, който пазар става основен за марката, след като тя беше закупена от китайския концерн Geely.
Компактният SUV трябва да бъде на пазара в Европа през 2013 година. Това ще бъде автомобил обозначен като XC30. По отношение на динамика, комфорт и цена, той ще бъде пряк конкурент на новия BMW X1 и на бъдещия Audi Q3. Към този сегмент не са равнодушни и в Mercedes-Benz, където разработват модел, който ще бъде обозначен като GLC.
Новият SUV на Volvo ще се прави на платформа за предаване на движението към четирите колела от сегашния C30. От управлението на шведската марка разчитат новият модел да предизвика прилив на нови клиенти от по-младите възрастови групи.
В същото време във Volvo се надяват моделът да бъде печеливш поне колкото XC60, който днес е най-продаваният модел на фирмата.
Според хора заети в новия проект, XC30 ще предлага пет места. Дизайнът му ще бъде в стила на XC60, но в същото време ще има по-динамичен вид заради различен и по-спортен body kit. Интериорът ще бъде класически, но изключително луксозен и изработен от качествени материали. Дължината на новия SUV на Volvo ще бъде 4350 мм, което е с 280 мм по-малко от дължината на XC60.
Щефан Якоби съобщи, че XC30 е приоритет на фирмата и ще се разработва преди очаквания нов S40, който ще изчаква, засега неопределено време. По повод на решението да се забави разработката на S40, Щефан Якоби заявява: „По-добре е да правим два или три високо конкурентни модела, отколкото да се пускаме във всеки сегмент от пазара”.
Вероятно е да се правят две различни версии на бъдещия XC30 – със стандартна колесна база за Европа и удължена за пазара в Китай и вероятно за САЩ.
Нещо подобно направиха и от Volkswagen, където Tiguan има колесна база 2605 мм в Европа и 2720 мм в Китай.