fallback

Opel Manta навърши 40 години

Вероятно най-класическия модел на Opel се появява през 1970 година.

Manta е представена пред медиите през септември 1970 година в Хотел Маритим, край германския град Любек на брега на Балтийско море. Manta е създадена по подобие на така наречените пони автомобили (достъпни, компактни, за американските представи, автомобили с изключително стилен дизайн и обикновено висока мощност), които са популярни в САЩ по това време. Предлага се с 1.6-литров двигател с версии на мощност 68 и 80 к.с. и 1.9-литров S двигател от Opel Rekord с 90 к.с. за спортната модификация Manta SR. Базовият модел в гамата на модела е 1.2-литровата версия с мощност 60 к.с., представена през 1972 година. През 1973 година се появява и Manta GT/E с 1.9-литров двигател със система за впръскване на бензин Bosch L-Jetronic и мощност 105 к.с. Manta A е първият модел на Opel оборудван с електронна система за впръскване на горивото. През април 1975 година, малко преди дебюта на Manta B, е представен последният специален модел - Manta Black Magic, който е лакиран в черен цвят с червено оранжеви ленти в страничната част. През първите шест месеца на 1971 година, Opel продава 55.399 автомобила от модела Mantа А, а до 1975 г. са произведени общо 498.553 броя. Още един модел на Opel със завидно спортно минало празнува 40-годишнина. Това е Ascona, която се конструира на същата платформа като Manta. Opel Ascona дебютира на автомобилния салон в Торино през 1970 година, а в пресинформацията е обявена за „автомобилът на техническото бъдеще” (car of the technical future). През 1974 година Валтер Рьол и Йохен Бергер стартират в европейския рали шампионат с версия с две врати на Ascona. Возилото от екипа на Opel Euro Dealers Team е оборудвано с четирицилиндров двигател с увеличен до два литра работен обем, с алуминиева глава с кръстосан поток и мощност от 200 к.с. при 6700 об./мин. Рьол и Бергер печелят победи в шест от осемте старта и печелят европейския рали шампионат с безпрецедентните 120 точки. През 1975 година, Рьол и Бергер побеждават и в Рали Акрополис и отбелязват първата победа на Opel в Световния рали шампионат със своята Ascona A, малко преди тя да бъде заместена от Ascona B.
Тагове:
fallback
  • #12
    Анонимен ( преди 13 години )
    Абе хубави машинки имаше навремето. Не, че сега няма, но тогава един такъв автомобил хващаше всички погледи в България. Е, ясно е защо - западното влияние тук бе малко. Въпреки това, всички тайнбо си мечтаехме за западен автомобил.
  • #11
    Бъчваря44623 ( преди 13 години )
    Кога ние сме си карали ЗаЗ-ките, ти си бил в ташаците на баща си с неясно бъдеще.
  • #10
    gadov ( преди 13 години )
    Тази или миналата година шампиона по дрифт в БГ си спечели първото място точно с Opel Manta.
  • #9
    Анонимен ( преди 13 години )
    Хонда и кавазаки го направиха при моторите...Кой ли ще е първия авто произв. да направи голямото завръщане към ретро моделите и при колите?Въпрос само на време, според мен.
  • #8
    Анонимен ( преди 13 години )
    Да пуснат една реплика на Блек Меджик! Колата си заслужава! Ама не да я натъпчат с електроника и предно предаване, ами такава, каквато е била!
  • #7
    ili ( преди 13 години )
    Black Magic e napravo ubiec,mnogo mi haresva
  • #6
    Анонимен ( преди 13 години )
    ретро ли да ги наевча , не знам , ама са много готини старите коли
  • #5
    Triforce ( преди 13 години )
    Ти си карай зазката,***.
  • #4
    187 ( преди 13 години )
    както би казал един приятел - пък туй да си ибье!
  • #3
    MAKKENA ( преди 13 години )
    Жалко,жалко!Красота нали?Днешните"карачи"могат само да завиждат за тогавашните хубави коли!
fallback
Последни