fallback

Опел Астра/Opel Astra

+ качествена изработка, много добро поведение на пътя, удобни седалки, висок стандарт за сигурност, икономични мотори (Астра G)- шумен дизел, дълги скорости (Астра G)

 История на модела9/91 Представяне на наследника на Кадет. Мотори: 1.4 с 60 к.с., 1.6 с 75 к.с., 1.8 с 90 к.с., 2.0 с 115 к.с., 2.0 16v GSI с 150 к.с. Дизел: 1.7D с 60 к.с.3/93 Представяне на четириместния кабриолет с мотори 71 или 115 к.с.8/93 Нови мотори: 1.6i 16v с 100 к.с. и 1.8i 16 v с 125 к.с.8/94 Нов 1.7 литров турбодизел с 68 к.с. сменя стария2/95 1.8 и 2.0 литровия мотори с 16v и оптимизиран въртящ момент3/98 Смяна на модела - Астра G7/99 спиране производството на кабриолета. Нов 2.0 DTI 16v дизел с директно впръскване с 100 к.с.12/99 Нов 1.7 DTI 16v с 75 к.с.6/00 Преработени мотори: 1.2 литров бензинов с 75 к.с., 1.6 литров бензинов с 85 к.с. и 1.6 литров бензинов с 100 к.с.6/00 Астра ECO4 с 1.7 DTI турбодизел (колата с 5-литров разход)7/00 Представяне на Астра Купе3/01 Нов Кабриолет. Нов мотор: 2.2 16v с 147 к.с.7/02 Нов турбодизел 2.2 DTI с 125 к.с.2/03 1.6 литров мотор с 103 к.с.3/04 Смяна на модела при лимузината10/04 Нова Астра КараванТочно когато Фолксваген извади Голф ІІІ на пазара, Опел представи наследника на Кадет. Това беше през септември 91 г. и инженерите от Рюселсхайм заложиха на разнообразие в каросериите, каквото VW по онова време не можеше да предложи. През 93 г. цялата гама (комби, хечбек и седан) беше окомплектована и с кабрио. Най-добри продажби както сред фирмите, така като семеен автомобил реализира комбито, наречено Караван. Колкото и да са различни вариантите на Астра това, което ги  свързва е едно - лошият имидж, предизвикан от множество дребни, но и по-големи недостатъци и последвалите обратни повиквания в сервизите на компанията. Загубата на вода от охладителната система е само един от примерите за честите повреди, които буквално изкарваха от кожата клиентите на компанията. Податливата на бързо ръждясване каросерия също е сред големите проблеми на компактния Опел. Най-много пострадаха обаче нервите на собствениците дизелови Астри. Вибрациите в купето бяха толкова силни, че в отделни случаи Опел беше задължаван със съдебно решение да си вземе автомобилите обратно и да върне парите на купувача. Дизеловите мотори сами по себе си, разработка на японската компания Исузу, също не бяха убедителни. Най-продаваният мотор в първата Астра е надеждният 1.6 литров агрегат с 75 коня, който с дребни модификации се запази почти до края на производството през 98 г. В най-общи линии първата Астра разтърси из основи доверието на клиентите в компанията. Вече повече от 7 години наследникът с добавката G се движи успешно по пътищата на Европа и може да се каже, че покупката на този автомобил не крие особени рискове. Разнообразието на моторите е много голямо. В началото се монтираха двигателите от стария модел: 1.6 с 75 или 100 коня и 1.8 литровия агрегат, който в началото разполагяше с 115, а от средата на 2000 година с 125 коня. В посока нагоре гамата беше допълнена с яките бензинови 2.0 (136 к.с.) и 2.2 (147 к.с.) литрови мотори, а в посока надолу - с новоразработения 1.2 (65 к.с.) литров мотор, който обаче не намери много привърженици. Дизеловите версии отново призлизат от дъщерната на Дженерал Мотърс японска компания Исузу - това са различните варианти на 1.7 литровия агрегат с мощност от 68 до 75 коня. По-големите дизелови мотори 2.0 до 2.2 литра (от 82-125 коня) са си разработени от Опел. Инженерите от Рюселсхайм демонстрираха смелост с версията ECO4, която в ежедневното каране постига нива на разход с четворка преди запетаята. Комфортът в Астра G се предопределя от мекото окачване и отличните седалки. В купето и кабриолета пространството отзад е по-тясно, но дори в тях двама възрастни пътуват безпроблемно. Рюселсхайм има дълга традиция в производството на комби или както се нарича този вариант при Опел Караван. Това е причината много от клиентите да правят именно този избор.По отношение на сигурността - нито една Астра G не е напуснала завода без ABS, предни и странични еърбегове. Към това се прибавят добри резултати от краштестовете и шаси, което безпроблемно се справя в критични ситуации. На пазара втора ръка Астрата се продава по-изгодно от конкуренцията от Волфсбург. Комбинацията Караван + дизел и при Опел е търсена и съответно по-скъпа. Най-често срещани повредиМотор: до 9/98 скъсани ангренажни ремъци. След това бяха променени и ремъкът и обтягащите ролки. Скъсани ауспусиЕлектрика: дефекти в мениджмънта на стария 1.6 литров мотор, проблеми с контрола на празния ход на мотора, с отвеждането на отработените газове и отчитането на температуратаКлиматик: дефекти в компресорите при модели до 3/00Спирачки: шумове и тежък ход на задния механизъм до 1/00, дефектни ABS сензори до 99 г.    
Тагове:
fallback
  • #15
    penev ( преди 16 години )
    1.7dti 16v-gradsko 6/100,izvangradsko 5/100.....super!
  • #14
    ники ( преди 16 години )
    аз имам астра караван от 96 1.6 16V и мога само добри неща да кажа въпреки БГ условията и гадните пътища.Като разход - твърдо под 6 на сто(е аз карам бавно между 100-120 до 130 на магистрала) - за градско не съм засичал но едва ли е над 9-10 на сто. Навъртял съм близо 70 000 км - страхотен климатик, удобни седалки, огромно комби!Абе супер семеен автомобил!
  • #13
    Живко ( преди 16 години )
    Сега съм с 1.7D градско макс. 7/100Извънградско 4-4.5/100.Мноог съм доволен от колата.
  • #12
    Стефан ( преди 16 години )
    Имах такава астра 2.0 дти наистина гори доста колкото и да не я настъпваш. Иначе като цяло е добра, но сега съм на А3 ТДИ и наистина има разлика във вървене и разход въпреки, че мотора е 90 коня, а на астрата е 101. Трябва да се гледат и други неща като степен на сгъстяване и не конските сили, а нютон метрите.
  • #11
    Георги ( преди 16 години )
    Разход градско - до 8/100.
  • #10
    vasil ( преди 16 години )
    az imam 2.0tdh ecotec 16v 101ps ,i sam prekaleno dovolen ot neq napravo e mn qka i mn pargava!!! moje li da mi kaje nqkoi kolko gori edna takava astra po princip, gradski razhod 6toto mi se struva 4e moita har4i dosta :D moje i da e 6toto mn q nastapvam :D ako nqkoi znae kakav im e razhoda da mi kaje
  • #9
    пич ( преди 16 години )
    този,който се е изцепил за селяните: хууубаво си изтъркай цървулите,преди да се качиш в "голфчето",щракни копчето на газчицата,и с *** газ-за кърджали или пернишките села!а,и още нещо! за цената-сляп ли си ве,че става дума за почти 200 коня???
  • #8
    Анонимен ( преди 16 години )
    Това че струва 27000 евро май е някаква шега!?
  • #7
    Анонимен ( преди 16 години )
    Немска барака за български селяни!
  • #6
    Анонимен ( преди 16 години )
    Абе веднъж се возих в една патрулка и чудно вървеше....:))))
fallback
Последни