IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

ЗА MERNAULT, CHINASMART, PANDANOTE И ДРУГИТЕ „КИТАЙСКИ” АВТОМОБИЛИ

Ситуацията при китайските производители на автомобили става все по-хаотична. Бурно развиващият се пазар подсигурява високи печалби на производителите. За миналата година приходите в бранша са се увеличили с 60%.

ЗА MERNAULT, CHINASMART, PANDANOTE И ДРУГИТЕ „КИТАЙСКИ” АВТОМОБИЛИ
Търсенето на автомобили в най-населената страна в света ще продължи, но местните производители не са подготвени за този бум. Това ги кара да произвеждат модели-двойници или мелези от други световни марки. В Automediapro вече писахме за създадения мелез между Renault Megane и Mercedes CLK. Mernault или Rencedes, както ви се харесва. Днес ще ви покажем два модела-двойници на европейски автомобили, произвеждани в Китай.   Китайският Smart се произвежда от фирмата CMEC. Докато създателите на мелеза между Mercedes и Renault от фирмата BYD е трябвало поне да избират кое от двата модела да вземат и къде да го сложат в своя автомобил, то тези от СМЕС не са си дали голям творчески зор и са направили едно доста вярно копие на европейския Smart. За разлика от него обаче, китайският двойник се задвижва от електромотор. С едно зареждане на акумулатора преминава до 100 км., а максималната му скорост е ограничена до 50 км/час. Интересно е, че от фирмата СМЕС мислят за експорт на автомобила точно в Европа, без да се замислят за авторските права. От мениджмента на китайската фирма обявиха, че още идната година техния автомобил ще може да се купи в централна Европа и в Англия за около 4200 евро, което е около една трета от цената на европейския двойник. От фирмата GreatWall също са взели идеи от други производители. Получил се е един китайски Fiat Panda, който обаче има и по нещо от Nissan Note и Mitsubishi. Засега не са известни техническите данни на този автомобил, нито дали китайците искат да го изнасят в Европа. Докато взаимствания от чужди модели външен вид на китайските автомобили се вижда веднага, положението с техническата страна е доста по-сложно. Това което в най-добрия случай се прави е, една китайска фирма да купи лиценз, например за двигател или скоростна кутия, за окачване или цяла ходова част. След това само за няколко месеца съответната част се появява в десетки разновидности при повечето китайски производители. Последния засега случай - Borg Warner, производителят на най-съвременните роботизирани скоростни кутии  DSG,  продаде лиценза на китайската фирма Shanghai Automobile Gear Works. В скоро време ще се появи китайската версия на Rover 75 - Roewe 750 с роботизираната скоростна кутия DSG. Въпросът сега е, колко седмици ще бъдат нужни на другите китайски производители да „разработят" „собствена" версия на тази технология. Със сигурност няма да им отнеме много време...  
0 от 500