Типичният американски автомобил - „мускулест", силен, безкомпромисен...Това е Cobra. Чистокръвният американски спортен автомобил трябва да бъде произвеждан само в Америка, по това производителите са единодушни. Но тук започват трудностите.
Как да се снижат разходите, за да бъде произвеждания в малки серии автомобил конкурентоспособен? Шефът на завода Шелби, произвеждащ Cobra в Лас Вегас, Гари Патерсън измислил решението. Cobra ще бъде произвеждана от ... затворници. Малко история. През 1965 г. автомобилният състезател Карол Шелби прави страхотен експеримент. Монтира страховития за времето си V8 двигател на Ford 427 под капака на лекия британски роудстер АС. Така се ражда легендарната Cobra. Още първата генерация на автомобила постига максимална скорост от невероятните за времето си 222 км/час, а ускорението от 0 до 100 км/час постига за 5.5 секунди. През 60-те години на миналия век Cobra беше един от най-бързите автомобили в света.
Тази слава на Cobrа се запази и до днес. Спортните автомобили на Карол Шелби вече се произвеждат в завода носещ неговото име в Лас Вегас. Базисната цена на модела е 48 000 долара, но с екстрите може да стигне и до 135 000 долара. Двигателят отново е от Ford, има обем от 5.0 литра и мощност на различните версии от 225 до 450 к.с. Проблемите започнаха да се засилват с общата криза в отрасъла и увеличената конкуренция. Луксозните „играчки" на Шелби станаха доста скъпи на пренаситения пазар. Много производители решават подобни проблеми, като преместват производството в страни с по-ниски разходи, като Мексико например.
Шефът на завода в Шелби намира друго решение. Гари Патерсън премести производството на Cobra само на 40 км от Лас Вегас - в Индиан Спрингс, където се намира един от най-големите затвори в САЩ. Там 50 специално обучени затворници станаха монтьори, механици, заварчици, електротехници... Работят под прекия надзор на майстор от Шелби. Наред с другото той е доволен, че не трябва да се съобразява с профсъюзите, когато иска да отстрани някой некадърен. Подобен завод е мечта за всеки предприемач - ниски заплати (два долара на час), няма социални и здравни осигуровки. Работниците работят под надзор и пристигат на работа под строй, без никога да закъсняват, при това всички са ентусиазирани от работата си, защото я приемат като привилегия при положението в което се намират.
След първоначалния монтаж в затвора, кобрите се транспортират за довършителните фини работи в завода в Лас Вегас. Снижените разходи дават шанс на Cobra да остане автомобил произвеждан в Америка и при това да бъде конкурентен на моделите произвеждани в Латинска Америка или Мексико.